Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Stereometrické úlohy v přijímacích zkouškách na střední školy a v maturitních zkouškách
HORÁČKOVÁ, Lenka
Cílem diplomové práce na téma Stereometrické úlohy v přijímacích zkouškách na střední školy a v maturitních zkouškách bylo zanalyzovat dostupné výsledky přijímacích a maturitních zkoušek z matematiky a na základě získaných informací vytvořit GeoGebra knihu příkladů na procvičování.
Díla ze světové literatury v četbě dnešních maturantů.
TOMS, Tomáš
Stejně tak, jak se v průběhu času vyvíjí přístup čtenářů k literatuře, vyvíjí se i podoba státních maturit a na ně navazující povinná četba. Současní maturanti musí přečíst minimálně 20 děl z připravených školních seznamů. Cílem práce Díla ze světové literatury v četbě dnešních maturantů bylo zjistit, jak studenti předmaturitních ročníků přistupují ke světové literatuře. Potvrdili jsme, že při výběru povinné četby je pro ně důležitý rozsah díla, oceňují knihy časově nenáročné a preferují prózu před dramaty a poezií. Majoritní část respondentů zohledňuje doporučení zkušenějšího čtenáře, v našem případě učitele. Šetření dále ukázalo, že i když je maturitní zkouška na středních školách a gymnáziích povinná a musí k ní načíst knihy z omezeného výběru doporučených knižních titulů, od čtení jiných knih je to neodrazuje a nadále ve svém volném čase čtou knihy dle svého vlastního výběru. Mezi těmito tituly dominuje žánr fantasy, popřípadě sci-fi nebo detektivky. Většina dnešních maturantů se ve světové literatuře orientuje a je schopna k určitým zemím přiřadit hned několik autorů s jejich díly, která považují za charakteristická.
Mediální obraz povinné státní maturity z matematiky ve vybraných médiích
Kalášková, Jana ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Odstrčilová, Klára (oponent)
Povinná maturita z matematiky je mezi odbornou ale i laickou populací dlouhodobě diskutované téma. S novelou školského zákona, přikazující povinnou maturitu z matematiky pro všechny studenty středních škol, poprvé přišel bývalý ministr školství Marcel Chládek. Maturita měla být poprvé povinná pro studenty, kteří skládají svou maturitní zkoušku ve školním roce 2020/2021. V červnu roku 2020 prezident České republiky Miloš Zeman povinnou maturitu z matematiky zrušil. Nyní mohou studenti volit mezi cizím jazykem a matematikou. Tématem práce je problematika povinné maturity z matematiky a její mediální obraz v médiích, v mém případě ve zpravodajství televize Nova a České televizi, kde budu zkoumat pokrytí tématu v hlavních večerních zprávách obou médií. Cílem mé práce je zjistit, jak zkoumaná média vyobrazila tuto problematiku v období od června roku 2013 do června roku 2020, kolik reportáží tématu věnovala, jak byly dlouhé, jaké osoby jsou s tématem spojené a jaké strany s k tématu vyjádřily.
Populární literatura a její místo na střední škole
Bogoczová, Markéta ; Králíková, Andrea (vedoucí práce) ; Brož, František (oponent)
Diplomová práce se zaměří na populární literaturu a její místo na střední škole, konkrétně se bude jednat o výzkum, nakolik je tato literatura zastoupena v seznamech literatury k maturitní zkoušce a také se na základě ukázek pokusí podat návrhy, jak by mohly vypadat nejen hodiny literární výchovy, jaké otázky by mohly být studentům kladeny, ale budou vytvořeny pracovní listy k maturitní zkoušce, jejichž výňatky jsou vybrány právě z titulů populární literatury. Jako výchozí zdroje budou využity základní slovníkové práce, příručky pro základní a střední školy, Trávníčkovy výzkumy čtenářství a čtenářské kultury a také odborné práce týkající se jak populární kultury, tak i literatury pro děti a mládež.
Čtenářská gramotnost jako cíl pro každého maturanta? Analýza úloh čtenářské gramotnosti v učebnicích pro střední školy a didaktickém testu.
Honců, Hana ; Šormová, Kateřina (vedoucí práce) ; Adam, Robert (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou čtenářské gramotnosti v učebnicích a pracovních sešitech pro studenty středních škol. Cílem práce je zjistit, zda se v učebnicích a pracovních sešitech objevují úlohy, které se týkají oblasti čtenářské gramotnosti a rovněž to, zda tyto publikace obsahují úlohy, se kterými se studenti setkávají v didaktických testech. Nejprve jsou vymezeny pojmy gramotnost, funkční gramotnost a čtenářská gramotnost. Jsou charakterizovány složky čtenářské gramotnosti i faktory, které ji ovlivňují, zejména školní prostředí. Rovněž je vymezen vliv učebnic. Dále práce obsahuje dvě analýzy. První analýza se týká zastoupení čtenářské gramotnosti v maturitním didaktickém testu z roku 2016, druhá analýza zkoumá zastoupení úloh na čtenářskou gramotnost ve vybraných učebnicích a pracovních sešitech pro střední školy. Klíčová slova: čtenářská gramotnost, didaktický test, učebnice, střední škola
Srovnání systému státních maturit
Vítková, Veronika ; Hanus, Martin (vedoucí práce) ; Halamásek, Zdeněk (oponent)
Maturitní zkouška je v mnoha zemích nezbytnou podmínkou pro přijetí na vysokou školu a otevírá tak dveře dalšímu vzdělávání. V současné době je však zároveň stále častěji kritériem pro přijetí do zaměstnání. Snaží se jí tedy dosáhnout stále větší počet lidí a její úroveň je často diskutována. Tato bakalářská práce se zabývá historií školství v Česku a Polsku. Shrnuje systém maturitních zkoušek a jejich úroveň. Důraz je kladen na maturitní předmět zeměpis. Analyzuje didaktické testy, které byly maturantům zadávány v jarním termínu roku 2012. Zkoumá požadované znalosti a dovednosti, rozdělení úloh do kategorií v rámci oboru geografie a zabývá se typem použitých úloh. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.