Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pravidla ve třídách mateřských škol
MOTYČÁKOVÁ, Šárka
Bakalářská práce zkoumá problematiku systému pravidel v mateřských školách. Teoretická část se zabývá problematikou výchovy a morálního vývoje dítěte, popisuje výchovné styly a prostředky, které vedou ke zvnitřňování norem u dětí. Dále je zmíněna role mateřské školy v souvislosti s hranicemi. V neposlední řadě se zabývá tím, jak správně nastavit pravidla, uvádí postupy jejich tvorby a sledování funkčnosti v životě mateřské školy. V praktické části jsou vyhodnoceny výsledky výzkumného šetření, které bylo realizováno formou dotazníků a rozhovorů. Získaná data vypovídají o pravidlech v mateřských školách, o jejich stanovování, dodržování a o osobní zkušenosti a postoji pedagogů.
Program Respektovat a být respektován v kritické reflexi
Kočová, Lenka ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Loudová Stralczynská, Barbora (oponent)
V teoretické části práce jsou uvedeny rozdílné modely výchovy se zřetelem k postavení dítěte jako subjektu/objektu výchovy (autoritativní výchova, demokratická, liberální) a je posouzen význam autority ve výchově. V další části textu je detailně vyložena koncepce, argumentace a jednotlivé výchovné strategie programu Respektovat a být respektován. Výzkumná část práce je soustředěna na zmapování zkušeností vychovatelů (N = 10), kteří prošli vzdělávacím kurzem. Klíčovou výzkumnou otázkou je: Jak se osvědčují absolventům kurzu Respektovat a být respektován načerpaná doporučení v každodenní praxi (v rodině či ve škole)? Výzkumným nástrojem je interview. KLÍČOVÁ SLOVA: Výchova, autorita, styly výchovy, prostředky výchovy

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.