Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Jsou herní novináři zaprodaní aneb vnímání marketingových aktivit a sponzorovaného obsahu herních médií hráči
Krečová, Tereza ; Švelch, Jan (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na propojení herní žurnalistiky a praktik marketingu, které herní žurnalistika využívá, a které jí zajišťují příjmy a umožňují tuto aktivitu vykonávat. Jejím cílem je zjistit, jak hráči a uživatelé herních médií vnímají reklamu integrovanou do obsahu herního média a jak může reklama ovlivnit vnímání obsahu, který s ní není spojen, a zejména, proč hráči označují recenze herních médií i herní média jako "podplacená". Domněnky o "zkorumpovaných" herních médiích pomalu prosakují do zákoutí herní komunity a tato bakalářská práce se snaží zjistit, co je důvodem těchto domněnek. Využívá k tomu kombinaci kvalitativní a kvantitativní metody výzkumu. Kvalitativní výzkum prověřuje reakce hráčů na obsah herních médií, přesněji na recenze her, které herní médium produkuje, a jejich případnou spojitost s placenou spoluprací, která probíhala na stránkách a kanále herního média. Kvantitativní výzkum vychází ze zhodnocení kvalitativního výzkumu a prostřednictvím polostrukturovaného dotazníku prověřuje, jak hráči vnímají reklamu v herních médiích, a jak může taková reklama ovlivnit percepci dalšího obsahu, které herní médium produkuje, případně jeho důvěryhodnost. Kvalitativní výzkum dokazuje, že si jsou hráči v případě tohoto výzkumu vědomi výskytu reklamy a sponzorovaného obsahu v...
Rozeznávání PR vlivů v českých lifestylových magazínech
Šimáčková, Pavla ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Pronikání public relations a jiných ekonomických vlivů do redakčních obsahů lifestylových médií je aktuální problém, který je v českém prostředí neprobádaný. Cílem diplomové práce bylo zmapování míry a způsobu pronikání PR vlivů do obsahů českých lifestylových magazínů a sekundárně ověření aplikovatelnosti metody Vladimíry Kubíčkové (2015) v této oblasti trhu. Ve výzkumné části byly stanoveny hlavní (3) a vedlejší (12) výzkumné otázky. Vedlejší výzkumné otázky korespondovaly se systémem 12 parametrů k ci PR vlivů v českých lifestylových magazínech, který byl navržen na základě více zahraničních a jedné české studie, kterou sestavila Vladimíra Kubíčková (2015). Za pomoci kvantitativní analýzy bylo těchto 12 parametrů postupně aplikováno na 1 217 potenciálních PR subjektů nalezených v redakčních článcích náhodně vybraných vydání lifestylových časopisů: Dieta, Cosmopolitan, Svět ženy, Glanc, Vogue. Těchto 1 217 subjektů bylo následně prostřednictvím nástroje Newton Media následně hledáno i v dalších periodikách, která vycházela v podobném časovém období. Výsledky ukázaly, že většina redakčních článků ve zkoumaných časopisech vykázala alespoň jeden z dvanácti stanovených PR vlivů. Mezi nejčastěji se projevujícími PR vlivy byla nepřítomnost negativních informací či opačného pohledu a přítomnost vizuálu...
Vnímání reklamního vlivu influencerů z pohledu mladých online uživatelů
Kadeřábková, Tereza ; Supa, Markéta (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
Diplomová práce s názvem Vnímání reklamního vlivu influencerů z pohledu mladých online uživatelů ve své teoretické části vymezuje pojem influencer, přičemž nabízí několik perspektiv, skrze něž je na tento fenomén možné nahlížet. Příkladem je třeba počet sledujících na profilech influencerů, interakce mezi těmito dvěma stranami nebo charakteristické rysy vlivných osobností v jejich vystupování na internetu. Dále se práce zabývá oblastí influencer marketingu, některými možnými podobami spoluprací mezi influencery a společnostmi v rámci sociálních médií a problematikou označování sponzorovaných komerčních obsahů. Současně jedna z kapitol shrnuje některé dosavadní poznatky z relevantních studií, a vytváří tak výchozí vhled do tématu. Výzkumná část práce pak na vzorku 179 respondentů ve věku 16-26 let zkoumá vnímání celé problematiky z pohledu mladých online uživatelů. Data nasbíraná skrze elektronický standardizovaný dotazník přinesla například zjištění, že respondenti označování placených spoluprací u příspěvků influencerů vyžadují, ačkoli takto označeným doporučením věří méně. Dále se objevil náznak vzorce chování poukazující na možné ověřování informací před bezprostředním vyzkoušením předmětu doporučení influencerů. Analyzovaná data také poukazují na to, že dotazovaným vadí současný vývojový trend...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.