Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vybraná literární tvorba Astrid Lindgrenové a její využití ve volnočasové výchově ke čtenářství
MARŠÁNOVÁ, Hana
Cílem diplomové práce je představení tvorby autorky knih pro děti a mládež Astrid Lindgrenové a využití vybraných děl ve volnočasové výchově ke čtenářství. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je uveden životopis autorky, její dílo zasazené do historického rámce literatury pro děti a mládež, rozbor vybrané literární tvorby, preferovaný literární žánr, vývojová specifika cílové skupiny dětí a metody zvolené pro konkrétní práci s textem. Praktická část se zabývá vytvořením literárního projektu zaměřeného na téma pomoci, jeho ověření v praxi a reflexi.
Paulo Coelho a jeho vybraná tvorba jako inspirace v zájmovém vzdělávání mládeže
HASALÍKOVÁ, Veronika
Cílem bakalářské práce je představení spisovatele Paula Coelha a využití vybrané tvorby v zájmovém vzdělávání mládeže. Práce je rozdělena na dvě části. V teoretické části je představen životopis autora, získaná literární ocenění, vybraná tvorba, vývojová specifika mládeže a vybrané metody zvolené pro práci s textem. Praktická část je zaměřena na tvorbu a realizaci projektu "Alchymista - Cesta za pokladem", který má za cíl rozvíjet schopnost sebepoznání a sebereflexe u dospívající mládeže. Program využívá jako inspiraci ukázky z díla Paula Coelha.
Vybraná tvorba Davida Laňky ve volnočasové výchově ke čtenářství
SRPOVÁ, Marcela
Cílem bakalářské práce je představení vybrané tvorby autora Davida Laňky, která může být využita k volnočasové výchově ke čtenářství. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část představuje životopis a díla Davida Laňky. Podrobně je popsána tvorba pro dětské čtenáře. Dále jsou uvedeny vybrané metody práce s textem, vývojová skupina a literární ocenění autora. Praktická část je zaměřena na ověření a reflexi metodických a pracovních listů pro děti mladšího školního věku ve školní družině
Vybraná tvorba Petra Stančíka ve volnočasové výchově ke čtenářství
BAXOVÁ, Zuzana
Cílem bakalářské práce je představení vybrané tvorby Petra Stančíka a její využití ve volnočasové výchově. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je představen životopis autora, jeho dílo, literární žánr, ocenění a zvolené metody pro práci s textem. Praktická část se zabývá vytvořením pracovních listů na motivy knih Petra Stančíka, jejich ověření ve volnočasovém čtenářském kroužku a zhodnocení celého projektu.
Témata přátelství a samoty ve vybraných literárních dílech pro děti a mládež a jejich uplatnění ve volnočasové výchově ke čtenářství
SYROVÁTKOVÁ, Michaela
Bakalářská práce se věnuje tématu přátelství a samoty ve vybraných literárních dílech pro děti a mládež a jejich uplatnění ve volnočasové výchově ke čtenářství. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část analyzuje literaturu pro děti a mládež (charakteristika, rysy, funkce a členění), definice přátelství a samoty. Následuje rozbor čtyř literárních děl a jejich možné uplatnění ve volnočasové výchově ke čtenářství. Praktická část obsahuje sadu pracovních listů z vybraného díla, s jejich následným ověřením v praxi včetně reflexe.
Podpora čtenářství v pobočkách Městské knihovny v Praze
Kahlerová, Dana ; Vášová, Lidmila (vedoucí práce) ; Landová, Hana (oponent)
(česky) Diplomová práce pojednává o podpoře čtenářství se zaměřením na poskytované služby a pořádané kulturní a vzdělávací akce v Městské knihovně v Praze. První část práce se zabývá teoretickým vymezením a významem podpory čtenářství. Stručně jsou vysvětleny některé termíny, které se čtenářstvím souvisí - čtení, čtenář, čtenářská socializace, čtenářská gramotnost aj. Zmíněny jsou také faktory ovlivňující čtenářství a vychovu k němu. Dále jsou představeny vybrané celostátní projekty podporující čtenářství především v knihovnách. Druhá část práce se zaměřuje na Městskou knihovnu v Praze a její úlohu v podpoře čtenářství. Charakterizuje knihovnu z pohledu poslání, způsobu financování a organizační struktury. Podstatná část je věnována představení specializovaných oddělení a služeb, které knihovna nabízí. Pozornost je také věnována nejrůznějším akcím podporující čtenářství nebo umožňující propagaci knihovny. V neposlední řadě jsou popsány vybrané pobočky Městské knihovny v Praze s přihlédnutím na pořádání kulturních a vzdělávacích akcí, které přispívají k podpoře čtenářství. V závěru jsou shrnuty získané poznatky a nastíněna budoucnost Městské knihovny v Praze. [Autorský abstrakt]
Prostředí a projekty podporující dětskou četbu
Stejskalová, Eva ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Vášová, Lidmila (oponent)
Diplomová práce se věnuje podpoře dětského čtenářství. Práce je zaměřena na faktory a činitele ovlivňující výchovu ke čtenářství. První část řeší teoretické vymezení a význam čtení. Především jsou vysvětleny dva důležité pojmy, které se k tématu vztahují - čtení a čtenář. Dále se pokračuje důrazem na různé fáze čtenářského vzdělávání před a během školní docházky. Sledovány jsou především tři prostředí ovlivňující čtenářskou gramotnost. To znamená rodiny, školy a veřejné knihovny. Navíc jsou krátce v této práci také prezentovány národní projekty podporující čtení především v knihovnách. Druhá část je zaměřena na Městskou knihovnu v Praze, konkrétně na pobočku Smíchov a její aktivity. V této části jsou zmapovány různé programy pro děti. Zjišťují se opakující se činnosti pro rodiče s dětmi nebo pro samotné děti. Popsány jsou i akce pro kolektivy předškolních a školních dětí. Důležitá součást práce je zaměřena na výzkum spolupráce mezi Smíchovskou pobočkou a místními školami. Výsledky výzkumu spočívají v určení praktických zkušeností učitelů z těchto škol s aktivitami pobočky Smíchov a s jejich spoluprací s touto knihovnou.
Žánr fantasy ve čtenářství jedenáctiletých
Končelová, Jitka ; Hník, Ondřej (vedoucí práce) ; Klumparová, Štěpánka (oponent)
Ve své diplomové práci Žánr fantasy ve čtenářství jedenáctiletých se autorka zabývá výukou žánru fantasy pro jedenáctileté žáky, respektive pro pátý ročník základních škol. Těžiště práce spočívá v praktické části, kde autorka komentuje a reflektuje své návrhy odučených hodin postavené na úryvcích knih fantasy. Ukazuje, jakým způsobem zprostředkovat žánr fantasy žákům v literární výchově, aby byli schopní postupně odkrýt a pochopit smysl textu (proces objevování a tvoření), sdílet a hodnotit důležité myšlenky z něho vycházející a následně je aplikovat do reálného života. Mimo jiné jsou některé její realizované plány hodin zaměřené také na osobnostní a sociální výchovu. Klíčová slova Literární výchova, žánr fantasy, práce s textem, jedenáctiletí žáci, literatura pro děti, výchova ke čtenářství.
Prostředí a projekty podporující dětskou četbu
Stejskalová, Eva ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Vášová, Lidmila (oponent)
Diplomová práce se věnuje podpoře dětského čtenářství. Práce je zaměřena na faktory a činitele ovlivňující výchovu ke čtenářství. První část řeší teoretické vymezení a význam čtení. Především jsou vysvětleny dva důležité pojmy, které se k tématu vztahují - čtení a čtenář. Dále se pokračuje důrazem na různé fáze čtenářského vzdělávání před a během školní docházky. Sledovány jsou především tři prostředí ovlivňující čtenářskou gramotnost. To znamená rodiny, školy a veřejné knihovny. Navíc jsou krátce v této práci také prezentovány národní projekty podporující čtení především v knihovnách. Druhá část je zaměřena na Městskou knihovnu v Praze, konkrétně na pobočku Smíchov a její aktivity. V této části jsou zmapovány různé programy pro děti. Zjišťují se opakující se činnosti pro rodiče s dětmi nebo pro samotné děti. Popsány jsou i akce pro kolektivy předškolních a školních dětí. Důležitá součást práce je zaměřena na výzkum spolupráce mezi Smíchovskou pobočkou a místními školami. Výsledky výzkumu spočívají v určení praktických zkušeností učitelů z těchto škol s aktivitami pobočky Smíchov a s jejich spoluprací s touto knihovnou.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.