Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 314 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití hudby v procesu učení
KOTOUNOVÁ, Lenka
Bakalářská práce se zabývá vlivem hudby na procesy učení. V první části teoretické části objasňuji zákonitosti vývojové a kognitivní psychologie. Dále se věnuji kognitivním funkcím, konkrétně paměti a pozornosti a jejich vlivem na učení. Následuje kapitola o učení a vybrané metody, které ovlivňují rychlost a efektivnost při učení. Poslední kapitola v teoretické části je konkrétně hudbě a vlivu artificiální a nonartificiální hudby na učení. Praktická část je vytvořena z dotazníkového kvantitativního šetření u žáků 2. stupně základních škol o jejich znalostech a zkušenostech s hudbou při učení. Práce přináší poznatky o vztahu mezi hudbou a učením a naznačuje pozitivní přístup hudby ve vzdělávacím prostředí, což vede i k pozitivním výsledkům.
Kognitivní fungování v běžném životě u pacientů s emočně nestabilní poruchou osobnosti, hraničního typu
Krupníková, Hana ; Stehlík, Luděk (oponent) ; Niederlová, Markéta (oponent)
Rigorózní práce se zaměřuje na kognitivní funkce v běžném životě u emočně nestabilní poruchy osobnosti, hraničního typu a navazuje na diplomovou práci, která byla obhájena v roce 2011. Teoretická část se zabývá problematikou kognitivních funkcí, ke kterým přistupujeme výběrově z hlediska důležitosti v rámci výzkumného projektu. Kapitoly o hraniční poruče osobnosti obsahují historický přehled vývoje diagnózy, její diagnostiku a blíže rozpracovávají diagnostické modely Kernberga a Millona. Obě témata propojují studie, které se zabývají kognitivními funkcemi u osob s touto poruchou osobnosti. V empirické části, která popisuje výzkumný projekt, přibližujeme použité testové metody. Snažíme se ověřit vztah mezi diagnostikovanou emočně nestabilní poruchou osobnosti (dotazníkem IPDE) a kognitivními funkcemi v každodenním životě pomocí pozornostního testu ANT a dotazníků MFQ, CFFQ a MIA u výzkumného a kontrolního souboru. Je zkoumán vztah kognitivních funkcí a subjektivní míry depresivní symptomatologie pomocí BDI-II a MADRS. Výzkumný projekt je doplněn o sekundární analýzu dat našeho výzkumného projektu a výzkumného projektu Kláry Patlichové se zaměřením na porovnání výsledků pozornostního testu ANT. Práce je rozšířena o kvalitativní část ve formě kazuistiky. Klíčová slova: hraniční porucha osobnosti,...
Enhancing EFL Students' Vocabulary Retention through the Application of Brain- Compatible Teaching Strategies
Hartinger, Daria ; Mikuláš, Martin (vedoucí práce) ; Kacafírková, Petra (oponent)
Tato práce je zaměřena na výzkum efektivních výukových strategií, které zlepšují osvojování slovní zásoby u studentů anglického jazyka ve věku 13 až 16 let, se zvláštním zaměřením na slovní zásobu týkající se elektrikářského a mechanického nářadí. Výuka tohoto druhu slovní zásoby je výzvou, která vyžaduje inovativní výukové strategie zohledňující specifické fungování mozku dospívajících. Studie je založena na přehledu moderních teorií učení a vyučovacích metod a na realizaci praktických lekcí s využitím různých strategií výuky slovní zásoby. Teoretická část práce zkoumá koncept výuky "Brain based" a podává přehled předchozích studií, které byly v této oblasti úspěšně provedeny. Práce ukázala, že strategie jako Frayerův model, sémantické mapování a chunking mají značný pozitivní vliv na proces osvojování slovní zásoby. Tyto strategie pak byly úspěšně použity ve vyučovacím procesu prováděném se čtyřmi různými skupinami studentů. V empirické části práce jsou uvedeny různé statistiky, které vycházejí z výsledků hodnocení slovní zásoby v pre-testu a dvou typů post-testu, okamžitého a opožděného. Tyto údaje ilustrují účinnost použitého postupu. Ačkoli v některých případech byly výsledky statisticky nevýznamné, ukázaly nezanedbatelné zlepšení v osvojení slovní zásoby studenty. KLÍČOVÁ SLOVA Brain-based...
Game Development for Assessment of Human Memory, Attention and Reflexes
Petrovskyi, Denys ; Hussain, Yasir (oponent) ; Malik, Aamir Saeed (vedoucí práce)
This thesis details the development of an Android application designed to simultaneously assess memory, attention and reflexes. The main goal was to create an interactive platform that not only engages users in cognitive tasks, but also allows them to track their performance over time through statistical analysis and progress graphs. Using the Flutter framework, the application offers a user-friendly and clear design, integrated with Firebase for efficient user data management and authentication. The project involved the development of a series of cognitive modules integrated into a single game that dynamically adjusts to the user's results, ensuring accurate assessments and user engagement. The user interface was designed to be intuitive, ensuring ease of use and accessibility. User test results show that the application successfully measures cognitive abilities and provides users with valuable feedback, thereby supporting continuous cognitive improvement. This work demonstrates the potential of gamified cognitive assessments in mobile applications, contributing to the fields of educational technology and cognitive psychology.
Cognitive Game Battery: Assessing and Identifying Deficits in Memory, Attention, Problem-Solving, and Decision-Making Skills
Češka, Ondřej ; Malik, Aamir Saeed (oponent) ; Hussain, Yasir (vedoucí práce)
The goal of this work is the non-invasive assessment of selected cognitive domains (attention, memory, decision-making) using a new mobile application developed for this purpose. Assessment of cognitive deficits is important for the prevention of neurocognitive disorders. Existing assessment tasks were analyzed and based on them a cognitive game battery consisting of 3 mobile games was successfully designed and implemented. The application is made for the Android platform and was developed in the Unity engine. A system for collecting and storing game data and their subsequent evaluation with the help of cloud availability was created and evaluated using data collection and findings of existing studies. The presented application brings a different perspective to the assessment of cognitive deficits, compares the user's achieved score with other players, and provides them with detailed feedback.
The effectiveness of mind-mapping learning strategy to extend vocabulary knowledge among elementary students
Šnevajsová, Helena ; Mikuláš, Martin (vedoucí práce) ; Kacafírková, Petra (oponent)
Znalost slovní zásoby je důležitou součástí lingvistické kompetence. Mnoho studentů se pro rozšíření slovní zásoby učí nazpaměť seznamy slovíček metodou překladu, což může vést k tomu, že naučenou slovní zásobu student neumí použít ve větách a vhodném kontextu. Učení zpaměti je pro některé žáky monotónní. Cílem této práce je posoudit efektivitu myšlenkových map jako výukové strategie pro rozšíření slovní zásoby žáků základních škol. Výzkumu se zúčastnilo 31 žáků (15 mužů and 16 žen) ze dvou různých základních škol. Žáci vyplnili test, který zjišťoval jejich vstupní znalost slovní zásoby. Poté proběhla výuka slovní zásoby s využitím myšlenkových map. Test na konci hodiny ověřil osvojení probrané slovní zásoby. Znalost slovní zásoby byla změřena o týden až dva týdny později. Žáci vyplnili subjektivní dotazník hodnotící používání myšlenkových map pro výuku slovíček. Výsledky této práce ukázaly, že se žáci v dané slovní zásobě zlepšili. Slovní zásoba tedy byla uložena v dlouhodobé paměti žáků a žáci si byli schopni slovní zásobu ve střednědobém horizontu znovu vybavit. Výsledky dotazníku hodnoticího použití myšlenkových map navíc ukázaly, že se žáci učí slovní zásobu raději pomocí myšlenkových map než zápisem slov do slovníčků.
Falešná vzpomínka
Hermanová, Petra ; Kowolowski, František (oponent) ; Vlková, Veronika (vedoucí práce)
Pohyblivý obraz. Příběh. Spal to, co netvoje je.
Řídicí jednotka pro robotický vysavač
Matějů, Jan ; Kopečný, Lukáš (oponent) ; Žalud, Luděk (vedoucí práce)
Předkládaná práce se zabývá v úvodní části zpracováním rešerše na téma robotické vysávání a zhodnocení výrobků v této rešerši. Hlavním zaměřením práce je návrh veškeré potřebné řídicí elektroniky a návrh desky plošných spojů. Je také navrţena metoda pro určení vzdálenosti mezi překáţkou a robotem. Dokument dále popisuje problémy spojené s návrhem IR snímače. Poslední částí je návrh řídicího softwaru pro robota a jeho testování.
Automatizace analýzy výkonu a spotřeby zvoleného systému
Rudolf, Tomáš ; Jaroš, Jiří (oponent) ; Nikl, Vojtěch (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá zvýšením efektivity superpočítačů. Vyšší efektivity lze dosáhnout pomocí snížení frekvence procesoru, pokud to daný algoritmus výrazně nezpomalí. Tato práce představuje sadu skriptů určených ke sledování spotřeby procesoru společně se skripty pro vizualizaci těchto naměřených hodnot. Dále také umožňuje jednoduché ovládání frekvence procesoru. Vytvořené řešení poskytuje uživateli možnost změřit efektivitu a optimalizovat výpočetní výkon počítače specificky pro jeho algoritmus. Díky této práci bude uživatel informován o tom, zda je výhodné provozovat jeho algoritmus na té či oné frekvenci procesoru.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 314 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.