Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
The effectiveness of mind-mapping learning strategy to extend vocabulary knowledge among elementary students
Šnevajsová, Helena ; Mikuláš, Martin (vedoucí práce) ; Kacafírková, Petra (oponent)
Znalost slovní zásoby je důležitou součástí lingvistické kompetence. Mnoho studentů se pro rozšíření slovní zásoby učí nazpaměť seznamy slovíček metodou překladu, což může vést k tomu, že naučenou slovní zásobu student neumí použít ve větách a vhodném kontextu. Učení zpaměti je pro některé žáky monotónní. Cílem této práce je posoudit efektivitu myšlenkových map jako výukové strategie pro rozšíření slovní zásoby žáků základních škol. Výzkumu se zúčastnilo 31 žáků (15 mužů and 16 žen) ze dvou různých základních škol. Žáci vyplnili test, který zjišťoval jejich vstupní znalost slovní zásoby. Poté proběhla výuka slovní zásoby s využitím myšlenkových map. Test na konci hodiny ověřil osvojení probrané slovní zásoby. Znalost slovní zásoby byla změřena o týden až dva týdny později. Žáci vyplnili subjektivní dotazník hodnotící používání myšlenkových map pro výuku slovíček. Výsledky této práce ukázaly, že se žáci v dané slovní zásobě zlepšili. Slovní zásoba tedy byla uložena v dlouhodobé paměti žáků a žáci si byli schopni slovní zásobu ve střednědobém horizontu znovu vybavit. Výsledky dotazníku hodnoticího použití myšlenkových map navíc ukázaly, že se žáci učí slovní zásobu raději pomocí myšlenkových map než zápisem slov do slovníčků.
Firemní kultura a její vliv na efektivitu práce ve společnosti Ikea Brno s.r.o
Logara, Vanja ; Zedníček, Stanislav (oponent) ; Rašticová, Martina (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaměřuje na identifikaci kulturních hodnot společnosti IKEA Brno ve srovnání s malou firmou Lino s.r.o. Výzkum probíhal na základě podrobné analýzy stavu společnosti a firemní kultury a následnými metodami dotazování, a to metodou VSM94, myšlenkovými mapami a osobním interview. Výstupem by měl být seznam konkrétních kroků, které je možno implementovat ve společnosti IKEA Brno.
Výukový program na téma dýchací soustavy pro základní školy s využitím aktivizačních metod
Bašová, Tereza ; Vojíř, Karel (vedoucí práce) ; Ehler, Edvard (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem dýchací soustavy a jeho zařazením do výuky přírodopisu. Téma dýchací soustavy může být pro žáky z hlediska výměny plynů nebo celkové anatomie dýchací soustavy poměrně abstraktní. Téma dýchací soustavy je navíc aktuálním tématem v souvislosti s probíhající pandemií Covid-19. V teoretické části se práce zabývá analýzou problematiky dýchací soustavy, rozborem a obsahem tohoto tématu v RVP pro základní vzdělávání. V rámci teoretické části byly analyzovány také výukové metody klasické a aktivizující, které byly stěžejní pro následné vytvoření výukového programu. Cílem praktické části práce bylo vytvořit a ověřit navržený výukový program na téma dýchací soustavy na základní škole. Ověření navrženého programu bylo provedeno v 8. ročnících základní školy na vzorku 42 žáků. Zkoumáno bylo žákovské konceptuální porozumění tématu dýchací soustava, které bylo ověřováno na základně myšlenkových map před, následně a s časovým odstupem po výukovém programu. Z výsledků je patrné, že výukový program měl pozitivní vliv na konceptuální porozumění, všechny skupiny se v počtu pojmů a logickém zapojení zlepšily, navrhované hodiny jsou tedy funkčním výukovým celkem, který nejen shrnuje anatomii, mechaniku dýchání, ale také onemocnění dýchací soustavy v historii a současnosti. KLÍČOVÁ...
Pojmové mapy a jejich využití při výuce fyziky na ZŠ
ŠIKÝŘ, Michal
Tato diplomová práce se zabývá rozborem pojmových, myšlenkových map a jejich dalších podob. Za cíl si klade rozlišit pojmové a myšlenkové mapy. Dalšími cíli jsou vytvoření souboru těchto map a jejich ověření při výuce fyziky na druhém stupni Základních škol.
Informační podpora v oblasti softwarových simulátorů v lékařské výuce
Jirásková, Klára ; Kofránek, Jiří (vedoucí práce) ; Jarolímková, Adéla (oponent)
(česky) Předmětem této bakalářské práce je analýza vývoje a užití lékařských simulátorů z hlediska informační podpory, základní popis a úvod do problematiky samotných lékařských výukových simulátorů. V úvodu jsou popsány vlastní simulátory od počátku jejich historického vývoje až po současné využití. Následně se práce zabývá figurínami pro pacientské simulátory, jejichž nezbytnou součástí nutnou pro správné fungování jsou matematické modely na pozadí simulátorů. V kapitole o repositářích je popsána problematika dokumentace modelů a archivace článků popisujících modely. Jsou popsány referenční manažery pro správu literatury a základní srovnání jejich funkcí. Dále se práce zaměřuje na jeden vybraný referenční manažer - Docear, který je podrobněji popsán a použit v praktické části bakalářské práce. Ta se zabývá organizací vědecké literatury biomedicínských simulátorů v Oddělení biokybernetiky a počítačové podpory výuky na 1. lékařské fakultě Univerzity Karlovy. Klíčová slova (česky) - lékařské simulátory, informační podpora, výuka, informační základna, repozitář, referenční manažer, myšlenkové mapy.
Application of mind maps in ELT with the emphasis on lexis in one-to-one courses, groups and self-teaching
Borovková, Petra ; Dvořák, Bohuslav (vedoucí práce) ; Vít, Radek (oponent)
Tato práce se zabývá aplikováním myšlenkových map při vyučování anglického jazyka. Vychází přitom z diplomové práce Využití myšlenkových map ve výuce angličtiny a dále zkoumá a rozvíjí její předpoklady. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část podává vysvětlení, proč právě myšlenkové mapy by mohly sloužit jako efektivní strategie učení. Věnuje se problematice paměti, organizace myšlenek, strategiím na podporu ukotvení nových informací a stylům učení žáků. V praktické části nalezneme příklady aktivit zaměřených na různé jazykové dovednosti založené na myšlenkových mapách. Stěžejní část je potom ta, které se soustřeďuje na novou techniku učení se slovíček pomocí myšlenkových map. Nachází se zde kapitoly, které se zaměřují na možnosti aplikace této techniky v individuálních kurzech, ve skupinách a pro samouky. Popis nové techniky učení je doplněný výzkumem. Na rozdíl od diplomové práce se výzkum tentokrát soustřeďuje na využití této techniky ve skupině.
Mind Maps in English LanguageTeaching
Borovková, Petra ; Dvořák, Bohuslav (vedoucí práce) ; Hofmannová, Marie (oponent)
Tato práce se zabývá využitím myšlenkových map ve vyučování anglického jazyka. Práce vysvětluje, co myšlenkové mapy jsou a jak je efektivně využít. Obsahuje jak teoretickou, tak praktickou část. Teoretická část nabízí dva různé pohledy na problematiku - psychologický a pedagogický. Psychologická část se zabývá teoretickými poznatky o paměti a učení. V pedagogické části jsou za prvé rozebrány učební styly v souvislosti s myšlenkovými mapami, za druhé jsou zde představeny některé ukázky využití myšlenkových map v různých učebnicích anglického jazyka. Praktická část je zaměřena na vlastní autorské myšlenky. První kapitola praktické části demonstruje rozličné třídní nebo individuální aktivity založené na myšlenkových mapách, které se soustředí na různé jazykové dovednosti. Druhá kapitola je pak nejdůležitější částí celé práce, neboť představuje novou metodu učení se slovní zásoby pomocí myšlenkových map. Pozorování čtyř studentů používajících tuto metodu a následná reflexe na ni je nabídnuta v následujích kapitolách. Nakonec jsou představeny výsledky a závěry z pozorování spolu s výhodami a nevýhodami myšlenkových map jako takových.
Počítačem podporovaná výuka fyziky na ZŠ
SALCER, David
Cílem diplomové práce je vytvořit souhrn elektronických interaktivních materiálů pro podporu výuky fyziky na ZŠ. Další částí diplomové práce bude vytvoření vlastních interaktivních doplňků pro výuku tematického celku akustika a následně otestování těchto podpůrných materiálů ve výuce.
Využití vícekriteriální analýzy variant pro výběr osobního automobilu
Tůma, Vlastislav ; Bartoška, Jan (vedoucí práce) ; Vaňous, Jan (oponent)
Cílem bakalářské práce je navrhnout vhodnou variantu nákupu osobního automobilu za pomocí metod vícekriteriálního rozhodování pro dva zadavatele. Bakalářská práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části jsou vysvětleny jednotlivé metody a postupy vícekriteriální analýzy variant použité v práci. V praktické části je řešen rozhodovací problém. Pro sestavení kritérií a přidělení preferencí jsou použity myšlenkové mapy a Saatyho matice. Pro řešení výpočtů jsou využity metody aspiračních úrovní, pořadí, váženého součtu a TOPSIS. V závěru jsou zhodnoceny výsledky metod a vybrány vhodné varianty osobního automobilu pro zadavatele.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.