Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Maturita z výtvarné výchovy
Vozný, Martin ; Fišerová, Zuzana (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent)
Vozný, M.: Maturita z výtvarné výchovy. [Diplomová práce] Praha 2019. Univerzita Karlova - Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy, počet stran:85. Diplomová práce se zaměřuje na téma maturit, a to konkrétně na maturitu z výtvarné výchovy. V rámci teoretických aspektů je zkoumáno prostřednictvím kurikulárních dokumentů, školského zákona a k tomu příslušných vyhlášek maturita a její možnosti v rámci formy a obsahu. Součástí práce je rovněž i výzkumná část, která je založena na kvalitativním výzkumu. Ta přináší zjištění, která jsou vytvořena na základě vykonaných pozorováních a realizovaných polostrukturovaných hloubkových rozhovorů s audiozáznamy na předem vybraných gymnáziích. Informace získané z terénu jsou nadále reflektovány a podrobeny patřičnému designu výzkumu, který se opírá o zakotvenou teorii. Audiozáznamy z výzkumných rozhovorů jsou následně přepsány a je provedeno otevřené, axiální kódování dokumentů. Výstupem je vhled do nově objevených vztahů a kategorií, které souvisí s formováním obsahu, formy a reflexe maturitní zkoušky z výtvarné výchovy. Výsledkem práce je vytvoření vlastního designu maturitní zkoušky z výtvarné výchovy, který vychází ze sémantického přístupu. Klíčova slova: Maturitní zkouška, výtvarná výchova, výzkum, vyšší sekundární vzdělávání, kurikulární dokumenty,...
Přístupy k výuce biologie na alternativních vyšších sekundárních školách
Svobodová, Renata ; Pavlasová, Lenka (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o výuce biologie na alternativních školách zajišťujících vyšší sekundární vzdělávání v České republice. Jejím cílem je popsat a výuku biologie na vybraných alternativních středních školách na základě tří případových Těmito školami jsou Gymnázium Na Zatlance s Přírodní škola a Waldorfské lyceum Praha. Strategií provedeného kvalitativního výzkumu byla vícepřípadová studie, data byla získána na základě přímého pozorování výuky, individuálních rozhovorů s učiteli, skupinových rozhovorů s žáky a analýzou dokumentů. Koncept výuky biologie na zkoumaných alternativních školách je komplexně rozebrán včetně popisu konkrétních vyučovacích jednotek. Kromě samotné výuky biologie je nalyzován ideologický základ jednotlivých škol, dále organizace výuky a hodnocení. komparace zkoumaných alternativních škol vyplývají společné rysy těchto škol, mezi patří důraz na osobnostní rozvoj žáka, netradiční organizace výuky, absence známkování, časté mimoškolní výjezdy, respektující přístup učitelů a ve výuce biologie odklon od systematiky. Přínosem této práce je nejen vhled do problematiky alternativních středních škol, které jsou málo zkoumanou oblastí českého vzdělávacího systému, ale t inspirace pro pedagogickou veřejnost.
Hodnota vzdělání v kontextu hodnot studentů SOŠ a SOU Písek
VÍTKOVÁ, Petra
Diplomová práce se zabývá hodnotovou orientací, hodnotou vzdělání a důvody předčasných odchodů žáků ze škol a na SOŠ a SOU Písek. Teoretická se zabývá vymezením pojmů hodnota, hodnotová orientace u dospívající mládeže a determinanty, které hodnoty mladých lidí ovlivňují. Práce popisuje systém vyššího sekundárního vzdělávání v ČR a u vybraných zemí EU. Přibližuje strategii vzdělávací politiky do roku 2020 a mapuje aktuální situaci na SOŠ a SOU Písek. Pozornost je věnována výskytu jevu předčasných odchodů žáků ze škol v ČR v porovnávání s vybranými členskými státy EU a prezentuje závěry některých českých a mezinárodních výzkumů. Praktická část práce se zabývá vlastním empirickým průzkumem, který je zacílen na hodnoty vzdělání a důvody předčasných odchodů žáků na SOŠ a SOU Písek. Průzkum je zaměřen na zjištění, zda je pro dané žáky vzdělání důležité a jaké jsou konkrétní důvody předčasných odchodů žáků na této škole.
Cloud computing v práci učitele střední školy
Kozák, Petr ; Vaňková, Petra (vedoucí práce) ; Neumajer, Ondřej (oponent)
Diplomová práce je svým obsahem zaměřena na zmapování a analýzu možnosti využívání cloud computingu z pohledu pedagogického pracovníka na úrovni vyššího sekundárního vzdělávání s využitím vhodné metody evaluace a komparace cloudových technologií. Dílčí část práce je věnována ICT kompetencím učitelů a možnostem jejich dalšího rozvoje v oblasti cloud computingu, zaměřuje se přitom na modely a programy rozvoje ICT kompetencí, resp. digitálních kompetencí národního i mezinárodního významu. V praktické části práce je realizováno výzkumné šetření mezi pedagogickými pracovníky středních škol v České republice, které je zaměřeno na využívání cloud computingu s důrazem na kompetence, aktivity a práce pedagogického pracovníka. Výsledky výzkumného šetření jsou shrnuty v podobě doporučení pro další praxi.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.