Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Komparace českých adaptací reality show Survivor
Dittrichová, Anna ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá komparací českých adaptací reality show Survivor, tj. pořady Trosečník (Prima, 2006), Robinsonův ostrov (Nova, 2017) a Survivor Česko & Slovensko (Nova, 2022). V teoretické části je nejprve vymezen žánr reality show - jeho definice, znaky, důvody úspěchu, jsou nastíněny módy reprezentace a rozdíl mezi reality show a realitou, je představena historie formátu, jeho klasifikace na subžánry a v neposlední řadě reality show v českém prostředí. Dále je vymezena globalizace televizních formátů a s tím související proces adaptací licencovaných formátů. V analytické části je nejprve popsána metodologie výzkumu a ve stručnosti jsou charakterizovány vybrané adaptace a původní globální formát. Následně je provedena samotná komparace tří českých adaptací reality show Survivor, přičemž v případě dvou novějších adaptací jsou do výzkumu zahrnuty pouze první série pořadu. Adaptace jsou srovnávány na základě těchto hledisek: název pořadu, programová strategie (vysílací schéma, počet epizod a jejich stopáž, doprovodné pořady), účinkující (soutěžící a moderátoři), vizuální́ a zvuková složka pořadu, struktura dílu, pravidla soutěže, výběr obsahu a zpětná vazba (sledovanost, kritika).
Adaptace zahraničních televizních formátů v České televizi od 90. let do současnosti
Chudárková, Adéla ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Teoretickým východiskem této práce je fenomén globalizace, který pronikl do všech domén včetně mediální, jejíž součástí jsou právě televizní formáty, o kterých tato neboť v sobě mísí prvky globální a zároveň lokální kultury, kdy na základě zakoupení zahraniční licence vzniká celá řada lokálních verzí, jež jsou lokálními specifiky dané kultury. Jedná se o stále vzrůstající h počátků, spojených s formáty, rozštěpil mezi všechny žánry, včetně dramatické tvorby. Tato práce se soustředí na adaptace zahraničních televizních formátů v České televizi. Mapuje nejen vývoj tohoto trendu v jediném českém veřejnoprávním televizním médiu, ale taktéž se věnuje důvodům, které vedou ke koupi zahraničních licencí pro médium, jehož výsadou by měla být původní tvorba. Právě otázka veřejnoprávnosti a s ní se pojící specifika výběru obsahu pro toto médium jsou pilířem této diplom
Globální televizní formáty a jejich adaptace v zemích střední Evropy
Vachová, Kateřina ; Štětka, Václav (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá úspěšností adaptace globálních televizních formátů v regionu střední Evropy. Mediální systémy v České republice, Maďarsku, Polsku a Slovensku prošly v devadesátých letech výraznou transformací, v jejímž rámci byly utvářeny i jednotlivé televizní trhy. Na tyto trhy začaly postupně působit globální vlivy. Tato práce přibližuje teorii globalizace se zaměřením na koncepty kulturního imperialismu a kulturní globalizace. Jedním z nejvýraznějších procesů v rámci globalizace médií je vznik globálních televizních formátů. V současné době převažuje názor, že tyto globální formáty napomáhají kulturní heterogenizaci a pluralizaci. Lokální adaptace televizních formátů získávají zároveň národní kulturní významy, důležité pro daný region. S pronikáním globálních televizních formátů na lokální trhy je spojen termín glokalizace, který je v současnosti používán v souvislosti s formáty častěji než pojem globalizace. Tato práce zachycuje adaptaci formátů v jednotlivých zemích středoevropského regionu. Na základě sledovanosti je porovnávána popularita globálních formátů v tomto regionu. Zároveň je vyhodnoceno, který formát má v rámci regionu nejuniverzálnější dopad a zdali mají diváci těchto zemí podobné kulturní preference. Následně jsou popsány další tendence typické pro televizní trhy...
Přenos televizních formátů do českého prostředí od vzniku duálního systému v České republice
Kantorová, Katarzyna ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Diplomová práce na téma "Přenos televizních formátů do českého prostředí od vzniku duálního systému v České republice" se zabývá televizními formáty, jež byly za posledních 20 let adaptovány na českém televizním trhu. Televizní formáty můžeme zařadit mezi nejdůraznější důsledky globalizace médií, protože právě ony šíří jednotné náměty a struktury televizních pořadů, které sledují diváci po celém světě. Práce přibližuje teorie globalizace se zaměřením na kulturní i mediální imperialismus. Dále jsou představeny novější teorie zabývající se globalizací obecně a její následnou přeměnou. Častěji se setkáváme s transformací pojmu globalizace na pojem glokalizace, kdy právě mediální obsahy, které jsou šířeny globálně, jsou více přizpůsobovány lokálnímu publiku. S touto návazností práce popisuje, jaké televizní formáty byly adaptované od roku 1994 pro české diváky. Na základě kvalitativních rozhovorů s mediálními profesionály, kteří se přímo účastní procesu nákupu a následné adaptace formátů, se v práci nachází velký přehled všech adaptovaných televizních formátů v ČR a jsou zde charakterizovány důvody, požadavky, těžkosti, ale i samotný proces lokalizace licencovaných pořadů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Mediální obraz pořadu Star Dance a jeho dopad na veřejnost
Morávková, Pavlína ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Zábrodská, Kristina (oponent)
Cílem bakalářské práce je vytvoření mediálního obrazu pořadu StarDance... Když hvězdy tančí ve vybraných tištěných médiích, na internetu a obrazovkách České televize a analyzovat jeho dopad na širokou veřejnost. Pořad StarDance je globální televizní formát odvysílaný ve více jak třiceti zemích světa. Zrodil se ve Velké Británii pod názvem Strictly Come Dancing. Česká televize zakoupila licenci k pořadu v roce 2006, kdy uvedla i první sezonu. Práce porovnává českou adaptaci pořadu s původní britskou verzí a s verzí polskou, vyzdvihuje rozdíly, jak v počtu vysílacích večerů a tanečních párů, tak v hodnocení soutěže porotou aj. Jedná se o zábavní taneční show, ve které proti sobě soutěží taneční páry složené z celebrity a profesionálního tanečníka či tanečnice. Tance, s nimiž soutěžící vystupují, spadají převážně do kategorie společenských tanců vyučovaných v tanečních kurzech pro mládež či dospělé. S kurzy společenského tance je úzce spjatý mediální obraz pořadu, ten především zkoumá, zdali StarDance rozšířil povědomí o společenském tanci a pomohl vzbudit zájem o taneční kurzy. Mezinárodně úspěšná televizní show není pouhým sobotním živým přenosem. Pořad svými reporty, rozhovory, fotografiemi a mnohým dalším roztančil, jak webové stránky, tak svůj profil na sociální síti Facebook. Jakým způsobem komunikuje...
Publicistické prvky v dokumentárním cyklu České televize 13. komnata.
Štefánková, Aneta ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Novotný, David Jan (oponent) ; Šoltys, Otakar (oponent)
Cílem mé bakalářské práce je vymezení a charakteristika publicistických prvků uplatňovaných v dokumentárním cyklu České televize 13. komnata. Na analýze dílů z prvních pěti let vysílání tohoto týdeníku (2006-2011) dokazuji, že pořad vykazuje více znaků televizní publicistiky, než televizního dokumentu, za který je svými tvůrci pokládán. Projekt je typickým příkladem terminologické a žánrové nejasnosti veřejnoprávní televize. V teoretické části vymezuji pojmy televizní publicistiky, televizního dokumentu, televizního formátu a uvádím rozdíly mezi televizním cyklem a seriálem. Pro uvedení tématu do souvislostí se věnuji také koncepci a struktuře pořadu, principu výroby, výběru námětů jednotlivých dílů, okruhu respondentů a autorům, kteří se na přípravách a natáčení podílejí. Součástí je i praktická část, tedy analýza konkrétních dílů, kde podrobně rozebírám předem vymezené publicistické prvky. Těmito prvky jsou zejména závazně daná struktura, přítomnost novináře, promluvy odborníků, užívání komentáře a interview jako základní postup. Na pořad pohlížím i z hlediska sledovanosti, míry zábavnosti a bulvárnosti. Jako zdroje používám vedle odborné literatury také on-line archiv České televize iVysílání a čerpám z rozhovorů, které jsem osobně nebo elektronickou formou vedla s tvůrci pořadu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.