Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rozvoj počáteční čtenářské gramotnosti v ITV
Slaná, Kateřina ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Ronková, Jolana (oponent)
Diplomová práce pojednává o rozvoji počáteční čtenářské gramotnosti v integrované tematické výuce (ITV). V teoretické části je pozornost věnována počátečnímu vzdělávání, jeho vymezení, metodám výuky čtení, organizačním formám a hodnocení. Práce stručně popisuje vývoj integrované tematické výuky, vysvětluje její pojetí a důležité složky, zároveň je také popsáno využití této výuky na 1. stupni základních škol, především však v prvních ročnících. Část práce je zaměřena i na osobnost žáka mladšího školního věku, na jeho kognitivní a sociální předpoklady pro úspěšný vstup do školy. Výzkumná část je realizována prostřednictvím několika metod. Pozorování výuky přináší vhled do praktického užívání tohoto modelu výuky, dotazníkovým šetřením jsou zjišťovány zkušenosti učitelů a výzkumnou sondou znalosti a dovednosti u tří skupin žáků, kde při zpracovávání dat porovnávám úroveň dílčích rovin počáteční čtenářské gramotnosti u sledované skupiny s ITV se dvěma kontrolními skupinami, které nepropojují učivo na základě tématu. Výzkumná část práce se také věnuje vytvoření metodických materiálů k ITV, které jsou doplněny o informace z realizace a vyhodnocení výsledků, jak přispěla taková výuka k rozvoji počáteční čtenářské gramotnosti. Z výsledků práce vyplývá, že ITV může být pro rozvoj počáteční čtenářské...

Viz též: podobná jména autorů
1 Slaná, Kamila
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.