Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rozvoj počáteční čtenářské gramotnosti v ITV
Slaná, Kateřina ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Ronková, Jolana (oponent)
Diplomová práce pojednává o rozvoji počáteční čtenářské gramotnosti v integrované tematické výuce (ITV). V teoretické části je pozornost věnována počátečnímu vzdělávání, jeho vymezení, metodám výuky čtení, organizačním formám a hodnocení. Práce stručně popisuje vývoj integrované tematické výuky, vysvětluje její pojetí a důležité složky, zároveň je také popsáno využití této výuky na 1. stupni základních škol, především však v prvních ročnících. Část práce je zaměřena i na osobnost žáka mladšího školního věku, na jeho kognitivní a sociální předpoklady pro úspěšný vstup do školy. Výzkumná část je realizována prostřednictvím několika metod. Pozorování výuky přináší vhled do praktického užívání tohoto modelu výuky, dotazníkovým šetřením jsou zjišťovány zkušenosti učitelů a výzkumnou sondou znalosti a dovednosti u tří skupin žáků, kde při zpracovávání dat porovnávám úroveň dílčích rovin počáteční čtenářské gramotnosti u sledované skupiny s ITV se dvěma kontrolními skupinami, které nepropojují učivo na základě tématu. Výzkumná část práce se také věnuje vytvoření metodických materiálů k ITV, které jsou doplněny o informace z realizace a vyhodnocení výsledků, jak přispěla taková výuka k rozvoji počáteční čtenářské gramotnosti. Z výsledků práce vyplývá, že ITV může být pro rozvoj počáteční čtenářské...
Možnosti rozvoje vzdělávání dospělých v ČR s využitím zahraničních zkušeností
Šonková, Kateřina ; Šikýř, Martin (vedoucí práce) ; Salivarová, Jarmila (oponent)
Cílem práce je prozkoumat a popsat vzdělávání dospělých jako nedílnou součást celoživotního učení ve vztahu k vývojovým etapám lidského života. Zvláštní důraz je kladen na 3. životní etapu, tedy seniorský věk. Na vymezenou problematiku je pohlíženo v širším historickém, geografickém a demografickém kontextu. Dále se autorka práce věnuje analýze celosvětového a obzvláště pak evropského demografického vývoje se zvláštním zaměřením na Českou republiku, Rakousko a Německo, především pak probíhajícím změnám ve věkové struktuře obyvatelstva a důsledkům tohoto vývoje na vzdělávací systém. V závěru jsou formulována doporučení a návrhy, jak na probíhající demografické změny reagovat a jak se z pohledu vzdělávání připravit na stárnoucí společnost.
STUDENTI A ABSOLVENTI VŠ NA TRHU PRÁCE
Pek, Michal ; Kotýnková, Magdalena (vedoucí práce) ; Kundrotaite, Monika (oponent)
Diplomová práce se zabývá aktuálním trendem ve vzdělávání, se kterým je spojen nárůst zaměstnanosti studentů vysokých škol v posledním desetiletí. Příprava na budoucí povolání již v mnoha případech nesouvisí pouze se studiem, ale je v ní zahrnuto i získávání praxe. Diplomová práce analyzuje příčiny výskytu studentů na trhu práce a dopady na pracovní uplatnitelnost následných absolventů. Teoretická část nahlíží na definici počátečního vzdělání, která je dále konfrontována s realitou pomocí empirických dat z dotazníkového šetření zaměřeného na pracující studenty.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.