Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Informační a komunikační technologie v životním stylu české společnosti
Kolesárová, Karolína ; Buriánek, Jiří (vedoucí práce) ; Havlík, Radomír (oponent) ; Blinka, Lukáš (oponent)
Disertační práce se zabývá pozicí informačních a komunikačních technologií v životním stylu české společnosti a změnami, které jsou s těmito technologiemi spojeny. Nejprve práce usiluje o teoretické ukotvení v koncepcích informační a vzdělanostní společnosti. V další části se práce teoreticko-metodologicky vyrovnává s pojetím životního stylu a tento pojem operacionalizuje pro další analýzu. V analytické části autorka využívá řady reprezentativních empirických kvantitativních výzkumů, na kterých se podílela. Prostřednictvím jednotlivých indikátorů sleduje především pozici informačních a komunikačních technologií v celku populace, tempo jejich implementace a rozdíly ve využívání těchto technologií v jednotlivých sociodemografických skupinách. Poslední část práce se zabývá empirickou konstrukcí životních stylů na základě dvou dimenzí, které jsou považovány za stěžejní pro životní styl (volný čas a hodnoty) a v rámci těchto životních stylů analyzuje specifika ve využívání informačních a komunikačních technologií.
Proměny významu a role vzdělání ve společnosti
Brožová, Jana ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Strouhal, Martin (oponent)
Tato diplomová práce zprostředkovává bližší pohled na proměny významu a role vzdělání v kontextu změn euroatlantické společnosti druhé poloviny dvacátého století. Pro pochopení pozadí proměn je diplomová práce zahájena pojetím vzdělání z historického úhlu pohledu. Mezníkem na časové ose jsou sedmdesátá léta dvacátého století a tvořící se ideje nové společnosti, přičemž velká pozornost je věnována teorii postindustriální společnosti. Pojetí vzdělání ve vzdělanostní společnosti a jeho návaznost na pracovní uplatnění jedinců žijících ve století jednadvacátém je tématem poslední kapitoly teoretické části diplomové práce. V empirické části propojuji teoretické poznatky s postoji respondentů. Zjišťuji, zda považují vzdělání za garanta profesního vzestupu či jej vnímají spíše jako pojistku pro udržení stávajícího statusu. Výsledky výzkumného šetření předkládám závěrem diplomové práce.
Vzdělanostní společnost
Hurtová, Veronika ; Kubišová, Zuzana (vedoucí práce) ; Tichá, Milena (oponent)
Bakalářská práce analyzuje rozvoj vzdělanostní společnosti. Soustředí se na srovnání ideálu a reality vzdělávání v moderní společnosti a mapuje proměny školy a vzdělávání v průběhu 20. století. Práce vychází zejména z odborné literatury zaměřené na danou problematiku. Práce vymezuje pojmy vzdělanostní společnost, vzdělávání, vzdělání a školské systémy. Součástí práce je rovněž analýza výzkumu PIAAC. V práci jsou také řešeny názory na testování schopností žáků a otázky aktuální vzdělávací politiky.
Soudobé sociální souvislosti zaměstnávání lidí 50+
Bujárková, Kateřina ; Tomeš, Igor (vedoucí práce) ; Víšek, Petr (oponent)
Tato práce si za cíl stanovila popsat současný stav zaměstnanosti osob nad 50 let v ČR, uvést příčiny a souvislosti tohoto stavu a navrhnout možná řešení problematických bodů. To vše v kontextu mezinárodního vývoje. Pro výzkum byla jako metoda zvolena statistická analýza a sekundární analýza dokumentů. Výzkum přinesl důkazy o tom, že se česká společnost zásadně proměňuje. Zaprvé stárne. Čelí tak rostoucímu podílu starých lidí v populaci, což vyvolává problémy ve fungování systémů sociální ochrany, ale též nutnost změn v pracovní oblasti. A zadruhé prochází digitální revolucí. Rostoucí využívání internetu a nových technologií zcela proměňuje naši žitou realitu. Zaměstnávání osob 50+ se tak stává ekonomickou nutností, protože jinak hrozí naprostý kolaps sociálních systémů, přičemž je ale zároveň komplikováno a někdy dokonce znemožňováno novými nároky, které na starší pracovníky klade digitalizující se ekonomika. Na významu stoupají ICT kompetence a jazykové znalosti, které starším pracovníkům běžně částečně nebo zcela chybí. Starší pracovníci se tak ocitají mezi dvěma mlýnskými kameny a nutně potřebují podporu a to na mnoha úrovních, hlavně však v sociální oblasti, v pracovně-právních vztazích a vzdělávání. I tato podpora je však sama o sobě křehká. Nesmí totiž přesáhnout míru, do které pouze...
Informační a komunikační technologie v životním stylu české společnosti
Kolesárová, Karolína ; Buriánek, Jiří (vedoucí práce) ; Havlík, Radomír (oponent) ; Blinka, Lukáš (oponent)
Disertační práce se zabývá pozicí informačních a komunikačních technologií v životním stylu české společnosti a změnami, které jsou s těmito technologiemi spojeny. Nejprve práce usiluje o teoretické ukotvení v koncepcích informační a vzdělanostní společnosti. V další části se práce teoreticko-metodologicky vyrovnává s pojetím životního stylu a tento pojem operacionalizuje pro další analýzu. V analytické části autorka využívá řady reprezentativních empirických kvantitativních výzkumů, na kterých se podílela. Prostřednictvím jednotlivých indikátorů sleduje především pozici informačních a komunikačních technologií v celku populace, tempo jejich implementace a rozdíly ve využívání těchto technologií v jednotlivých sociodemografických skupinách. Poslední část práce se zabývá empirickou konstrukcí životních stylů na základě dvou dimenzí, které jsou považovány za stěžejní pro životní styl (volný čas a hodnoty) a v rámci těchto životních stylů analyzuje specifika ve využívání informačních a komunikačních technologií.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.