|
Úprava křižovatky silnic I/23 a II/602 u Ostrovačic
Friedel, David ; Sedlák, Lubomír (oponent) ; Smělý, Martin (vedoucí práce)
V diplomové práci je řešena úprava stávající úrovňové křižovatky silnic I/23 a II/602 u Ostrovačic v Jihomoravském kraji. Jedná se o průsečnou křižovatku, ve které je hlavní komunikace čtyřpruhová, směrově rozdělená. Je místem častých dopravních nehod. Obsahem diplomové práce jsou výstupy z dopravního průzkumu provedeného pro tyto účely, vyhodnocení nehodovosti, kapacitní posouzení 5 variant dispozičního řešení křižovatky s podrobným komentářem a ze všech těchto dílčích částí vycházející výkresová část. První úprava je nízkonákladová, změna spočívá pouze v jiném vodorovném a svislém dopravním značení. Druhá úprava je přestavba na spirálovou okružní křižovatku.
|
|
Úprava mimoúrovňové křižovatky Hradecká x Sportovní x Palackého
Chlíbek, David ; Sedlák, Lubomír (oponent) ; Smělý, Martin (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je projektová dokumentace návrhu rekonstrukce stávající úrovňové stykové křižovatky ulic Hradecká a Palackého třída na mimoúrovňovou křižovatku. Návrh je zpracován na základě směrového výzkumu stávajících intenzit a následného kapacitního posouzení na stávající a výhledové intenzity dopravy. Další částí diplomové práce je prověření a návrh možného řešení mimoúrovňového propojení ulic Hradecká a Sportovní, jež je v součastnosti provedeno pouze v jednom směru. Tento návrh je proveden pouze orientačně a jako výchozí bod pro další stupně projektové dokumentace. V návrhu křižovatky Hradecká x Palackého třída je navržena odbočná větev a nová styková úrovňová křižovatka. Mimoúrovňové křížení ulic Sportovní a Hradecká je provedeno odbočnou větví a komunikace je následně převedena přes ulici Sportovní po betonové mostní konstrukci.
|
|
Úprava křižovatky silnic I/43 x II/150 u Boskovic
Kortová, Anna ; Sedlák, Lubomír (oponent) ; Smělý, Martin (vedoucí práce)
Předložená diplomová práce se zabývá úpravou křižovatky silnic I/43 a II/150 u Boskovic z hlediska bezpečnosti na ní. Cílem práce bylo snížení nehodovosti v dané lokalitě a zachování plynulosti. Prvním krokem této práce bylo zpracování naměřených rychlostí a intenzit na křižovatce a porovnání s příčinami nehod. Druhým krokem bylo navržení více variant řešení dané křižovatky. Pro jednu z možností byla dále zpracována projektová dokumentace.
|
|
Lipůvka – spirálová okružní křižovatka silnic I/43 a II/379
Patočka, Miroslav ; Sedlák, Lubomír (oponent) ; Smělý, Martin (vedoucí práce)
Tato diplomová práce navazuje na předchozí práce zpracované na Ústavu pozemních komunikacích FAST VUT zabývající se úpravami silnice I/43 Brno – Svitavy. V souladu s územním plánem obce Lipůvky je navržena stavební úprava stávající provizorní třípaprskové okružní křižovatky s jedním pruhem na okružním pásu na čtyřpaprskovou turbo okružní křižovatku typu „vajíčko“. Křižovatka silnic I/43 a II/379 se v podmínkách stávajícího stavu v období ranních špiček všedních dnů a páteční a nedělní odpolední špičky vyznačuje rozsáhlými kongescemi, proto je rovněž provedeno kapacitní posouzení navržené křižovatky a porovnání se stávajícím stavem. Výstavba čtvrtého paprsku křižovatky je motivována jednak plánovaným rozšířením obytné zástavby a vznikem průmyslové zóny na jihozápadním okraji obce a jednak záměrem přeložit krajskou silnici II/379 mimo souvisle zastavenou oblast obce. Silnice I/43 tvoří významnou dopravní tepnu severně od Brna, proto je zřejmá snaha o eliminaci tzv. úzkých hrdel na její trase. Součástí práce je i teoretický úvod zabývající se navrhováním turbo okružních křižovatek v zahraničí.
|
| |
|
Úprava křižovatky silnic I/55 a II/432 u Hodonína
Pěknica, Martin ; Sedlák, Lubomír (oponent) ; Smělý, Martin (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je návrh variant úpravy průsečné křižovatky silnic I/55 a II/432 především z hlediska kapacity a bezpečnosti na ní. V první části práce bylo provedeno měření a vyhodnocení intenzit na stávající křižovatce, ze kterých bylo poté kapacitně porovnáno několik variant a dvě vyhovující byly vybrány pro další zpracování. Pro druhou část práce byla vybrána jedna varianta úpravy křižovatky (kosodélná mimoúrovňová křižovatka) která byla zpracována jako projekt pro dokumentaci pro stavební povolení.
|
| |
|
Úprava křižovatky silnic I/43 x II/150 u Boskovic
Kortová, Anna ; Sedlák, Lubomír (oponent) ; Smělý, Martin (vedoucí práce)
Předložená diplomová práce se zabývá úpravou křižovatky silnic I/43 a II/150 u Boskovic z hlediska bezpečnosti na ní. Cílem práce bylo snížení nehodovosti v dané lokalitě a zachování plynulosti. Prvním krokem této práce bylo zpracování naměřených rychlostí a intenzit na křižovatce a porovnání s příčinami nehod. Druhým krokem bylo navržení více variant řešení dané křižovatky. Pro jednu z možností byla dále zpracována projektová dokumentace.
|
|
Úprava mimoúrovňové křižovatky Hradecká x Sportovní x Palackého
Chlíbek, David ; Sedlák, Lubomír (oponent) ; Smělý, Martin (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je projektová dokumentace návrhu rekonstrukce stávající úrovňové stykové křižovatky ulic Hradecká a Palackého třída na mimoúrovňovou křižovatku. Návrh je zpracován na základě směrového výzkumu stávajících intenzit a následného kapacitního posouzení na stávající a výhledové intenzity dopravy. Další částí diplomové práce je prověření a návrh možného řešení mimoúrovňového propojení ulic Hradecká a Sportovní, jež je v součastnosti provedeno pouze v jednom směru. Tento návrh je proveden pouze orientačně a jako výchozí bod pro další stupně projektové dokumentace. V návrhu křižovatky Hradecká x Palackého třída je navržena odbočná větev a nová styková úrovňová křižovatka. Mimoúrovňové křížení ulic Sportovní a Hradecká je provedeno odbočnou větví a komunikace je následně převedena přes ulici Sportovní po betonové mostní konstrukci.
|
|
Úprava křižovatky silnic I/55 a II/432 u Hodonína
Pěknica, Martin ; Sedlák, Lubomír (oponent) ; Smělý, Martin (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je návrh variant úpravy průsečné křižovatky silnic I/55 a II/432 především z hlediska kapacity a bezpečnosti na ní. V první části práce bylo provedeno měření a vyhodnocení intenzit na stávající křižovatce, ze kterých bylo poté kapacitně porovnáno několik variant a dvě vyhovující byly vybrány pro další zpracování. Pro druhou část práce byla vybrána jedna varianta úpravy křižovatky (kosodélná mimoúrovňová křižovatka) která byla zpracována jako projekt pro dokumentaci pro stavební povolení.
|