Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 88 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Křižovatka II/448 a II/449 u Drahanovic
Stejskal, Filip ; Novák, Martin (oponent) ; Všetečka, Martin (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá úpravou křižovatky silnic II/448 a II/449 v Drahanovicích. Jedná se o neřízenou, průsečnou křižovatku, kde není dodržena psychologická jistota řidiče. Cílem bakalářské práce je zvýšení bezpečnosti provozu na křižovatce. Z tohoto důvodu je navržena úprava na křižovatku okružní. Práce obsahuje také úpravu komunikace pro pěší.
Optimalizace kategorií silnic první třídy
Kosňovský, Michal ; Apeltauer, Tomáš (oponent) ; Kocourek,, Jiří (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Tato disertační práce řeší možnosti využití silnic v uspořádání 2 + 1 v České republice. Vzhledem k tomu, že v České republice neexistuje žádný takový úsek, bylo nutné najít úseky s obdobnými parametry, vyhodnotit nehodovost a změřit na nich úsekové rychlosti. Nehodovost byla ověřena na 72 úsecích s obdobnými parametry a na jejím základě stanovena optimální délka dílčích úseků s parametry silnice v uspořádání 2 + 1. Pro vyhodnocení úsekových rychlostí bylo využito softwarové analýzy obrazu a rozpoznávání registračních značek. Na osmi vybraných úsecích s parametry silnice v uspořádání 2 + 1 poté proběhlo měření úsekových rychlostí, které prokázaly zlepšení dojezdových časů osobních vozidel. Na závěr byly provedeny dopravní modely pomocí mikrosimulace. Silnice v uspořádání 2+1 jsou vhodným řešením pro zvýšení cestovní rychlosti na úsecích, kde by budování čtyřproudé komunikace nebylo z ekonomického hlediska efektivní.
Úprava křižovatky silnic I/43 x II/150 u Boskovic
Kortová, Anna ; Sedlák, Lubomír (oponent) ; Smělý, Martin (vedoucí práce)
Předložená diplomová práce se zabývá úpravou křižovatky silnic I/43 a II/150 u Boskovic z hlediska bezpečnosti na ní. Cílem práce bylo snížení nehodovosti v dané lokalitě a zachování plynulosti. Prvním krokem této práce bylo zpracování naměřených rychlostí a intenzit na křižovatce a porovnání s příčinami nehod. Druhým krokem bylo navržení více variant řešení dané křižovatky. Pro jednu z možností byla dále zpracována projektová dokumentace.
Analýza rozjezdu a vybraných manévrů cyklistů
Doseděl, Jan ; Ptáček, Petr (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
Diplomová práce s názvem „Analýza rozjezdu a vybraných manévrů cyklistů“ se v první části zabývá historií jízdních kol, konstrukcí, rozdělením, nehodovostí a legislativou. V druhé části je diplomová práce zaměřena na praktickou měřící část. V této části byly provedeny zkoušky brzdění na třech površích, akcelerace a manévr, při němž se cyklista ohlédne za sebe, než zahájí změnu směru jízdy. V závěru jsou vyhodnocena jednotlivá měření a srovnání s ostatními pracemi, které se zabývaly podobnou tematikou.
Bezpečnostní inspekce a řešení bodových závad na komunikaci I/43 v úseku Milonice - Krhov
Čechová, Zuzana ; Simandl, Arnošt (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Cílem mé diplomové práce je řešení bezpečnosti provozu vozidel a technického stavu na komunikaci I/43, zjištění konkrétních nebezpečných úseků, následné zhodnocení a zpracování jednotlivých bodových závad v rámci studie. Jedná se o cca 10km dlouhý úsek mezi Milonicemi a Krhovem přibližně 25 km severně od Brna. Nalezla jsem zde celkem 4 bodové závady, které je zapotřebí řešit dříve než se začne realizovat projekt rychlostní komunikace R/43, který nahradí stávající I/43. První bodová závada je v těsné blízkosti obce Milonice, je zde nevyhovující křižovatka I/43 s III/31775 z důvodů velké intenzity dopravy na silnici I/43 a absenci odbočovacího pruhu vlevo. Druhá bodová závada se nachází v obci Závist, je zde nevyhovující napojení MK na I/43 a za obcí má silnice velký podélný sklon, který je nevhodný pro pomalá vozidla. Třetí bodová závada se týká oblasti mezi obcemi Závist a Černá hora, zde je nevyhovující směrové, výškové řešení, podélný sklon a příčné uspořádání komunikace. Poslední závadou je horizont silnice I/43 u obce Krhov, toto místo je jedno z nejnebezpečnější úseků. Na horizontu je nevhodně vyprojektovaná kombinace prvků směrového, výškového a příčného uspořádání komunikace s nestandartním ukončením stoupacích pruhů. Bodové závady jsem se snažila co nejlépe vystihnout a navrhnout jejich opatření.
Analýza vybraných manévrů cyklistů
Špačková, Kateřina ; Belák, Michal (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
Diplomová práce Analýza vybraných manévrů cyklistů se v teoretické části zabývá historií a vývojem jízdních kol, dále jejich rozdělením, konstrukcí, analýzou nehodovosti a legislativou. Praktická část diplomové práce je zaměřena na měření pohybu jízdních kol. Konkrétně se v této části práci jedná o měření akcelerace, brzdění, příčného přemístění, jízdy obloukem a ohlédnutí jezdce před změnou směru jízdy. K měření jsou záměrně vybrána kola různých typů s odlišnými konstrukčními vlastnostmi. V závěru práce jsou jednotlivá měření vyhodnocena.
Vyhodnocení potřeby "Truck center" na dálnici D1 v úseku Praha - Brno
Spáčil, Tomáš ; Kudláček, Jaroslav (oponent) ; Libertín, Josef (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem počtu a umístění truck-center na dálnici D1. Návrh vychází z aspektů, které mohou ovlivnit počet, velikost a umístění truck-center. Základem je výpočet intenzit nákladní dopravy do roku 2030 a její návaznost na nehodovost, regulaci dopravních proudů a dalších návazností na řízení práce osádek (AETR), řešení případných potřeb údržby a oprav vozidel, služeb motoristů a možnosti kontroly státních orgánů a policie. Základem diplomové práce je výpočet velikosti odstavné plochy pro případnou regulaci dopravních proudů nákladních vozidel včetně návrhu jejího umístění.
Charakteristiky nehod profesionálních řidičů
Lukáčová, Zuzana ; Motl, Jakub (oponent) ; Schmeidler, Karel (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na charakteristiku nehod profesionálních řidičů v souvislosti s jejich osobnostní typologií, pracovním zatížením, zdravotním a psychickým stavem. Práce se skládá ze tří částí – teoretické, výzkumné a části vlastních návrhů. Teoretická část uvádí problematiku daného zaměstnání, vnitřní a vnější vlivy, které působí na řidiče profesionály. Na teoretickou část navazuje část výzkumná, kde je proveden kvantitativní a kvalitativní průzkum, který je zaměřen na problematiku nejčastějších příčin nehod profesionálních řidičů. Na základě srovnání souvislostí prvních dvou částí diplomové práce, jsou následně navrhnuta inovativní opatření, která mohou přispět ke snížení počtu dopravních nehod zaviněných právě profesionálními řidiči nákladních automobilů nad 7,5 tuny. K získání potřebných údajů je v diplomové práci použita analýza literárních zdrojů, rozbor statistických údajů, řízený rozhovor a dotazníkové šetření, následně jsou vyhodnoceny dosavadní poznatky a na jejich základě jsou navrhnuta inovativní opatření, která vedou k eliminaci dopravních nehod způsobených profesionálními řidiči nákladních automobilů.
Dopravní charakteristiky v uspořádání 2+1
Kabeš, Luboš ; Čepil, Jiří (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o komunikacích ve vícepruhovém uspořádání 2+1 v ČR a zahraničí. Zaměřuje se především analogii tohoto typu uspořádání v našich poměrech, tedy na úseky komunikací I. tříd se zvětšeným počtem jízdních pruhů pro pomalá vozidla do stoupání. Součástí práce je ověření některých dopravních charakteristik dopravního proudu včetně porovnání s klasickými dvoupruhovými komunikacemi, zejména z pohledu: úsekových rychlostí; možnosti předjíždění; nehodovosti a závislosti podélného sklonu. Práce si klade za cíl zhodnocení zkušeností ze zahraničí a dosažených výsledků z tuzemských komunikací pro možnosti aplikace uspořádání 2+1 v České republice.
Způsoby vyhodnocování nehodovosti a jejich optimalizace
Soukupová, Tereza ; Budík, Ondřej (oponent) ; Matuszková, Radka (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá porovnáním způsobů vyhodnocování nehodovosti a jejich optimalizací v České republice a v dalších zvolených státech. Práce vychází z metodik jednotlivých států, které byly zkoumány a poté spolu porovnávány a hodnoceny z hlediska praktického použití. Načerpané teoretické znalosti byly aplikovány na praktické příklady ve formě zvolených mezikřižovatkových úseků a křižovatek. Každá řešená oblast byla zhodnocena a porovnána z hlediska nehodovosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 88 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.