Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Soubor zobcových fléten Třeboňští pištci
DOLEŽALOVÁ, Lenka
Bakalářská práce s názvem Soubor zobcových fléten Třeboňští pištci, pojednává o původně dětském souboru zobcových fléten, jež byl založen v roce 1974 a funguje až do současnosti. Práce se zabývá historií a vývojem souboru, osobnostmi, které soubor nejvíce ovlivnily, dále také nástrojovým složením souboru. Je zde uvedena koncertní a nahrávací aktivita. K práci jsou přiloženy fotokopie členů a rozhovory se členy souboru.
Genderové stereotypy ve hře a výběru hraček
Kubrová, Barbora ; Pelcová, Naděžda (vedoucí práce) ; Hyánková, Tereza (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá nadčasovým tématem genderových stereotypů při hraní a při výběru hraček. V teoretické části objasňuje pojmy jako je gender, pohlaví, maskulinita a feminita a v souvislosti s tím sleduje genderovou identitu, její vznik u osobnosti a s ní spojené genderové role. V další části se zajímá o pojmy hra a hračka, rozděluje hru na několik kategorií, a poté se hlouběji dívá na hračku a hru nejen z hlediska filosofického, ale i z hlediska vývojové psychologie, což čtenáři umožní lepší vhled do problému. Po objasnění základních pojmů, pokračuje práce ke genderové preferenci různých typů hraček a k tomu, jak tento jev souvisí s výchovou a společností. Cílem této práce je zjistit, zda se ještě dnes projevují genderové stereotypy ve hře, a proto si v empirické části klade právě tuto otázku a zkoumá tento problém pomocí výzkumu v terénu skrze pozorování dětí ve volné hře. KLÍČOVÁ SLOVA Gender, genderové stereotypy, genderová identita, genderové role, hraní si, hra, výchova, společnost
Hraní videoher jako rizikový faktor dospívání?
Lysý, Jan ; Nekola, Martin (vedoucí práce) ; Vondráčková, Petra (oponent)
Diplomová práce "Hraní videoher jako rizikový faktor dospívání?" se zaměřuje na vyhodnocení reálnosti rizik, která jsou spojována s hraním videoher dětmi a mladistvými. Toto téma je v současnosti poměrně aktuální, především pak z důvodu, že násilí ve videohrách je přičítán vliv na narůstající počet takzvaných masakrů na školách a existují tak obavy z toho, jak působí videohry na mládež. Další rizika, která jsou s videohrami spojována a jsou v této práci řešena, jsou závislost a nárůst obezity u dětí a mladistvých vlivem toho, že u videoher tráví poměrně velkou část svého volného času a nevěnují se tak dalším aktivitám, především fyzického rázu. Diplomová práce se tedy zabývá také tím, zda závislost na videohrách představuje výrazné riziko pro děti a mládež a současně, jak velkou roli hrají videohry v případě nárůstu obezity. Pozornost je věnována taktéž rodičům, jako aktérům v případě kontroly obsahu videoher, které se k dětem a mládeži dostávají a současně jejich možnosti ovlivnit množství času, které u elektronické zábavy nezletilí tráví.
Vyučování pod širým nebem na 1. stupni ZŠ
Zmátlo, Daniel ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent)
Diplomová práce hledá možnosti pro tvorbu a úpravy školních zahrad, které by zvýšily jejich výchovně-vzdělávací potenciál. Opírá se o argumenty, podporující dosahování očekávaných výstupů Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání právě v prostředí zahrad. Prezentované možnosti dělí podle převládajícího účelu na 3 kategorie: prvky s převládající funkcí naučnou, herní a pracovní. Vlastní výzkum se zabývá současným výchovně-vzdělávacím potenciálem školních zahrad ve vybraných běžných školách v okresech Rakovník, Louny a Kladno. V rámci vlastního výzkumu je kromě výměry zahrady zjišťováno, které naučné, herní nebo pracovní prvky se na zahradě vyskytují a jsou aktivně využívány. Druhá část výzkumné části má za cíl odpovědět na stejné otázky u škol, které svou školní zahradu několik let aktivně budují.
Filosofie jako zaujetí (Hra - hraní, sen - snění, báseň - básnění - tělo, mocné i nemocné)
Strobachová, Ingrid ; Pinc, Zdeněk (vedoucí práce) ; Haškovcová, Helena (oponent) ; Hogenová, Anna (oponent)
V práci je ve třech základních částech analyzováno a rozvedeno základní téma z úvodu práce - společné otázky nenáhodně a nutně položené v medicíně i ve filosofii a společné zaujetí. První část je teoretickou přípravou v podobě předvedení některých základních pojmů, které jsou dále v práci používány. Druhá ústřední část je ve třech nabízených možnostech - ve hře, hraní, ve snu, snění a v básni, básnění - ukázáním míst porozumění, slyšení (řeči i ticha), odpovídání. Hraní, snění, básnění nabídne každodennosti krásu přesahů bez rušení hranic, nabídne svobodnou zaujatost jako východisko každodennosti a konečnosti ceněné pro ně samotné. Svoboda a odpovědnost, Já a ten Druhý, nemoc a naděje - vše v dimenzích vážnosti a nevážnosti, rozumu a nerozumu, s tělesným rozměrem - nám v hraní snění a básnění umožní nová nahlédnutí zaujatého filosofování a medicíny. Třetí část v aplikaci na dvě oblasti - Já, dítě a rodičovství a Terapeut a klient - vykáže hraní, snění a básnění jako varianty vztahových rámců.
Mediální obraz hráčů digitálních her v českých mainstreamových a zájmových médiích: v letech 2016 - 2018
Němečková, Petra ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Diplomová práce pojednává o mediálním obrazu hráčů digitálních her v českých médiích, konkrétně v nejčtenějších denících. Digitální hry jsou stále poměrně okrajovým tématem v rámci české společnosti, hráči jsou považováni za podivíny a sociálně izolované jedince, v horším případě pak za osoby závislé a agresivní. Předpokládám, že se digitální hry stanou běžnou součástí našich životů, ale než se tak stane, vytyčila jsem si cíl, zjistit, jak současná česká média pohlíží na osoby, které rády videohry hrají. Tento úkol je důležitý, protože ať už chceme nebo ne, média jsou odrazem naší společnosti a zároveň elementem, který může veřejné mínění do jisté míry ovlivnit. Pokud však existuje snaha o osvětu či změnu ve vnímání herní komunity, je nejprve nutné znát současný stav. V rámci teoretické části práce pojednává o tom, v jakém prostředí mediální texty vznikají a jaký mají dopad na příjemce daného obsahu. Současně čtenáře seznamuje i s tím, kdo jsou skuteční hráči, očištění o stereotypní vnímání. Praktická část pak zkoumá sedm nejčtenějších českých deníků Aha!, Blesk, E15, Hospodářské noviny, Lidové noviny, Mladá fronta DNES a Právo. Tyto deníky nejlépe ukazují obraz, který je čtenářům novin předkládán. V práci je zjišťováno, do jakých kategorií jsou hráči zařazováni, a proč tomu tak je. Pro účely...
Vyučování pod širým nebem na 1. stupni ZŠ
Zmátlo, Daniel ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent)
Diplomová práce hledá možnosti pro tvorbu a úpravy školních zahrad, které by zvýšily jejich výchovně-vzdělávací potenciál. Opírá se o argumenty, podporující dosahování očekávaných výstupů Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání právě v prostředí zahrad. Prezentované možnosti dělí podle převládajícího účelu na 3 kategorie: prvky s převládající funkcí naučnou, herní a pracovní. Vlastní výzkum se zabývá současným výchovně-vzdělávacím potenciálem školních zahrad ve vybraných běžných školách v okresech Rakovník, Louny a Kladno. V rámci vlastního výzkumu je kromě výměry zahrady zjišťováno, které naučné, herní nebo pracovní prvky se na zahradě vyskytují a jsou aktivně využívány. Druhá část výzkumné části má za cíl odpovědět na stejné otázky u škol, které svou školní zahradu několik let aktivně budují.
Hraní videoher jako rizikový faktor dospívání?
Lysý, Jan ; Nekola, Martin (vedoucí práce) ; Vondráčková, Petra (oponent)
Diplomová práce "Hraní videoher jako rizikový faktor dospívání?" se zaměřuje na vyhodnocení reálnosti rizik, která jsou spojována s hraním videoher dětmi a mladistvými. Toto téma je v současnosti poměrně aktuální, především pak z důvodu, že násilí ve videohrách je přičítán vliv na narůstající počet takzvaných masakrů na školách a existují tak obavy z toho, jak působí videohry na mládež. Další rizika, která jsou s videohrami spojována a jsou v této práci řešena, jsou závislost a nárůst obezity u dětí a mladistvých vlivem toho, že u videoher tráví poměrně velkou část svého volného času a nevěnují se tak dalším aktivitám, především fyzického rázu. Diplomová práce se tedy zabývá také tím, zda závislost na videohrách představuje výrazné riziko pro děti a mládež a současně, jak velkou roli hrají videohry v případě nárůstu obezity. Pozornost je věnována taktéž rodičům, jako aktérům v případě kontroly obsahu videoher, které se k dětem a mládeži dostávají a současně jejich možnosti ovlivnit množství času, které u elektronické zábavy nezletilí tráví.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.