Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Možnosti využití terapií u dětí s kombinovanými vadami v předškolním věku
Vorlová, Lucie ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Valešová Malecová, Barbara (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi využití terapií u předškolních dětí s kombinovanými vadami ve speciálních mateřských školách a běžných mateřských školách se speciálními třídami. Přináší přehled terapií, které se na školách vyskytují nejvíce. Na základě teoretických poznatků o jednotlivých terapiích mapuje, jak jsou začleněny do výchovně vzdělávacího procesu v mateřských školách. Analýza dotazníkového šetření poukazuje na nedostatky, které byly podkladem k vytvoření návrhu na zefektivnění terapií v těchto zařízeních.
Canisterapie ve speciálním školském zařízení : děti s kombinovanými vadami
Kopecký, Martin ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Canisterapie ve speciálním školském zařízení : děti s kombinovanými vadami ABSTRAKT Teoretická část bakalářské práce je věnována charakteristice canisterapie, metodologii a terminologii, etapám jejího vývoje a současnému pojetí této problematiky. Dále jsou zde stručně popsány nejčastější onemocnění dětí s kombinovaným postižením navštěvujících ZŠ a PŠ SVÍTÁNÍ, o. p. s., kterými jsou dětská mozková obrna a mentální retardace. V praktické části je za pomoci metod pozorování, rozhovoru a dotazníkového šetření proveden výzkum s cílem potvrdit či vyvrátit pozitivní vliv canisterapie u dětí s kombinovaným postižením navštěvujících ZŠ a PŠ SVÍTÁNÍ, o. p. s. KLÍČOVÁ SLOVA Canisterapie, animoterapie, kombinované vady
Možnosti využití terapií u dětí s kombinovanými vadami v předškolním věku
Vorlová, Lucie ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Valešová Malecová, Barbara (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi využití terapií u předškolních dětí s kombinovanými vadami ve speciálních mateřských školách a běžných mateřských školách se speciálními třídami. Přináší přehled terapií, které se na školách vyskytují nejvíce. Na základě teoretických poznatků o jednotlivých terapiích mapuje, jak jsou začleněny do výchovně vzdělávacího procesu v mateřských školách. Analýza dotazníkového šetření poukazuje na nedostatky, které byly podkladem k vytvoření návrhu na zefektivnění terapií v těchto zařízeních.
Canisterapie ve speciálním školském zařízení : děti s kombinovanými vadami
Kopecký, Martin ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Canisterapie ve speciálním školském zařízení : děti s kombinovanými vadami ABSTRAKT Teoretická část bakalářské práce je věnována charakteristice canisterapie, metodologii a terminologii, etapám jejího vývoje a současnému pojetí této problematiky. Dále jsou zde stručně popsány nejčastější onemocnění dětí s kombinovaným postižením navštěvujících ZŠ a PŠ SVÍTÁNÍ, o. p. s., kterými jsou dětská mozková obrna a mentální retardace. V praktické části je za pomoci metod pozorování, rozhovoru a dotazníkového šetření proveden výzkum s cílem potvrdit či vyvrátit pozitivní vliv canisterapie u dětí s kombinovaným postižením navštěvujících ZŠ a PŠ SVÍTÁNÍ, o. p. s. KLÍČOVÁ SLOVA Canisterapie, animoterapie, kombinované vady
Volnočasové aktivity jedinců s mentálním postižením a kombinovanými vadami v zařízení SPMP ÚSVIT v Havlíčkově Brodě
KUBÁTOVÁ, Michaela
Bakalářská práce s názvem Volnočasové aktivity jedinců s mentálním postižením a kombinovanými vadami v zařízení SPMP ÚSVIT v Havlíčkově Brodě se v teoretické části zabývá především objasněním pojmů volného času a jeho využití u osob s postižením. Dále se věnuje problematice mentální postižení a kombinovaných vad, které se vykytují u klientů navštěvujících zařízení ÚSVIT SPMP v Havlíčkově Brodě. Výzkumná část bakalářské práce byla zpracována kvalitativní metodou, která byla realizována prostřednictvím analýz dokumentace a polostrukturovaných rozhovorů. Cílem výzkumné části bylo zmapovat náplň volného času klientů denního stacionáře ÚSVIT SPMP v Havlíčkově Brodě a zjistit spokojenost těchto klientů s nabídkou volnočasových aktivit. Z výsledků vyplývá, že zařízení ÚSVIT SPMP v Havlíčkově Brodě nabízí svým klientů velmi širokou a pestrou nabídku volnočasových aktivit. Klienti se zde naučí mnoho užitečných a praktických dovedností, které mohou v životě využít. Nejoblíbenější aktivitou v denním stacionáři se ukázalo vaření, dále pak keramika, šití a práce na zahradě. Jak z výzkumu tedy vyplynulo, oblíbené nejsou především fyzické aktivity. Co se týče manuálních prací, v těch klienti vynikají. Údaje zjištěné z mého výzkumu tak vytváří celkový obraz trávení volného času lidí s mentálním postižením a kombinovanými vadami v denním stacionáři ÚSVIT SPMP v Havlíčkově Brodě. Předložená práce může posloužit i jako srovnávací materiál z hlediska úrovně nabízených služeb v obdobných zařízeních.
Etické problémy a dilemata pracovníků Denního stacionáře AKORD pro osoby s mentálním postižením a kombinovanými vadami
NÁVAROVÁ, Jana
Práce se zabývá etickými problémy a dilematy pracovníků Denního stacionáře AKORD pro osoby s mentálním postižením a kombinovanými vadami. První část charakterizuje pojem mentální postižení a kombinované vady, popisuje služby pro tuto cílovou skupinu a představuje Denní stacionář AKORD. Hlavní část práce vymezuje pět konkrétních problémů a dilemat a jsou zde prezentovány výsledky výzkumu formou citací odpovědí. Následuje část věnovaná řešení eticky složitých situací a aplikace etických teorií na příkladu etického problému. Práce je ukončena kapitolou shrnující nové poznatky a navrhovaná doporučení.
Potřeby osob s mentálním postižením a kombinovanými vadami a jejich uspokojování ve vybraných zařízeních sociální péče pro dospělé v hlavním městě Praha
NÁVAROVÁ, Jana
Práce se zabývá potřebami osob s mentálním postižením a kombinovanými vadami a jejich uspokojováním ve vybraných denních stacionářích pro dospělé v Praze. Teoretická část vysvětluje pojem kombinovaná vada, mentální postižení / mentální retardace a přibližuje potřeby osob s mentálním postižením. Dále popisuje sociální služby a zákon o sociálních službách a zamýšlí se nad současnou situací v Praze. Praktická část obsahuje charakteristiku tří vybraných zkoumaných denních stacionářů: Modrý klíč, Ruka pro život a Ratolest, ve kterých je zkoumána kvalita uspokojování bio-psycho-sociálních potřeb osob s mentálním a kombinovaným postižením. Obecně by se dalo říci, že míra spokojenosti s uspokojováním potřeb je u klientů ve sledovaných zařízeních poměrně velká.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.