Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mediální skandalizace sexuálních afér v církvi v českém tisku na jaře 2010
Šulcová, Jana ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Gerbery, Juraj (oponent)
Diplomová práce "Mediální skandalizace sexuálních afér v církvi v českém tisku na jaře 2010" se na základě kvantitativní analýzy mediálních rutin, stereotypů a logiky zabývá tištěnými periodiky z uvedeného období, resp. texty, které se za toto období věnovaly sexuálním aférám v římskokatolické církvi. Výsledky kvantitativního šetření tvoří základ pro polostrukturované rozhovory se zástupci církve a pracovníky médií, která se věnují církevní problematice. Jejich vyjádření jsou poté v rámci kvalitativní analýzy porovnávána, interpretována a v souvislosti s kvantitativním výzkumem sledovaných médií kriticky vyhodnocována. Pomáhají také nalézt odpovědi na předem formulované výzkumné otázky. Na základě mediálních teorií (gatekeeping, sociální konstrukce reality, nastolování agendy atd.) si práce všímá reflexe sledovaného tématu ve vybraných sdělovacích prostředcích a také specifik mediálního diskursu, jež byla v souvislosti s ním používána. Tento pohled rozšiřuje díky polostrukturovaným rozhovorům se zástupci církve a pracovníky médií, která se zabývají církevní tematikou, také o mimomediální rozměr. Kvalitativní část práce pojímá skandalizaci případů sexuálního obtěžování jako ilustrativní téma, o němž se ve spojení s římskokatolickou církví v českých médiích hovoří nebo hovořilo. V souvislosti s...
Armáda na mediálním bitevním poli
Klementová, Jana ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Halada, Jan (oponent)
Diplomová práce "Armáda na mediálním bitevním poli" zkoumá nakolik jsou Ministerstvo obrany a Armáda České republiky mediálními institucemi. Jestli přebírají mediální logiku a podléhají tlaku novinářů. To vše v teoretickém ukotvení čtyř fází mediatizace, které definoval Jesper Strömbäck ve své práci z roku 2008. V teoretické části práce jsou definovány pojmy jako je mediatizace nebo mediální logika. Práce se také zaměřuje na vysvětlení firemní komunikace, která je následně vztažena na Ministerstvo obrany a AČR. V závěru teoretické části jsou vymezeny obě instituce a důraz je kladen na jejich komunikační oddělení. Metodická část popisuje výzkumnou metodu polostrukturovaných rozhovorů, které jsou použity pro sběr relevantních dat. Definuje také výzkumný problém a výzkumné otázky. Třetí část diplomové práce se věnuje výzkumu, kdy jsou sesbíraná data devíti respondentů z Ministerstva obrany a Generálního štábu AČR analyzovány a rozřazeny k příslušným výzkumným otázkám. Respondenti odpovídali na dotazy, které se věnovaly komunikačním cílům Armády, formátům a obsahům sdělení, novým médiím a jejich práce ve vztahu k redakčním rutinám. Respondenti popisovali, jaké vztahy má Ministerstvo a Generální štáb s médii, jakou důležitost komunikaci přisuzují nebo jakým způsobem vylepšují obraz Armády v očích...
Mýtus dokonalého biatlonového týmu a jeho konec
Šulejová, Markéta ; Němcová Tejkalová, Alice (vedoucí práce) ; Macková, Veronika (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na způsob, kterým média informovala o českém biatlonovém týmu v období jeho největších úspěchů, a to mezi lety 2012 a 2018. V souvislosti s tím se věnuje tomu, jak často média prezentovala vztahy, náladu a spolupráci v národním celku jako dokonalé, a pomohla tím vytvořit představu ideálního týmu. Cílem diplomové práce je zodpovědět výzkumnou otázku: Jak byl médii, biatlonisty a realizačním týmem konstruován mýtus ideálního biatlonového týmu? Na tuto otázku odpovídá diplomová práce prostřednictvím analýzy článků zaměřených na biatlon, které byly publikovány v letech 2012-2018 ve čtyřech sportovních denících, a to iSport.cz, sport.cz, sport.aktualne.cz a sport.iDNES.cz. K analýze využívá kvalitativní obsahovou analýzu rozšířenou o jazykovou analýzu diskurzu. Analýza jednotlivých článků je provedena na základě teoretických východisek, která se věnují mediální reprezentaci reality, mediální logice, mýtu, hrdinství, mýtu ve sportu a diskurzu. Výsledky analýzy popisují způsob a prostředky, jejichž prostřednictvím aktéři napomáhali konstrukci mýtu o dokonale fungujícím biatlonovém týmu. Využívané způsoby i s příklady jsou uvedené v závěru diplomové práce.
Novinářské strategie a téma islámu v rámci mediální logiky
Drnková Jačková, Kateřina ; Štechová, Markéta (vedoucí práce) ; Miessler, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá omezujícími a kreativními aspekty, jež hrají důležitou roli při výběru a zpracování zpráv s důrazem na citlivé téma islámu. Práce je rozdělena do několika částí. V teoretické části jsou rozvedeny pojmy jako mediální logika, rutiny a kreativita, se kterými se dále pracuje i v rámci výzkumu. Práce pak poukazuje na problematiku mediálního prezentování islámu a muslimů vyplývající ze zahraničních i českých výzkumů, přičemž si všímá zejména nedostatečného výzkumu zaměřeného na samotné pracovníky redakce jako tvůrce či spolutvůrce mediálních obsahů. V rámci současného výzkumu v redakci jsou nastíněny některé možnosti kreativního přístupu, jež mohou ovlivňovat a pozměňovat rutinní praxi či zaměření redakce ohledně výběru i zpracování události. Metodologická část nastiňuje výzkumný problém a otázku, představuje zkoumané redakce i techniky sběru a analýzy dat. Předkládaná práce dále z těchto poznatků vychází i v samotném výzkumu a snaží se o lepší pochopení možností pracovníků redakce ve výběru a zpracování zpráv s tématem islámu. Důraz je přitom kladen na vnímání různých omezujících a kreativních aspektů pracovníků redakce, jako možných změn či překážek.
Vliv mediální logiky na prezentaci islámu ve vybraných denících na příkladu teroristického útoku na Charlie Hebdo v roce 2015
Jačková, Kateřina ; Štechová, Markéta (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem islámu a jeho prezentací v rámci mediální logiky vybraných seriózních deníků. Práce je rozdělená do dvou částí, v teoretické seznamuje se základními pojmy týkajícími se mediální logiky zpravodajství a s ní spojenými koncepty. Zabývá se zde také samotným islámem, jeho historickým ukotvením v rámci Evropy a České republiky, základními pojmy, které se k islámu vážou, i koncepty, které jsou s ním spojovány. V části empirické prostřednictvím kvantitativní analýzy nejprve zjišťuje, jak se změnilo prezentování islámu týden před teroristickým útokem na redakci Charlie Hebdo v Paříži v lednu 2015 a týden po něm. V části kvalitativní je pozornost upřena na samotné tvůrce mediálních obsahů v rámci zpravodajství. Pomocí kvalitativní analýzy, konkrétně metodou zakotvené teorie, se zabývá rozhovory s autory článků. Její snahou je lépe porozumět tomu, co nejvíce konstruovalo novinářův postoj k tématu islámu a co vede novináře - v rámci seriózního tisku - k tvorbě výsledného obsahu.
Armáda na mediálním bitevním poli
Klementová, Jana ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Halada, Jan (oponent)
Diplomová práce "Armáda na mediálním bitevním poli" zkoumá nakolik jsou Ministerstvo obrany a Armáda České republiky mediálními institucemi. Jestli přebírají mediální logiku a podléhají tlaku novinářů. To vše v teoretickém ukotvení čtyř fází mediatizace, které definoval Jesper Strömbäck ve své práci z roku 2008. V teoretické části práce jsou definovány pojmy jako je mediatizace nebo mediální logika. Práce se také zaměřuje na vysvětlení firemní komunikace, která je následně vztažena na Ministerstvo obrany a AČR. V závěru teoretické části jsou vymezeny obě instituce a důraz je kladen na jejich komunikační oddělení. Metodická část popisuje výzkumnou metodu polostrukturovaných rozhovorů, které jsou použity pro sběr relevantních dat. Definuje také výzkumný problém a výzkumné otázky. Třetí část diplomové práce se věnuje výzkumu, kdy jsou sesbíraná data devíti respondentů z Ministerstva obrany a Generálního štábu AČR analyzovány a rozřazeny k příslušným výzkumným otázkám. Respondenti odpovídali na dotazy, které se věnovaly komunikačním cílům Armády, formátům a obsahům sdělení, novým médiím a jejich práce ve vztahu k redakčním rutinám. Respondenti popisovali, jaké vztahy má Ministerstvo a Generální štáb s médii, jakou důležitost komunikaci přisuzují nebo jakým způsobem vylepšují obraz Armády v očích...
Mediatizace politické sféry
Hannich, Jiří ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Trampota, Tomáš (oponent)
Diplomová práce "Mediatizace politické sféry" pojednává o soustavném vlivu masových médií a jejich logiky na fungování politického systému, vývoj procesu tvorby politiky a uplatňování nástrojů a metod politické komunikace. Teoretická část práce se nejprve soustředí na deskripci institucionálního významu médií v sociálním prostředí, přiblížení představ o účincích mediální komunikace na společnost, charakteristiku účasti mediálních organizací v ekonomických vztazích, aby následně vymezila koncept mediatizace v rámci mediálních studií a konkretizovala jeho aspekty v souvislosti se souborem poznatků o mediální logice. Práce neopomíjí ani představení základních prvků logiky politické sféry, věnuje se jejímu implicitnímu nastavení, stejně jako modifikacím politických struktur v reakci na přenesení značné části politického prosazování do symbolického prostoru médií. Na teoretický výklad navazuje výzkumné šetření, které se zajímá o vybrané prvky mediatizace v českém kontextu. V první fázi je přikročeno k výzkumné metodě kvantitativní obsahové analýzy, jejímž prostřednictvím je zjišťováno, na jaká témata a jaké aktéry se zpravodajství českých médií soustředí, referuje-li o politice v období volební kampaně. Druhá fáze výzkumu je realizována formou případové studie, přičemž rozebírá, jakým způsobem média...
Mediální skandalizace sexuálních afér v církvi v českém tisku na jaře 2010
Šulcová, Jana ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Gerbery, Juraj (oponent)
Diplomová práce "Mediální skandalizace sexuálních afér v církvi v českém tisku na jaře 2010" se na základě kvantitativní analýzy mediálních rutin, stereotypů a logiky zabývá tištěnými periodiky z uvedeného období, resp. texty, které se za toto období věnovaly sexuálním aférám v římskokatolické církvi. Výsledky kvantitativního šetření tvoří základ pro polostrukturované rozhovory se zástupci církve a pracovníky médií, která se věnují církevní problematice. Jejich vyjádření jsou poté v rámci kvalitativní analýzy porovnávána, interpretována a v souvislosti s kvantitativním výzkumem sledovaných médií kriticky vyhodnocována. Pomáhají také nalézt odpovědi na předem formulované výzkumné otázky. Na základě mediálních teorií (gatekeeping, sociální konstrukce reality, nastolování agendy atd.) si práce všímá reflexe sledovaného tématu ve vybraných sdělovacích prostředcích a také specifik mediálního diskursu, jež byla v souvislosti s ním používána. Tento pohled rozšiřuje díky polostrukturovaným rozhovorům se zástupci církve a pracovníky médií, která se zabývají církevní tematikou, také o mimomediální rozměr. Kvalitativní část práce pojímá skandalizaci případů sexuálního obtěžování jako ilustrativní téma, o němž se ve spojení s římskokatolickou církví v českých médiích hovoří nebo hovořilo. V souvislosti s...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.