Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Semantic characteristics of paremias with key word "water" (an attempt at comparative analysis within Russian and Czech)
Kipchatov, Mikhail ; Kedron, Katerina (vedoucí práce) ; Rajnochová, Natalie (oponent)
Bakalářská práce je věnována sémantickým zvláštnostem českých a ruských paremií obsahujících klíčové slovo "voda". Cílem bakalářské práce je zjištění společných a odlišných rysů a zvláštností paremií, jež obsahují komponent "voda" na formální úrovni. Hlavními metodami jsou srovnávací a sémantická analýza. V první části bakalářské práce je popisována problematika největší skupiny paremií, přísloví a pořekadel, jejich vztahy vůči ostatním druhům ustálených spojení (frazeologismům, ideomům, rčením atd.). Druhá část obsahuje dvě klasifikace, jež jsou založeny na sémantických významech komponentu voda včetně jeho nejcharakterističtějších opozic, v nichž se komponent realizuje v českém a ruském jazycích, a na sémantických polích (taxonech) paremií s klíčovým slovem "voda".
Prvky multikulturality v corporate identity firem v ČR
Neuwirthová, Magda ; Zamykalová, Miroslava (vedoucí práce) ; Zadražilová, Dana (oponent) ; Klosová, Anna (oponent) ; Pichanič, Mikuláš (oponent)
Tato dizertační práce se zabývá problematikou multikulturality. Konkrétně zkoumá prvky národních mentalit japonského, korejského a amerického managementu ve firmách na území České republiky. Práce si klade za cíl identifikovat tyto prvky v podnikové kultuře, zjistit, které z nich přináší nejvíce konfliktních situací, a doporučit vhodné postupy k zjištění problémů a k jejich odstranění. V práci je obecně charakterizováno multikulturní prostředí a přístupy významných světových filosofů, antropologů a sociologů. Dále jsou zde identifikovány konkrétní multikulturní prvky v podnikovém prostředí, je zde navržen vlastní model multikulturní podnikové identity a model k identifikaci podmínek silné podnikové kultury. Také je zde charakterizováno české kulturní prostředí ve srovnání s japonským, korejským a americkým, dle výzkumných šetření předních českých sociologů. Stěžejním je v práci výzkum řízení corporate identity amerického, japonského a korejského managementu. Na základě průzkumu pomocí dotazníkového šetření jsou identifikovány čtyři nejproblematičtější oblasti konfliktů sledovaných kultur. Jsou to odlišné příležitosti u firmy, faktor neekonomického využití času, nevhodný průběh a vedení porad a způsob osobní prezentace práce. Na závěr jsou zde navržena možná řešení těchto konfliktních situací v praxi pro stávající i budoucí investory z daných zemí.
National mentality as a factor affecting the status of women in business
Gondová, Denisa ; Odehnalová, Jitka (vedoucí práce) ; Gibalová, Mária (oponent)
První část úvodní kapitoly analyzuje pojem národní mentalita a faktory, které národní mentalitu ovlivňují. Ve druhé časti první kapitoly je monitorován vývoj postavení žen ve společnosti. Ve druhé kapitole je popsáno aktuální pracovní postavení žen na Slovensku v porovnání s jejich postavením v socializmu a také je zde zahrnutý opis národní mentality Slováků. Třetí kapitola práce formou případové studie demonstruje na dvou reálných případech slovenských podnikatelek vliv národní mentality Slováků na postavení žen v podnikání.
Národní mentalita jako faktor ovlivňující obchodní jednání a podnikání českých obchodníků a manažerů
Vacková, Karolína ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Klosová, Anna (oponent)
Analýzu vlivu národní mentality na obchodní jednání a podnikání v České republice
Národní mentalita jako faktor ovlivňující mezinárodní obchodní jednání
Puchernová, Jana ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Klosová, Anna (oponent)
Cílem mojí bakalářské práce je zanalyzovat na základě rozebrání základních pojmů (národní mentalita, národní identita a národ), jak je ovlivňován český a německý způsob vyjednávání svou mentalitou. První kapitola popisuje jednotlivé pojmy a jejich definice. V následujících dvou kapitolách se věnuji české a německé mentalitě. Porovnávám je mezi sebou a analyzuji jejich vliv na mezinárodní obchodní jednání.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.