Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 39 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Problematika výroby železničního dvojkolí pro kolejová vozidla
Šimčík, Vladimír ; Kubík, Roman (oponent) ; Kalivoda, Milan (vedoucí práce)
Hlavní myšlenkou této bakalářské práce je především podat přehlednou formou princip technologie výroby železničního dvojkolí, skládajícího se z kol, nápravy a dalších nezbytných komponent. Na základě dostupných informačních pramenů, literatury firmy BONATRANS GROUP a.s., praktických rad, zkušeností a poznatků z praxe budou pojmenovány problémy při výrobě železničního dvojkolí a návrhy na jejich eliminaci.
Analytický řešič pro pevnostní výpočet náprav dvojkolí
Fišer, Petr ; Náhlík, Luboš (oponent) ; Vaverka, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá nápravami dvojkolí kolejových vozidel, jejich návrhem a způsobu provádění pevnostních analýz jejich konstrukčních řešení. V rámci této práce byl proveden návrh lokomotivního dvojkolí: nápravy a kola. Pro potřeby konstrukčního oddělení společnosti Bonatrans Group a.s. byl vytvořen analytický řešič, který umožňuje provádění pevnostních analýz pomocí, kterým je výsledný návrh verifikován a navíc umožňuje vytištění pevnostní analýzy v podobě výpočtové zprávy, jež slouží schvalování příslušnými drážními úřady. V takto vytvořeném analytickém řešiči byla následně vytvořena i pevnostní analýzu takto navržené nápravy.
Studie kolových podvozků mobilních strojů
Olšovský, Petr ; Škopán, Miroslav (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je shrnout základní poznatky o různých typech kolových podvozků u současných strojů. Součástí práce je výčet požadavků kladených na konstrukci podvozku, podle kterých se též volí podvozek k použití u konkrétního stroje. Dále se práce zaměřuje na výčet různých používaných konstrukčních řešení pohonu, pneumatik, stabilizačních zařízení a způsobů řízení. Tato konstrukční řešení jsou srovnána a jsou uvedeny jejich výhody i nevýhody. Popsány jsou také důležité konstrukční prvky podvozků.
Vývoj revolverového zásobníku barevných filtrů
Kilián, Ondřej ; Koutecký, Tomáš (oponent) ; Hurník, Jakub (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá konstrukční řešením, následnou realizací a tvorba ovládacího softwaru revolverového zásobníku pro barevné filtry. Toto řešení je konkrétně navrhováno pro kameru ZWO ASI 1600MM, objektivy ZEISS Interlock® Compact a optické filtry firmy Schneider-Kreuznach. Tato konkrétní konfigurace kamery a objektivu neumožňuje využití dostupných výrobků na trhu.
Nové trendy a materiály používané při konstrukci rámů jízdích kol
Jelínek, Vladimír ; Němec, Karel (oponent) ; Juliš, Martin (vedoucí práce)
Bakalářská práce ve své první části shrnuje vývoj jízdního kola od drezín až po nízká kola se zaměřením na materiál rámu daného bicyklu. Práce také v této části obsahuje přehled drobných konstrukčních úprav, kterými bylo kolo postupně osazováno, jako je například Bowdenova brzda nebo první typ převodového systému. Ve druhé částí práce je popsán princip funkce a druhy odpružených vidlic a kotoučových brzd. Dále je uveden přehled materiálů, které se v současné době používají pro rámy kol se zaměřením na výhody a nevýhody daného materiálů a jeho dalšího předpokládaného uplatnění.
Konstrukce experimentálního zařízení pro studium pískování kolejových vozidel
Galas, Radovan ; Hruška, Marek (oponent) ; Šperka, Petr (vedoucí práce)
Předložená diplomová práce se zabývá návrhem a realizací experimentálního zařízení pro studium tribologických aspektů kontaktu kola a kolejnice. V práci se čtenář nejdříve seznámí se základními pojmy jako je adheze, skluz, trakční křivka aj. Následně jsou v práci popsána zařízení, která jsou ve světě využívána pro studium kontaktu kola a kolejnice. Poté následuje vlastní řešení autora. Výsledkem je dvoudiskové zařízení v měřítku 1:3. Zařízení umožňuje stanovení trakčních křivek pro různé okolní podmínky (přítomnost vody, písku a oleje v kontaktu pro různé teploty) a pro různé provozní parametry (kontaktní tlak a rychlost). Součástí práce jsou ověřovací experimenty a kompletní výkresová dokumentace zařízení.
Studie stavebních strojů vzhledem k typu podvozku
Válek, Adam ; Kašpárek, Jaroslav (oponent) ; Kubín, Martin (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je přinést komplexní zhodnocení podvozků stavebních strojů. V jednotlivých kapitolách pojednává o obecných kritériích při posuzování těchto podvozků, obsahuje výčet nejpoužívanějších typů podvozků stavebních strojů a zhodnotí jejich výhody, nevýhody a vhodnost použití. Práce dále obsahuje pojednání o vybraných méně běžných typech a hodnotí vliv použitého typu podvozku na pojížděný povrch.
Kategorizace mobilních jeřábů
Škaloud, Martin ; Škopán, Miroslav (oponent) ; Pokorný, Přemysl (vedoucí práce)
Práce se zabývá mobilními jeřáby s nosností nad 50 t. V úvodu jsou popsány základní pojmy týkající se těchto strojů. Dále následuje obecné rozdělení jeřábů. Tato práce se zaměřuje na stručný popis kolových a pásových mobilních jeřábů. Je zde popsána podvozková část kolového jeřábu a podvozková část pásového jeřábu s jejich základními prvky. Poté je nastíněna konstrukce horní otočné části pro kolový i pásový podvozek mobilního jeřábu. V přehledu jsou uvedeni současní světoví výrobci i společnosti, které již tyto stroje neprodukují. Následují přehledné informace o firmách - Grove, Liebherr, Manitowoc, Tadano, Terex-Demag a ČKD. Společnost Grove zde má podrobněji uvedeny zajímavé systémy, které používá u svých výrobků. Na konci této práce jsou uvedeny tabulkové přehledy s mobilními jeřáby jednotlivých značek na kolovém podvozku s nosností nad 50 t a souhrnná tabulka s výrobci pásových mobilních jeřábů s nosností nad 50 t.
Klasifikace a hodnocení opotřebení kolejnic
Nohel, Rostislav ; Frýza, Josef (oponent) ; Galas, Radovan (vedoucí práce)
Předložená bakalářská práce je zaměřena na opotřebení kolejnic. V práci se čtenář nejprve seznámí se základními pojmy kolejové dopravy jako je názvosloví kola a kolejnice, adheze, součinitel adheze, kontaktní plocha, skluz, trakční křivka a opotřebení. Následně jsou v práci popsány základní typy opotřebení materiálu (adhezívní, abrazívní a únavové), které nastávají při kontaktu kola a kolejnice. V další části je práce zaměřena na analýzu jednotlivých kolejnicových vad vzhledem k místům, kde vznikají. Výstupem bakalářské práce je přehled a popis nejběžnějších vad kolejnic, které zpravidla způsobuje únavové opotřebení.
Návrh realizace technologie součásti "trakční kotouč lanového výtahového stroje".
Procházka, Zdeněk ; Polzer, Aleš (oponent) ; Kalivoda, Milan (vedoucí práce)
Návrh technologie výroby trakčního lanového kotouče výtahového stroje, konstrukčně technologický rozbor součásti, funkční rozbor drážek, výběr materiálu polotovaru, výběr řezných materiálů a specifikace výrobních strojů. Vytvoření pracovních postupů vybraných variant řešení výroby, ekonomické zhodnocení a zpracování programů pro výrobu na CNC strojích. Návrh provedení zkoušek funkčnosti nového výrobku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 39 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.