Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 65 záznamů.  začátekpředchozí52 - 61další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv rozvoje internetu na trh práce v ČR po roce 1989
Machová, Martina ; Kaczor, Pavel (vedoucí práce) ; Svojšová, Liliana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vývojem trhu práce v České republice za posledních 25 let z pohledu počítačové revoluce, rozvoje internetu a sociálních sítí. Autorka zkoumá vliv rozmachu internetu a sociálních médií na trh práce v ČR, na metody náboru pracovníků, hledání a zprostředkování zaměstnání a na zvyšování flexibility trhu práce. Zabývá se proměnou metod a forem náboru zaměstnanců za posledních 25 let. V praktické části provádí a vyhodnocuje dotazníkové šetření, jehož cílem bylo zjistit, zda a jak se v důsledku vlivu internetu proměnil trh práce ve sledovaném období. V závěru práce autorka formuluje osobní pohled na perspektivu dalšího vývoje náborových metod na trhu práce v ČR.
Výroční zpráva GLE o.p.s. 2012
GLE o.p.s.
Výroční zpráva organizace za rok 2012, shrnutí a vyhodnocení aktivit organizace a účetní závěrka.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Metody vyhledávání informací na webu první a druhé generace
Synek, Pavel ; Pavlíček, Antonín (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá metodami a strategiemi využitelnými při vyhledávání informací na internetu v současné době a poukazuje, jak se mění požadavky na znalosti koncového uživatele a schopnost využít konkrétní zdroj, jinými slovy poukazuje na zvyšující se nároky informační gramotnosti. Práce je rozdělena na tři celky. V první části je stručně rozvedena problematika rešeršních strategií. Druhá část pak teoreticky představuje nástroje, využitelné pro vyhledávání na současném webu, a to jak povrchovém, tak i hlubokém. Práce samozřejmě zahrnuje také problematiku a některé portály sociálního webu. Třetí část je pak praktickým vyústěním poznatků o rešeršních strategiích, využitých v teoretické části. V praktické části autor práce demonstruje na modelových dotazech povahu informací vytěžitelných z daných nástrojů.
Kybernetika a informační gramotnost
Procházková, Petra ; Mildeová, Stanislava (vedoucí práce) ; Exnarová, Anna (oponent)
Diplomová práce se zabývá kybernetikou a informační gramotností s akcentem na lidský prvek v těchto tématech. V první části práce je popsána kybernetika se svými dvěma základními pojmy, kterými jsou informace a řízení, jako teoretické východisko pro následné zjišťování informační, resp. internetové gramotnosti u studentů středních a vysokých škol. Součástí praktické části je vytvoření dotazníku, stanovení hypotéz pro faktickou i vnímanou úroveň informační gramotnosti a následné vyhodnocení výsledků dotazníku. Oslovení respondentů proběhlo skrze zástupce ředitele jedné pražské střední školy, přes sociální sítě a také přímým oslovením. Tato část podává informace o úrovni informační gramotnosti s vědomím omezení, které výsledky obsahují. Vypovídací schopnost výsledků provedeného dotazníkového šetření je zmíněna v závěru práce.
Analýza procesů knihovny VŠE
Daňková, Lucie ; Říhová, Zora (vedoucí práce) ; Škochová, Věra (oponent)
Tématem diplomové práce je analýza procesů knihovny VŠE. První část je věnována definování cílů a teorii podnikových procesů. Text vysvětluje pojem informační vzdělávání a informační gramotnost a propojuje tyto pojmy s procesní analýzou. Práce představuje profil knihovny a identifikované procesy pro optimalizaci. Ve druhé části jsou stanovené procesy podrobeny výchozí analýze a popsány v notaci EPC. Práce se zabývá pěti procesy s jejich podprocesy. Prvním procesem je školení v rámci výuky, následuje proces spolupráce mezi vyučujícími a knihovnou. Dalším procesem je kontrola plagiátů a využívání elektronických informačních zdrojů a závěrečných prací ve výuce a posledním procesem je zpětná vazba uživatelů. Závěr shrnuje práci a je doplněn o doporučení týkající se optimalizace zmiňovaných procesů. Cílem práce je navrhnout žádoucí stav fungování procesů a stanovené procesy informačního vzdělávání zkvalitnit tak, aby efektivně podporovaly nejen cíle a poslání knihovny, ale zároveň přispěly ke zvýšení informační gramotnosti studentů.
Projekt informačního vzdělávání pedagogů na střední technické škole
Dvořáková, Drahomíra ; Chára, Luboš
Příspěvek popisuje průběh školení informační gramotnosti zaměřené cíleně na pedagogy střední technické školy. Toto pilotní školení probíhalo od února do srpna 2010 a bylo součástí projektu na vytvoření „Studijního a informačního centra ve Střední škole technické a obchodní Dačice“. Cílem samotného školení bylo zkvalitnit vzdělávací proces na škole a inspirativně nasměrovat pedagogy do dalšího vzdělávání v oblasti orientace v elektronických zdrojích (digitální knihovny, open access zdroje a institucionální repozitáře), vyhledávání informací, citování aj. V závěru příspěvku je shrnuta a vyhodnocena anketa, která proběhla mezi pedagogy. Výsledky této ankety ovlivní další projekty konané v Národní technické knihovně a spojené s informační gramotností pedagogů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 65 záznamů.   začátekpředchozí52 - 61další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.