Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Náboženské konflikty v Evropě - modelový příklad judaismu
Luňák, Václav ; Havlíček, Tomáš (vedoucí práce) ; Lepič, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje důkladné analýze evropských náboženských konfliktů v posledních padesáti letech. Zaměřuje se na studium jejich dynamiky, příčin a následků. Zkoumá též významný vztah mezi náboženskými konflikty, spojenými s judaismem v Evropě a s politickou a náboženskou situací v Izraeli a v okolních státech. Analyzuje, jak tyto konflikty ovlivňují dynamiku politických a náboženských vztahů mezi Evropou a Blízkým východem. Zvláštní pozornost věnuje otázce, jakou roli hraje rostoucí muslimská populace v Evropě v antisemitských náboženských konfliktech a dále, jaké jsou důsledky tohoto vývoje pro regionální stabilitu. V neposlední řadě se práce zabývá analýzou lokalizace konfliktů v Evropě, s důrazem na Evropu západní. Zjišťuje, zda je v této části větší koncentrace náboženských konfliktů spojených s judaismem a jaké faktory tuto situaci ovlivňují. První část práce poskytuje komplexní přehled o náboženských konfliktech v geograficky vymezené Evropě, zkoumá jejich historický vývoj a analyzuje zapojení různých náboženství do těchto sporů. Další část práce je věnuje zvláštní pozornost konfliktům zaměřeným proti židovské komunitě. Hlavní část je pak zaměřena na rozhovory se dvěma odborníky, znalci židovské komunity. Tito experti přinášejí hlubší vhled do problematiky, sdílejí své...
Religionistická témata ve výuce Občanského a společenskovědního základu Rámcových vzdělávacích plánů pro gymnázia
Scharnaglová, Luisa ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Rybák, David (oponent)
Tato práce je zaměřená na problematiku výuky náboženských témat na gymnáziích podle RVP G s ohledem na význam výchovy k toleranci a prevenci xenofobních postojů v multikulturní společnosti. Práce je rozdělena na tři hlavní části. V první části - teoretické jsou jednak posbírány a interpretovány podklady, které musí učitel při výuce tématu zohlednit (jako jsou oborové učebnice a závazné školské dokumenty a doporučení), zároveň je také nastíněn přístup k tématu v ostatních zemích a dále jsou zde sepsány základní oborové znalosti, které by měl vyučující při probírání tématu znát a zohlednit. Ve druhé části je realizována kvalitativní výzkumná sonda s cílem zjišťování studentských porozumění danému tématu. Výzkumnou metodou byly hloubkové rozhovory u pěti studentů sekundárního vzdělávání rozdílného věku, pohlaví, náboženského smýšlení, národnosti a sociálně-ekonomického zázemí. Data byla analyzována a vyhodnocena s ohledem na oblast znalostí, dovedností a postojů. Poslední část práce je zaměřená na řešení konkrétních didaktických situací při probírání tématu. Jsou navrženy vyučovací hodiny a doprovodné aktivity s ohledem na obsahy a metodické podklady vymezené v první části této práce a studentská porozumění zjištěné v části druhé. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Filosofická inspirace ve vybraných dílech Ladislava Fukse
Plašil, Šimon ; Mocná, Dagmar (vedoucí práce) ; Peterka, Josef (oponent)
Cílem diplomové práce je vyhledat filosofické, náboženské a ideologické motivy v dílech Ladislava Fukse a následně interpretovat jejich původ, intertextovost a význam v textu, přičemž důraz je kladen na prokázání sémantické funkčnosti v příběhu. Pro náš výzkum jsme vybrali díla Pan Theodor Mundstock, Spalovač mrtvol a Oslovení z tmy. Vycházet budeme jak z odborné filosofické a teologické literatury, tak z archivních materiálů a pozůstalosti Ladislava Fukse, abychom mohli veškerá zjištění opírat i o biografického autora. Práce je rozdělena na pět kapitol. V první kapitole se literárními díly zabýváme základní literární charakteristikou a literární recepcí. Druhou kapitolu věnujeme vztahu autora Ladislava Fukse k filosofii, přičemž se opíráme jak o svědectví jeho přátel, tak o archivní výzkum jeho pozůstalosti. Třetí kapitola je stěžejní a nejobsáhlejší, neboť se věnuje interpretaci filosofických motivů v každé knize. Ve čtvrté kapitole jednotlivé filosofické motivy z různých děl porovnáváme mezi sebou. Poznatky shrnujeme v závěru práce.
Soužití většinové společnosti a muslimů v Teplicích
Buková, Eliška ; Klásková, Markéta (vedoucí práce) ; Wladyniak, Ludmila Maria (oponent)
Bakalářská práce s názvem Soužití většinové společnosti a muslimů v Teplicích se zabývá problematikou soužití obyvatel teplické čtvrti Šanov a muslimů. V Teplicích žije nejpočetnější komunita muslimů v severních Čechách a každoročně sem přijede v letních měsících vysoký počet muslimů do lázní. Muslimové jezdí především do lázní v Šanově a v této čtvrti také několik měsíců bydlí. Koncentrují se hlavně v Šanovském parku. Narůstající počet muslimů se setkal s negativním přijetím obyvatel Teplic a stížnostmi na nepořádek a hluk, který muslimové dělají v parku. První část bakalářské práce rozpracovává teoretické koncepty jako integrace přistěhovalců a muslimů v České republice, nová xenofobie, postoje většinové společnosti vůči muslimům, koncept "my" a "oni", kontaktní hypotéza a popisuje život muslimů v Teplicích. Druhá část práce se věnuje metodologii výzkumu a výběru informantů a především analýze rozhovorů. Pomocí polostrukturovaných kvalitativních rozhovorů zkoumá tato práce postoje většinové společnosti žijících v Šanově vůči muslimům, problémy a klady tohoto soužití s důrazem na osobní zkušenosti informantů. Výsledky této práce dochází k tomu, že většinová společnost v Šanově vnímá muslimy převážně negativně a nastiňují, jaký druh kontaktu má pozitivní vliv na soužití většinové společnosti a...
Religionistická témata ve výuce Občanského a společenskovědního základu Rámcových vzdělávacích plánů pro gymnázia
Scharnaglová, Luisa ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Rybák, David (oponent)
Tato práce je zaměřená na problematiku výuky náboženských témat na gymnáziích podle RVP G s ohledem na význam výchovy k toleranci a prevenci xenofobních postojů v multikulturní společnosti. Práce je rozdělena na tři hlavní části. V první části - teoretické jsou jednak posbírány a interpretovány podklady, které musí učitel při výuce tématu zohlednit (jako jsou oborové učebnice a závazné školské dokumenty a doporučení), zároveň je také nastíněn přístup k tématu v ostatních zemích a dále jsou zde sepsány základní oborové znalosti, které by měl vyučující při probírání tématu znát a zohlednit. Ve druhé části je realizována kvalitativní výzkumná sonda s cílem zjišťování studentských porozumění danému tématu. Výzkumnou metodou byly hloubkové rozhovory u pěti studentů sekundárního vzdělávání rozdílného věku, pohlaví, náboženského smýšlení, národnosti a sociálně-ekonomického zázemí. Data byla analyzována a vyhodnocena s ohledem na oblast znalostí, dovedností a postojů. Poslední část práce je zaměřená na řešení konkrétních didaktických situací při probírání tématu. Jsou navrženy vyučovací hodiny a doprovodné aktivity s ohledem na obsahy a metodické podklady vymezené v první části této práce a studentská porozumění zjištěné v části druhé. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Zahalování českých konvertitek k Islámu.
Davidová, Michaela ; Pargač, Jan (vedoucí práce) ; Hejzlarová, Tereza (oponent)
Tato práce se zabývá zahalováním českých konvertitek k islámu, těch, které se zde narodily, byly zde vychovány a mají plné české sociokulturní pozadí. Práce se zaměřuje na důvody zahalování v českém prostředí, na reálné možnosti zahalovat se v České republice a na jejich pocitovou stránku, samotnou změnu jejich vizuální podoby. Zabývá se také změnami v přijetí konverze k islámu u rodin informátorek poté, co se začaly zahalovat. Práce se věnuje problematice zaměstnání, možné kontraproduktivitě nošení v západním prostředí. Celá tato práce je postavena na kvalitativním výzkumu a je podložena osobními výpověďmi a životními příběhy jedenácti stěžejních informátorek a výpověďmi vedlejších respondentek. Jejich výpovědi jsou dávány do souvislostí s teoriemi, které se týkají zahalování a oděvu z různých vědeckých perspektiv, a jsou dále porovnávány s výzkumy mezi konvertitkami v jiných zemích Evropy, USA a Kanadě. Klíčová slova: náboženství, islám, konverze, hidžáb, zahalení, ženy, Češky, muslimky
Problematika geografie náboženství ve výuce zeměpisu na 2. stupni základní školy
VLAŽNÁ, Denisa
Diplomová práce se zabývá výukou geografie náboženství v hodinách zeměpisu na 2. stupni základních škol. Hlavním cílem diplomové práce je vytvoření návrhu vlastního výukového materiálu zaměřeného na geografii náboženství. První část diplomové práce se zabývá charakteristikou vybraných náboženství (hinduismus, buddhismus, judaismus, křesťanství a islám), zařazením geografie náboženství do kontextu geografie a do učiva základní školy a výukovými metodami. Další část tvoří zhodnocení učebnic zeměpisu s aktuální doložkou MŠMT z hlediska daného tématu. Poslední část diplomové práce obsahuje vlastní návrh výukového materiálu zaměřeného na geografii náboženství vytvořeného ve dvou verzích verze pro učitele a verze pro žáky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.