Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20,323 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.50 vteřin. 

Sociální družstvo obcí/mikroregionu jako nástroj k řešení regionálních potřeb a zaměstnanosti znevýhodněných občanů
MALÁSKOVÁ, Martina
Hlavním úkolem v mé bakalářské práci bylo zjistit, zda by sociální družstvo mohlo fungovat jako nástroj k řešení regionálních potřeb a zaměstnanosti znevýhodněných občanů. Z teorie je patrné, že vzájemná spolupráce více obcí vytváří dalece větší pozitivní efekty než individuální jednání obce. Přistoupí-li obce na koncept sociálního podnikání, je pravděpodobné, že budou mít snazší vyjednávací pozici při získávání dotací z Evropské unie, nadačních fondů, při jednání s příslušnými úřady práce aj. Právě obce či města nejvíce doplácí na zanedbávání problémů sociálně znevýhodněných občanů, např. růstem kriminality, asociálním chováním a jinými negativními jevy. Sociální družstva existují a jsou zaměřena dle druhu znevýhodnění zaměstnanců. Nabízejí pracovní místa znevýhodněným osobám, které zde poskytují určité druhy služeb či nabízí produkty, které vyrobí. Bohužel tyto družstva nejsou založena v rámci obce či mikroregionu. Na rozdíl od zahraničí u nás tento typ družstva prozatím neexistuje, proto posoudit teorii v praxi je momentálně nemožné. Proč tomu tak je jsem se snažila zjistit prostřednictvím mikroregionu ZÁHORAN, který o vznik sociálního družstva usiloval.

Vliv legislativy New Dealu na společenské postavení černochů ve vybraných sektorech americké ekonomiky
Schwammenhöfer, Tomáš ; Tajovský, Ladislav (vedoucí práce) ; Johnson, Zdenka (oponent)
V této bakalářské práci se věnuji vlivu legislativy New Dealu na černošské obyvatelstvo ve 30. letech 20. století. Konkrétně se analyticky zaměřuji na vliv jednotlivých politik tohoto programu na jejich postavení v rámci americké ekonomiky. Pro porozumění celé problematice je zapotřebí pochopit situaci černochů v předchozí dekádě a v době Velké hospodářské krize, čemuž se věnuji v prvních dvou kapitolách. Následně nastiňuji situaci vedoucí k volbě F. D. Roosevelta prezidentem Spojených států amerických. V poslední a zároveň nejdůležitější kapitole celé práce se věnuji analýze jednotlivých programů a jejich vlivu na černochy. V práci docházím k závěru, že New Deal měl jak pozitivní tak negativní vliv na tuto menšinu a to v závislosti na příslušném ekonomickém sektoru a dané politice. Celkově tento program pro černochy znamenal velký posun v ekonomických a politických záležitostech.

Riziková skupina osob se zdravotním postižením na trhu práce v Praze v období 2005 - 2015
Hošková, Laura ; Maule, Petr (vedoucí práce) ; Lukášová, Tereza (oponent)
Bakalářská práce ve své teoretické části komplexně mapuje postavení a zastoupení osob se zdravotním postižením na současném trhu práce v České republice. Všeobecným způsobem se zaměřuje na politiku zaměstnanosti, zejména její legislativní ukotvení v právním rámci České republiky i vybraných zemích EU. Popisuje, jaké jsou zákonné povinnosti zaměstnavatelů osob se zdravotním postižením, a jakým způsobem je možno realizovat plnění povinného podílu zaměstnávání OZP. Na základě dvou kvalitativních průzkumů práce předkládá zjištění, že OZP jsou pro vstup na trh práce vybaveni odbornými kompetencemi, které jsou v případě potřeb, ochotni si doplňovat prostřednictvím rekvalifikačních kurzů. Zaměstnavatelé vnímají zaměstnávání OZP převážně jako finanční profit, který jim je poskytován státem a legislativní podmínky jsou pro ně dostatečným stimulem. Slabina osob se zdravotním postižením, jež byla dotazníkovým šetřením zjištěna, je nedostatek částečných pracovních úvazků, přičemž OZP vyhledávají právě tento typ pracovních úvazků. Z tohoto důvodu je v práci popsáno řešení, kterým by mohlo být vytvoření sdílených pozic.

Spotřebitelské úvěrování v České republice z pohledu klienta
Huleš, Matěj ; Hejda, Jan (vedoucí práce) ; Kaczor, Pavel (oponent)
Cílem bakalářské práce s názvem Spotřebitelské úvěrování v České republice z pohledu klienta je analýza nabídky spotřebitelských úvěrů na českém trhu a vysvětlení základů problematiky spotřebitelského úvěrování. V první části práce vysvětluje základní informace a teoretická východiska související s problematikou. Ve druhé části práce jsou pak tato východiska uváděna do praxe a na dvou modelových příkladech je vysvětlen postup výběru úvěrového produktu, který bude vyhovovat potřebám spotřebitele. K porovnání produktů je zvolena metoda komparace. Komparaci jsou podrobeny úvěry z hlediska celkových nákladů a také dílčí parametry úvěrů, které do těchto nákladů přímo vstupují. V návaznosti na výsledky komparace jsou závěrem přidána praktická doporučení spotřebiteli. Vyústěním práce je souhrnný edukační text, který případnému zájemci o produkty spotřebitelského financování usnadní orientaci při jejich výběru.

The Value of CSR for Czech Consumers
Faradji, Elise ; Štěrbová, Ludmila (vedoucí práce) ; Seror, Patricia (oponent)
Abstrakt: V současné době je chování spotřebitelů ovlivněno novými faktory, jako jsou sociální a environmentální aspekty. To je důvodem vzrůstajícího trendu implementace společenské odpovědnosti podniků (CSR). Implementace efektivní strategie CSR je komplexním procesem, zejména proto, že základní koncept CSR zůstává nevyjasněný. Cílem této studie je analyzovat přijímání CSR ze strany spotřebitelů a její dopad na jejich nákupní chování. Tato práce pomůže podnikům implementovat jejich strategii CSR s větší efektivitou. Studie se zaměřuje na hlubokou analýzu přístupu spotřebitelů k CSR. Jestliže většina výzkumů užívá kvantitativní analýzu, tato studie se problémem zabývá z kvalitativního hlediska. Bylo uskutečněno dvanáct strukturovaných interview, které podpořily výsledky analýzy. K těmto praktickým a osobním rozhovorům je přidán teoretický základ ke konstrukci argumentace, zejména z důvodu vytvoření rámce, který ukazuje význam všech částí tvorby hodnot (funkcionální, emoční a sociální). Výsledek práce zdůrazňuje fakt, který byl již dokázán ostatním výzkumem: tvorba hodnot je fundamentem, který přesvědčí spotřebitele, aby si všímali CSR. Studie zároveň ukazuje, jak skeptický přístup k CSR negativně ovlivňuje chování spotřebitele. Výzkum pomůže podnikům implementovat úspěšnější strategie CSR a vyvinout nová řešení k oslovení spotřebitelů a ovlivnění jejich nákupního chování prostřednictvím vytvoření hodnoty, kterou budou sdílet.

Zdanění zaměstnaneckých benefitů ve vybraných zemích EU
Nguyenová, Phuong ; Rytířová, Lucie (vedoucí práce) ; Finardi, Savina (oponent)
Diplomová práce srovnává zdanění zaměstnaneckých benefitů ve vybraných zemích EU a identifikuje dopady na základ daně zaměstnance i zaměstnavatele a na vyměřovací základ pro odvod pojistného. Výstupem je stanovení konkrétních doporučení pro změnu legislativy v České republice . Práce se dělí na čtyři části. První kapitola se zabývá vymezením pojmu zaměstnanecké benefity. Druhá kapitola dává náhled na benefity z pohledu zaměstnavatele a zaměstnance. Třetí kapitola se zabývá zdaněním zaměstnaneckých benefitů ve vybraných zemích EU. Pro svoji práci jsem si vybrala tři sousední země, Českou republiku, Slovensko a Rakousko. Poslední kapitola na praktických příkladech srovnává vybrané zaměstnanecké benefity a jejich dopad na čistý příjem zaměstnance v případě, kdy zaměstnanci pobírají minimální mzdu, průměrnou mzdu a trojnásobek průměrné mzdy.

Řízení IS/ICT se zaměřením na sourcing služeb informačního systému
Šebesta, Michal ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Havlíček, Zdeněk (oponent) ; Příklenk, Oldřich (oponent) ; Král, Jaroslav (oponent)
Předmětem odborného výzkumu je sourcing již několik desítek let. Evoluce v oblasti informačních systémů v poslední době charakterizovaná především komoditizací ICT služeb však významně mění celkový kontext rozhodování. Služby dostupné na vyžádání přes Internet umožnují organizacím implementaci požadovaných funkcí oproti dřívější době za zlomek času. Tento trend znamená významnou šanci pro organizace, které by rády využily pokročilé ICT služby, bez nutnosti vysokých investic. Problémem je současný nedostatek metod a nástrojů pro řízení služeb informačního systému a jejich outsourcing. Vzhledem k vývoji a trendům na trhu ICT služeb lze očekávat, že v budoucnu velká část řízení IT bude zahrnovat ICT služby a strukturované řízení jejich úrovně. Současně dostupné metody jsou buď příliš široké, anebo naopak zahrnují pouze malou část celého problému. Nahodilá a nepodložená rozhodnutí v této oblasti mohou způsobit značné komplikace z hlediska kvality, využitelnosti, integrace, a v důsledku toho významně ovlivnit celkové náklady na IT daného podniku. Organizace musí buď revidovat existující modely, anebo navrhnout a zavést zcela nové modely řízení svého IS/ICT. Tato disertační práce se zabývá řízením IS/ICT se zaměřením na sourcing služeb informačního systému. Diskutuje dostupné sourcingové modely uváděné v literatuře a propojuje je se souvisejícím oblastmi. Na základě těchto oblastí pak prezentuje integrovaný pohled na možné strategie sourcingu IT. Především pak práce navrhuje originální concept rozhodování o sourcingu ICT služeb nazvaný SOURCER framework. Tento přístup navazuje na zmínené strategie sourcingu, a předkládá komplexní metodiku a kritéria pro rozhodování. Ty pomohou organizacím s výběrem ICT služeb s cílem udržování a řízení co nejvhodnějšího portfolia ICT služeb. Rozhodování je založeno na čtyřech základních pohledech: funkce, cena, čas, a kvalita. Tyto pohledy jsou diskutovány, individuálně analyzovány, a slouží jako základ pro další zkoumání. Celý framework je vyvíjen a validován s využitím přístupu Design Science Research Methodology (DSRM). Individuální komponenty jsou vyhodnoceny s využitím průzkumu mezi vybranými IT manažery. Další ověření přístupu je pak zajištěno realizováním případové studie, která mapuje reálné využití frameworku v organizaci. Tato případová studie zahrnuje specifikaci strategie, business--IT alignment, specifikace architektury služeb a její propojení, sourcing, and řízení portfolia ICT služeb.

Greek debt crisis
Krídlová, Adriána ; Žamberský, Pavel (vedoucí práce) ; Jedlinský, Jakub (oponent)
Bakalářská práce se věnuje vývoji řecké dluhové krize a snaží se na historických souvislostech co nejlépe popsat, co k ní postupně vedlo. Zabývá se historií až po vznik krize a pak se věnuje krizovým obdobím mezi lety 2009 až 2015. Cílem práce je zjistit, zda se poslední záchranný balíček opíral o objektivní požadavky řecké ekonomiky. První kapitola se zabývá průběhem makroekonomických ukazatelů a rovněž se věnuje nízké konkurenceschopnosti Řecka. Druhá kapitola pojednává o historii Řecka do roku 2009, který se dá považovat jako začátek dluhové krize. Třetí kapitola se zabývá vývojem samotné krize v letech 2009 až 2012. Ve čtvrté kapitole analyzuji soulad Memoranda o porozumění se skutečnými potřebami řecké ekonomiky ke svému zotavení.

Transformace reportingu dat z provozu datových sítí
Tolar, Tomáš ; Matuštík, Ondřej (vedoucí práce) ; Malinová, Ludmila (oponent)
Předložená diplomová práce se zabývá úpravou reportingu dat získaných z provozu datových sítí v telekomunikační společnosti. Proces reportingu je dlouhodobě nevyhovující a neodpovídá dnešním požadavkům. Cílem práce je nalézt vhodné nástroje a implementovat je do praxe. Práce je členěna do tří logických částí, které sestávají z šesti kapitol. Úvodní část popisuje teoretická východiska jako Business Intelligence a další přístupy a trendy v této oblasti, na nichž lze reporting stavět. Druhá část je věnována popisu principů a trendů Network reportingu, jak autor nazývá reporting z datových sítí. Rovněž je charakterizován stav Network reportingu ve zmíněné organizaci. Obsahem závěrečné části je analýza dostupných nástrojů a na základě teoretických poznatků jsou zvolené nástroje implementovány a přínos tohoto projektu zhodnocen.

Návrh řešení BI v prostředí platformy elektronického obchodu
Kabrhelová, Kateřina ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Vysoký, Ondřej (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem pilotního řešení Business Intelligence pro platformu elektronického obchodu Shopio. V první části práce jsou teoreticky popsány pojmy Business Intelligence a elektronický obchod se zaměřením na možné přístupy k měření výkonnosti elektronického obchodu. Součástí teoretické části je také srovnání nástrojů pro měření výkonnosti elektronických obchodů dostupných na českém trhu. Druhá část práce nejprve obecně popisuje platformu Shopio a současný stav modulu statistiky. Pro potřeby návrhu nového řešení je provedena analýza požadavků na řešení mezi současnými klienty, kteří provozují své elektronické obchody na platformě Shopio. Na základě získaných požadavků je poté navrženo pilotní řešení Business Intelligence, které je zároveň testováno s využitím reálných dat elektronického obchodu. Hlavním cílem práce je vylepšit současný stav reportů a poskytnout tak majitelům e-shopů možnost vyhodnocovat prodeje elektronického obchodu lépe a efektivněji.