| |
|
Využití sportovců v televizních reklamách v ČR
Bernardová, Martina ; Pecinová, Markéta (vedoucí práce) ; Voráček, Josef (oponent)
Název: Využití sportovců v televizních reklamách v ČR Cíle: Hlavním cílem této bakalářské práce je prostřednictvím kvalitativních metod zjistit vnímání a názory vybraných spotřebitelů na účinkování současných či bývalých sportovců v televizních reklamách. Metody: Bakalářská práce využívá tří na sebe navazujících kvalitativních metod. První využitou metodou je hloubkový rozhovor pomocí návodu, na který navazuje diskuzní skupina. Toto šetření zahrnuje vzorek 7 respondentů, kteří spadají do generace Y. Poslední částí výzkumu je hloubkový rozhovor s otevřenými otázkami sestaven pro sportovce, který účinkoval v televizní reklamě. Výsledky: Výsledky výzkumu ukazují, že využití sportovců v televizních reklamách má u respondentů, kteří spadají do generace Y, celkově pozitivní ohlasy. Respondenti od těchto reklam očekávají vhodné spojení sportovní osobnosti s výrobkem či značkou, využívání propagovaného produktu sportovcem, profesionálně vytvořenou reklamní kampaň a ve stejné kvalitě vystupování sportovce před kamerou. Klíčová slova: marketingová komunikace, reklama, komunikační média, sportovní celebrita
|
|
Kyberšikana a její korelace s genderem
Klímová, Kateřina ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Jirků, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou kyberšikany a zkoumá rozdílnosti v jejím vnímání na základě genderu. Tato práce na svém začátku popisuje proměny povahy komunikace na základě užívaných technologií, čímž se plynule dostává k problematice kyberšikany, kdy se nejprve srovnávají podobnosti a rozdílnosti mezi kyberšikanou a šikanou. Na tuto teoretickou část navazuje část praktická, kde je zdůvodněn výběr kvalitativní metody výzkumu - individuální rozhovory s žáky základních škol ve věku 10 - 15 let. Po teoretickém zdůvodnění následuje výstavba samotného výzkumu - tvorba scénáře individuálních rozhovorů. Následuje popis průběhu rozhovorů, které byly následně přepsány a analyzovány. Pomocí otevřeného kódování se ukázalo, že existují rozdílnosti ve vztahu ke kyberšikaně na základě genderu respondentů, zároveň se však prokázalo, že neexistují přílišné rozdíly v tom, která elektronická zařízení a aplikace děti používají. Výsledky ukázaly, že z vybraného vzorku mají dívky tendenci se zapojovat do kyberšikany více, než v případě klasické šikany. Projevilo se, že dívky mají tendenci sdílet osobnější informace a fotografie na internetu než chlapci, i když můžeme pozorovat zvyšující se trend sebeprezentace chlapců pomocí sdílení svých fotografií na sociálních sítích. Dále se potvrdilo, že chlapci...
|
|
Svazek obcí Podkletí a mediální prezentace jeho činnosti
PALKOVÁ, Martina
Cílem bakalářské práce Svazek obcí Podkletí a mediální prezentace jeho činnosti je mimo jiné i analýza možností spolupráce českých obcí se zaměřením na meziobecní spolupráci. Tyto možnosti jsou společně s důvody a významy spolupráce představeny v první kapitole. Hlavním cílem je pak zhodnocení spolupráce obcí v rámci konkrétního Dobrovolného svazku obcí Podkletí a též zhodnocení prezentace jeho činnosti v tištěných, vysílacích a nových médiích. K tomu dochází v rámci dalších kapitol. Druhá kapitola se konkrétně věnuje vymezení mikroregionu z pohledu fyzicko-geografického i sociálního, vzniku a důvodům vzniku Svazku obcí Podkletí a jednotlivým členským obcím. Součástí třetí kapitoly je kromě charakteristiky spolupráce vybraných obcí i její zhodnocení na základě rozhovorů s představiteli těchto obcí. Poslední kapitola se věnuje významu komunikačních médií pro prezentaci dané spolupráce subjektů.
|
|
Využívání komunikačních médií spotřebiteli
HAVLÍČEK, Radek
Ve svojí práci jsem se zabýval komunikačními médii jako je TV, periodický a neperiodický tisk, rádio a internet. Mimo jiné jsem se snažil zjistit názor spotřebitelů na jednotlivá média, jejich důvěryhodnost, jak ji vnímají spotřebitelé a čas jednotlivým médiím spotřebiteli věnovaný. Pro tato zjištění jsem použil kvantitativní výzkum ve formě on-line dotazníku. Některá zjištění jen potvrdili trend současné doby. Jedná se o míru využívání internetu, který je dle dotazníkového šetření nejvyužívanějším médiem a respondenti u něj tráví nejvíce času. Tento fakt navíc potvrzuje i zjištění, že internetu přisuzují respondenti i největší váhu. Rovněž výsledky analýzy nákupního chování respondentů, kteří se zabývají studiem letáků jsou zajímavé. Vyplynulo z nich, že reklamní letáky hrají velkou roli při rozhodování respondentů o koupi. Ze stanovených hypotéz se mi nepodařilo prokázat pouze hypotézu která tvrdí, že největší důvěru v média u spotřebitelů věkové skupiny 30 -39 let má tisková forma média. Naopak z výsledků vyplynulo, že tisková forma médií (periodický a neperiodický tisk) má u respondentů nejmenší důvěru. Ostatní tvrzení se tedy ukázala jako pravdivá. Můžeme proto říci, že většina spotřebitelů se při nákupním rozhodování nechává ovlivnit letáky s akčními slevami, a to až do té míry, že si převážná většina respondentů akční produkt koupí přesto, že ho přímo nepotřebuje. Dále pak, že televizní reklama má dle názoru respondentů pozitivní vliv na vnímaní image firmy (výrobku) a věková skupina 20 {--} 29 let oproti ostatním médiím tráví nejvíce času sledováním internetu. Závěrečná část práce byla na základě zjištěných informací věnována návrhu konceptu internetového obchodu a formulaci doporučení pro úpravu marketingového mixu podnikatelského subjektu, kde probíhal kvalitativní výzkum.
|