|
Vliv přítlaku na životnost olověných akumulátorů u hybridních elektrických vozidel
Pospíchal, Martin ; Tošer, Pavel (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Olověné akumulátory využívané u hybridních elektronických vozidlech HEV pracují v rychlocyklovacím režimu ve stavu částečného nabití PSoC. Dochází při tom k degradačním mechanismům, které souvisí s nevratnou sulfatací záporných elektrod a jsou limitujícím faktorem životnosti olověných akumulátorů. Na elektrodový systém experimentálních článků byl aplikován přítlak různých velikostí. Exp. články byly podrobeny měření a vyhodnocení potenciálů záporné elektrody, odporu záporné aktivní hmoty, kontaktního odporu přechodu kolektor – aktivní hmota a měření s vyhodnocením fluktuace přítlaku během čtyř PSoC běhů.
|
|
Aerodynamické prvky vozidel Formule 1
Mazáč, Petr ; Beran, Martin (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vypracováním rešerše na téma aerodynamické prvky vozidel Formule 1. Začátek práce je věnován základům aerodynamiky a vytváření přítlaku. Poté se zabývá vývojem aerodynamiky od počátku Formule 1 až po současnost. Následuje kategorizace jednotlivých aerodynamických prvků, které se vyskytly na monopostech, jak v současnosti, tak v minulosti, a jejich konstrukční popis. Shrnuje také aktivní aerodynamické prvky.
|
|
Frikční a vzduchové podavače papíru
Svoboda, Ondřej ; Košťál, David (oponent) ; Brandejs, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na shrnutí poznatků k problematice podávání papíru u strojů na konečné zpracování dokumentů. Práce obsahuje rozdělení podavačů papíru, jejich charakterizaci, popis konstrukce frikčních a vzduchových podavačů, které jsou nejrozšířenější. Jako předloha pro popis metody podávání dokumentů na uvedených podavačích byly použity stroje CFM 700 a GPM 540A výrobního družstva CYKLOS. Obsahem práce je také porovnání frikčního a vzduchového podávání mimo jiné z konstrukčního hlediska, nechybí část zaměřená na budoucnost podávání papíru.
|
| |
|
Studium objemových změn aktivních hmot elektrod olověného akumulátoru
Nevoral, Miroslav ; Vaněk, Jiří (oponent) ; Křivík, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je věnována podrobnému studiu vlivu přítlaku na vlastnosti kladných a záporných elektrodových hmot olověného akumulátoru, s hlavním důrazem na vysvětlení naměřených charakteristik. Byly sestaveny tři druhy elektrodových systémů, na kterých se provádělo měření. U každého systému byly naměřené charakteristiky změn přítlačné síly v průběhu vybíjení a nabíjení přepočteny na změny celkové tloušťky systému.
|
|
Možnosti využití různých druhů příměsí v technologii stříkaných betonů
Berčík, Martin ; Brožovský, Jiří (oponent) ; Hubáček, Adam (vedoucí práce)
Bakalářská práce je pojata formou rešerše o zjištěných dosavadních poznatcích inertních a aktivních příměsí a jejich vlivu na stříkaný beton. Zaměřuje se hlavně na složení jednotlivých příměsí, na jejich funkci vykonávající ve stříkaném betonu a vysvětluje, jakým způsobem ovlivňuje vybrané fyzikálně-mechanické vlastnosti. Práce osvětluje důležitost využití druhotných produktů z průmyslné výroby jako příměsi do betonu, jak z hlediska ekologického, tak částečně i ekonomického.
|
|
Historický přehled vývoje podvozků a motorů formule 1
Hrudík, Jan ; Svída, David (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato bakaláská práce se zabývá pehledem hlavních milník v oblasti vývoje konstrukce závodního vozu. Pozornost je vnována vozm formule 1, které jezdí v závodech od roku 1950. Ped samotným popisem technických ešení vozu formule 1 je zaazena ást, která strun osvtluje postupné smování k formuli 1. V následující kapitole jsou v pehledné tabulce zpracovány technické omezení a pedpisy pro konstrukci voz Velkých cen. Tabulka je uspoádaná vzestupn podle jednotlivých let. Další ást se vnuje aktuální sezón 2008 svtového šampionátu. Je zde uveden výtah z technických regulí a také pehled všech tým, jezdc a voz v této sezón. Jeden z tým je v samostatné ásti popsán podrobnji vetn nkolika obrázk. Poslední oddíl má za cíl doplnit historii vývoje o konstrukní zvláštnosti a experimenty.
|
|
Vliv přítlaku a aditiv na životnost olověného akumulátoru pro hybridní elektrická vozidla
Přívozník, Tomáš ; Bača, Petr (oponent) ; Křivík, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá olověnými akumulátory v hybridních elektrických vozidlech pracujícími v režimu částečného nabití (PSoC – Partial State of Charge). V tomto režimu často dochází k degradaci záporné elektrody nejčastěji vlivem mechanismu nevratné sulfatace. Myšlenkou této práce je odhalit ideální hodnotu mechanického přítlaku vyvozovaného na aktivní hmotu záporné elektrody v kombinaci s aditivy, která zamezí sulfataci záporné aktivní hmoty a povede tak ke zvýšení životnosti olověných akumulátorů.
|
|
Přísavný efekt v motorsportu
Mlčoch, Pavel ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Čavoj, Ondřej (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zaměřuje na popis přísavného efektu, jeho vlivu na aerodynamiku vozidla a využití v motorsportu. Práce se zabývá závislostí tohoto způsobu vytváření přítlaku na konstrukci vozu a jeho nastavení, ale také na relativním pohybu prvků generujících přítlak vzhledem k povrchu při nasazení v závodech. Dále jsou uvedeny výhody a nevýhody využívání přísavného efektu. Také je vypracován stručný přehled historie použití přísavného efektu. Na konci práce je pozornost věnována moderním závodním i osobním automobilům využívajícím tohoto fenoménu.
|
|
Experimentální měření aerodynamických silových účinků
Job, Štefan ; Vančura, Jan (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá vlivem aerodynamických silových účinků na vozidlo. Její součástí je provedení jízdní zkoušky vozidla, návrh optimálního postupu pro zpracování naměřených signálů, jejich samotné zpracování a závěrečné vyhodnocení výsledků z hlediska přesnosti a opakovatelnosti měření. Dále tato práce obsahuje porovnání vlivu jednotlivých aerodynamických prvků na závodní vozidlo.
|