Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Organizace lyžařského výcviku na středních školách
Růžičková, Sára ; Dlouhý, Martin (vedoucí práce) ; Fořterová, Petra (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá Organizací lyžařského výcviku na středních školách. V teoretické části se věnuji charakteristice lyžařského kurzu, legislativě jeho pořádání a celkové organizaci od prvotního plánování až po příjezd na kurz a jeho průběh. V rámci organizace kurzu se zabývám tématy, jako je personální zajištění, ubytování a doprava, vybavení, nebo bezpečností žáků na lyžařském kurzu. V praktické části jsem se zaměřila na státní a soukromá gymnázia a pomocí anketního šetření porovnávám jejich organizaci lyžařských kurzů. Zde jsem porovnávala, zda gymnázia jezdí na lyžařské kurzy do zahraničí, jestli přijímají externí instruktory, nebo jaké bezpečnostní vybavení po svých žácích povinně vyžadují. Výsledky výzkumu ukázaly, že soukromá gymnázia častěji pořádají své lyžařské kurzy v zahraničí a častěji na ně přijímají externisty. Naopak státní gymnázia mají větší možnosti pro zapůjčení lyžařského vybavení žákům. Velmi pozitivní zjištěním bylo, že všechny dotázané školy vyžadují po žácích povinně bezpečnostní vybavení.
Ověření lyžařského metodického postupu výuky na lyžařském kurzu u začátečníků
Doubek, Matyáš ; Fořterová, Petra (vedoucí práce) ; Gnad, Tomáš (oponent)
Název: Ověření lyžařského metodického postupu výuky na lyžařském kurzu u začátečníků Cíle: Hlavním cílem této práce bylo ověření efektivity metodického postupu výuky lyžování na školním lyžařském kurzu u začátečníků. Metody: Data k výzkumu byla získána participantním pozorováním probandů při dvou stejných testových bateriích. Hodnocení výkonů proběhlo pomocí škálování od 1 do 5 (1 je nejlepší možná známka). Další metodou bylo anketní šetření, kterým jsme o účastnících výzkumné studie zjistili důležité doplňující informace. Výsledky jednotlivých testových baterií byly intraindividuálně porovnány. Výsledky: Všichni probandi vykázali při závěrečném testování lepší výsledky než při testování úvodním. Metodický postup byl efektivní. Nejmenší zlepšení vykázali testovaní žáci v testu statické výdrže na jedné lyži (0,85 bodu). Největší zlepšení (o 1,2 bodu) dosáhli při testování obratu přednožením. Průměrné zlepšení o 1,15 bodu zaznamenali testovaní shodně při pluhu a zastavení a jízdě po jedné lyži šikmo svahem. Při testu odšlapování se probandi průměrně zlepšili o 1,1 bodu. Klíčová slova: lyžování, lyžařský výcvik, starší školní věk, testová baterie
Komplexní hodnocení lyžařských výcvikových kurzů na základních školách v ČR.
Hraško, Petr ; Polášková, Marcela (vedoucí práce) ; Jindra, Matouš (oponent)
Název práce: Komplexní hodnocení lyžařských výcvikových kurzů na základních školách v ČR. Cíl práce: Cílem diplomové práce je komplexně zhodnotit lyžařské výcvikové kurzy na vybraných základních školách v ČR v pěti oblastech, jimiž je personální zajištění kurzu, náplň a organizace kurzu, bezpečnost a ochrana zdraví žáků, volba metodiky výuky a ekonomické aspekty. Pro zhodnocení bude stěžejní potvrzení či vyvrácení vyslovených pracovních hypotéz. Metodologie práce: Naše práce má charakter kvalitativního výzkumu. Data ke zpracování tématu jsou získána formou neanonymního anketního šetření na náhodně vybraných základních školách ze všech krajů ČR. Pro tyto účely je použit nestandardizovaný dotazník, tvořený otevřenými, polouzavřenými i zavřenými otázkami a sestavený tak, aby umožňoval komplexně hodnotit LVK podle zvolených oblastí zájmu, kterými jsou personální zajištění, organizace a náplň kurzu, bezpečnost a ochrana zdraví žáků, metodika výuky a ekonomické zajištění. Získaná data jsou vyhodnocena v programu Survio a Microsoft EXCEL® a doplněna grafy a slovním komentářem. Výsledky: Lyžařské výcvikové kurzy na ZŠ byly hodnoceny v pěti zvolených oblastech. Ke každé oblasti zájmu se vázala alespoň jedna pracovní hypotéza. Při hodnocení odpovědí, týkajících se personálního zajištění kurzu, byla potvrzena...
Výuka lyžování předškolních dětí
Petrová, Daniela ; Hronzová, Marie (vedoucí práce) ; Černý, Martin (oponent)
Diplomová práce je rozdělena do dvou hlavních částí, teoretické a praktické. Zabývá se řešením hodnocení úrovně pohybových dovedností na lyžích u dětí předškolního věku, jak k vyšší úrovni pomáhá organizovaný lyžařský výcvik pořádaný mateřskou školou a jaký vliv může mít i tento nácvik lyžařských dovedností na poznávací schopnosti a sociální stránku osobnosti dítěte. První část obsahuje teoretické informace čerpané z bibliografických pramenů pedagogiky, psychologie, antropomotoriky, tělesné výchovy a sportu. Obsah postupuje od obecné první kapitoly mateřské školy s její vzdělávací koncepcí, k režimu, organizačním formám tělesné výchovy a pohybu předškolního dítěte. Na ni navazuje druhá kapitola konkrétnějšího tématu k lyžování dětí. Vychází z vývoje motoriky přes učení až po její hodnocení motorických dovedností na lyžích. Provázanost mezi jednotlivými kapitolami vidím v nalezení kritérií pro hodnocení úrovně pohybových dovedností, poznávacích schopností a socializace v kurikulárním dokumentu RVP PV. V praktické části je popsán akční výzkum na zúčastněné skupině dětí předškolního věku s podrobně zpracovanými výsledky hodnocení úrovně pohybových dovedností na lyžích. V jednotlivých podkapitolách je porovnána úroveň lyžařských dovedností mezi věkem a pohlavím dětí, hodnocena závislost mezi počáteční...
Analýza didaktické interakce skupinové výuky lyžování na základních školách
Křikavová, Markéta ; Matošková, Petra (vedoucí práce) ; Süss, Vladimír (oponent)
Název: Analýza didaktické interakce skupinové výuky lyžování na základních školách Cíle: Cílem práce je porovnat didaktickou interakci učitele a skupiny žáků při výuce lyžování na základních školách. Metody: V této práci byla použita jako základní metoda M ADI (modifikovaná analýza didaktické interakce), která je v podstatě kategoriálním systémem pozorování. Prostřednictvím uvedené metody je možné získat data, která popisují didaktickou interakci mezi učitelem (instruktorem) a žáky. Jedná se konkrétně o formy chování učitele, didaktický obsah výuky, didaktické situace a postojovou aktivitu. Další využitou metodou byla anketa. Výsledky: Výsledky práce potvrdily, že struktura didaktické interakce je výrazně ovlivněna lyžařskými dovednostmi žáků, kvalitativní změny v didaktické interakci se u obou sledovaných skupin zásadně neprojevily. Výsledky analýzy i ankety poskytují zpětnou vazbu pro instruktora. Klíčová slova: analýza didaktické interakce, M ADI, lyžování, lyžařský výcvik, střední školní věk
Využití běžeckého lyžování ve výchovném procesu v DDŠ Vrchlabí
Marková, Zuzana ; Polášková, Marcela (vedoucí práce) ; Finková, Dana (oponent)
Název práce: Využití běžeckého lyžování ve výchovném procesu v DDŠ Vrchlabí. Cíl práce: Cílem bakalářské práce je vytvoření filmu, ve kterém zdokumentuji výuku běžeckého lyžování a s ní spojenou účast žáků Dětského domova se školou ve Vrchlabí na Zimních olympijských hrách pro DDŠ a VÚ. Metodika práce: Při tvorbě bakalářské práce byla použita metoda pozorování, řízeného rozhovoru a zpracování videozáznamů přípravných tréninků a průběhu účasti žáků DDŠ Vrchlabí na ZOH v běžeckém lyžování pro VÚ a DDŠ podle připraveného scénáře. Výsledky: Výsledný videodokument z lyžařského výcviku a ze ZOH pro DDŠ a VÚ ukazuje v první části v praxi použitý postup výuky běhu na lyžích. V druhé části zaznamenává průběh ZOH, jejich atmosféru a závodní disciplíny. Klíčová slova: běžecké lyžování, lyžařský výcvik, výchovné zařízení, porucha chování, videozáznam, socializace, výchovné působení
Komplexní hodnocení lyžařských výcvikových kurzů na základních školách v ČR.
Hraško, Petr ; Polášková, Marcela (vedoucí práce) ; Jindra, Matouš (oponent)
Název práce: Komplexní hodnocení lyžařských výcvikových kurzů na základních školách v ČR. Cíl práce: Cílem diplomové práce je komplexně zhodnotit lyžařské výcvikové kurzy na vybraných základních školách v ČR v pěti oblastech, jimiž je personální zajištění kurzu, náplň a organizace kurzu, bezpečnost a ochrana zdraví žáků, volba metodiky výuky a ekonomické aspekty. Pro zhodnocení bude stěžejní potvrzení či vyvrácení vyslovených pracovních hypotéz. Metodologie práce: Naše práce má charakter kvalitativního výzkumu. Data ke zpracování tématu jsou získána formou neanonymního anketního šetření na náhodně vybraných základních školách ze všech krajů ČR. Pro tyto účely je použit nestandardizovaný dotazník, tvořený otevřenými, polouzavřenými i zavřenými otázkami a sestavený tak, aby umožňoval komplexně hodnotit LVK podle zvolených oblastí zájmu, kterými jsou personální zajištění, organizace a náplň kurzu, bezpečnost a ochrana zdraví žáků, metodika výuky a ekonomické zajištění. Získaná data jsou vyhodnocena v programu Survio a Microsoft EXCEL® a doplněna grafy a slovním komentářem. Výsledky: Lyžařské výcvikové kurzy na ZŠ byly hodnoceny v pěti zvolených oblastech. Ke každé oblasti zájmu se vázala alespoň jedna pracovní hypotéza. Při hodnocení odpovědí, týkajících se personálního zajištění kurzu, byla potvrzena...
Komplexní zhodnocení lyžařských výcvikových kurzů na vybraných základních školách v ČR
Hraško, Petr ; Polášková, Marcela (vedoucí práce) ; Jindra, Matouš (oponent)
1 Abstrakt Název práce: Komplexní hodnocení lyžařských výcvikových kurzů na základních školách v ČR. Cíl práce: Cílem diplomové práce je komplexně zhodnotit lyžařské výcvikové kurzy na vybraných základních školách v ČR v pěti oblastech, jimiž je personální zajištění kurzu, náplň a organizace kurzu, bezpečnost a ochrana zdraví žáků, volba metodiky výuky a ekonomické aspekty. Pro zhodnocení bude stěžejní potvrzení či vyvrácení vyslovených pracovních hypotéz. Metodologie práce: Naše práce má charakter kvalitativního výzkumu. Data ke zpracování tématu jsou získána formou neanonymního anketního šetření na náhodně vybraných základních školách ze všech krajů ČR. Pro tyto účely je použit nestandardizovaný dotazník, tvořený otevřenými, polouzavřenými i zavřenými otázkami a sestavený tak, aby umožňoval komplexně hodnotit LVK podle zvolených oblastí zájmu, kterými jsou personální zajištění, organizace a náplň kurzu, bezpečnost a ochrana zdraví žáků, metodika výuky a ekonomické zajištění. Získaná data jsou vyhodnocena v programu Survio a Microsoft EXCEL® a doplněna grafy a slovním komentářem. Výsledky: Lyžařské výcvikové kurzy na ZŠ byly hodnoceny v pěti zvolených oblastech. Ke každé oblasti zájmu se vázala alespoň jedna pracovní hypotéza. Při hodnocení odpovědí, týkajících se personálního zajištění kurzu, byla...
Využití běžeckého lyžování ve výchovném procesu v DDŠ Vrchlabí
Marková, Zuzana ; Polášková, Marcela (vedoucí práce) ; Finková, Dana (oponent)
Název práce: Využití běžeckého lyžování ve výchovném procesu v DDŠ Vrchlabí. Cíl práce: Cílem bakalářské práce je vytvoření filmu, ve kterém zdokumentuji výuku běžeckého lyžování a s ní spojenou účast žáků Dětského domova se školou ve Vrchlabí na Zimních olympijských hrách pro DDŠ a VÚ. Metodika práce: Při tvorbě bakalářské práce byla použita metoda pozorování, řízeného rozhovoru a zpracování videozáznamů přípravných tréninků a průběhu účasti žáků DDŠ Vrchlabí na ZOH v běžeckém lyžování pro VÚ a DDŠ podle připraveného scénáře. Výsledky: Výsledný videodokument z lyžařského výcviku a ze ZOH pro DDŠ a VÚ ukazuje v první části v praxi použitý postup výuky běhu na lyžích. V druhé části zaznamenává průběh ZOH, jejich atmosféru a závodní disciplíny. Klíčová slova: běžecké lyžování, lyžařský výcvik, výchovné zařízení, porucha chování, videozáznam, socializace, výchovné působení
Výuka lyžování předškolních dětí
Petrová, Daniela ; Hronzová, Marie (vedoucí práce) ; Černý, Martin (oponent)
Diplomová práce je rozdělena do dvou hlavních částí, teoretické a praktické. Zabývá se řešením hodnocení úrovně pohybových dovedností na lyžích u dětí předškolního věku, jak k vyšší úrovni pomáhá organizovaný lyžařský výcvik pořádaný mateřskou školou a jaký vliv může mít i tento nácvik lyžařských dovedností na poznávací schopnosti a sociální stránku osobnosti dítěte. První část obsahuje teoretické informace čerpané z bibliografických pramenů pedagogiky, psychologie, antropomotoriky, tělesné výchovy a sportu. Obsah postupuje od obecné první kapitoly mateřské školy s její vzdělávací koncepcí, k režimu, organizačním formám tělesné výchovy a pohybu předškolního dítěte. Na ni navazuje druhá kapitola konkrétnějšího tématu k lyžování dětí. Vychází z vývoje motoriky přes učení až po její hodnocení motorických dovedností na lyžích. Provázanost mezi jednotlivými kapitolami vidím v nalezení kritérií pro hodnocení úrovně pohybových dovedností, poznávacích schopností a socializace v kurikulárním dokumentu RVP PV. V praktické části je popsán akční výzkum na zúčastněné skupině dětí předškolního věku s podrobně zpracovanými výsledky hodnocení úrovně pohybových dovedností na lyžích. V jednotlivých podkapitolách je porovnána úroveň lyžařských dovedností mezi věkem a pohlavím dětí, hodnocena závislost mezi počáteční...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.