Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
K historii Základní školy v Kamýku nad Vltavou
KRAJSKÁ, Aneta
Bakalářská práce se zabývá popisem historického vývoje školství a školní budovy v obci Kamýk nad Vltavou. Cílem práce je podat přehled o důležitých etapách v historii školství v obci Kamýk nad Vltavou, včetně proměn, kterými škola prošla v posledních desetiletích. Konkrétně se zaměřuje na počátky vzdělávání žáků s mentálním postižením, více vadami a autismem ve speciálních třídách této školy, které zde vznikly vedle běžných tříd. Informace o daném tématu jsou vhodně doplněny o rozhovory s pamětníky tohoto vzdělávání. Mapován je také vývoj školy v době mé povinné školní docházky. Součástí je projekt Cesta k inkluzi.
Výuka předmětu výchova ke zdraví a bezpečí od r. 1918 do současnosti
Novák, Marek ; Blažková, Veronika (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
NÁZEV Výuka předmětu výchova ke zdraví a bezpečí od roku 1918 do současnosti ABSTRAKT Cíle: Cílem diplomové práce je popsat a porovnat vývojovou tendenci výuky předmětu výchova ke zdraví a bezpečí na školách odpovídajících druhému stupni dnešních základních škol od roku 1918 do současnosti a porovnat historické kurikulární dokumenty se současným kurikulárním dokumentem. Práce má přinést ucelený pohled na problematiku výchovy ke zdraví a bezpečí v souvislosti s proměnami našeho školství za posledních více než sto let. Metodika: Na základě rešerše odborné literatury a analýzy historických i nyní platných kurikulárních dokumentů, učebnic a dalších pramenů byla provedena historicko-komparativní analýza. Výsledky: Bylo zjištěno, že výchova ke zdraví a bezpečí se vyskytuje v osnovách a učebnicích v různém rozsahu ve všech zkoumaných obdobích. Dále bylo zjištěno, jak a v jakých předmětech jí bylo v různých politických a časových obdobích vyučováno. Výsledkem bylo srovnání s předchozími i se současným kurikulárním dokumentem. Závěr: Lze říci, že výuka výchovy ke zdraví a bezpečí prolíná v různých intencích posledních sto let celým školským systémem v českých zemích. Práce může být námětem pro současné tvůrce kurikulárních dokumentů v uvedené oblasti. KLÍČOVÁ SLOVA výchova, zdraví, bezpečí, české země, historie...
Historie a současnost česko-rakouských vztahů na Novobystřicku
DVOŘÁKOVÁ, Gabriela
Jako studentku germanistiky a rodačku z Nové Bystřice mne zajímalo, jak se česko-rakouské vztahy vyvíjely v minulosti a v současnosti, zda pronikají i do problematiky školství, místních zájmových spolků a jakým způsobem pracuje Městský úřad s okolními obcemi v Rakousku. Nejdříve je v této práci nastíněno historické složení obyvatelstva a jejich vztahy na Novobystřicku, dále historie školství na Novobystřicku, zaměření nynější základní školy v Nové Bystřici a dlouholetá spolupráce s rakouskými školami, která se odehrává od roku 1990. Ze zájmových spolků jsem vybrala Sbor dobrovolných hasičů z Nové Bystřice a Mezinárodní hudební orchestr, který sídlí v Jindřichově Hradci, ale jeho největší propagátor a dirigent je rodákem z Nové Bystřice. Hlavním cílem práce je posoudit česko-rakouské vztahy na konkrétních případech v zájmovém území Novobystřicka.
Vývoj obecné školy v Radotíně
Sedláková, Eliška ; Váňová, Růžena (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o vývoji obecné školy v Radotíně a zabývá se především obdobím od roku 1874 do roku 1945. Práce se zaměřuje na běžný život ve škole, stavby školních budov, učitelský sbor, žáky a práci místní školní rady. Úvod práce se zabývá počátky radotínského školství, následně se práce zabývá obdobím během první světové války, poté vývojem obecné školy v době první republiky a závěr práce je zaměřen na chod školy během druhé světové války. Zdrojem pro tuto práci byla dostupná literatura, zejména však dokumenty pramenné povahy. Klíčová slova obecná škola, Radotín, historie školství
Jak vybrané celostátní deníky a televize informují veřejnost o vzdělávání a školství a zda je to dostačující pro rodiče školáků
Budnikovová, Petra ; Kartous, Bohumil (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Cílem diplomové práce je analyzovat, jak vybrané celostátní deníky a televize informují veřejnost o vzdělávání a školství. Kvantitativní obsahové analýze byly podrobeny čtyři celostátní deníky, konkrétně MF Dnes, deník Právo, Hospodářské noviny a Lidové noviny. Dále čtyři televizní stanice, ČT1, ČT2, ČT24 a televize Nova. Celý výzkum se soustředí na výstupy z roku 2012. V první řadě bylo třeba popsat různé pohledy na definice vzdělávání. Kromě definic pedagogického zaměření, slovníkových definic, historického a ideologického rázu, bylo nastíněno, jak se na vzdělávání dívají vybraní názoroví vůdci. Poté následuje pohled do historie a současnosti českého školství. Výsledky kvantitativní obsahové analýzy potvrdily hypotézu, která předpokládala, že mediální pokrytí školství a vzdělávání není dostačující. Média se zabývají administrativou, činnostmi ministerstva školství a dalšími dílčími tématy, které nemají co dočinění s tím, co se žáci učí ve škole v rámci jednotlivých předmětů. Výsledky této analýzy byly porovnány s očekáváním zástupců cílové skupiny - rodičů. Proběhlo dotazníkové šetření a série polostrukturovaných rozhovorů, ze kterých vyplynulo, že rodiče téma vzdělávání v médiích zajímá, ale nemají dostatek informací nebo nikdy nepřemýšleli o kvalitě a dostatečnosti referování médií.
Josef Sakař - život a dílo kněze, pedagoga a historika
SUDOVÁ, Martina
Práce se zabývá životem a dílem historika, kněze a pedagoga Josefa Sakaře. Josef Sakař je jedním z nejvýznamnějších rodáků města Týna nad Vltavou. Jeho monnumentální čtyřsvazkové dílo Dějiny města Týna nad Vltavou a okolí náleží dnes k základním stavebním kamenům jihočeské regionální historie, a přestože jeho převažující část vznikla již ve 30. letech minulého století, nebylo do dnešních dnů překonáno. Podobně jako Týn nad Vltavou vděčí Josefu Sakařovi za mnohé také město Pardubice, kde prožil většinu svého produktivního věku a kde působil jakožto středoškolský pedagog. Zde vznikla jeho stěžejní díla, mimo jiné šestisvazkové Dějiny města Pardubic nad Labem. Sakařova činnost přesáhla i regionální rámec: v roce 1925 byl za své zásluhy o ochranu historických památek jmenován (jako jeden z třiceti kandidátů z celé republiky) čestným členem Klubu za starou Prahu. Práce analyzuje a komparuje prameny, určuje významné hodnoty a klíčové události v životě Josefa Sakaře, jeho rodinné vazby, přátele a osobnosti, které ovlivnily Sakařův život. Hledá inspirace pro vychovatele v 21. století, které je možné čerpat ze života a díla Josefa Sakaře. Práce se zaměřuje na rodinu Josefa Sakaře a příbuzenské vztahy, průběh života a působení v Týně nad Vltavou a Pardubicích, je řazena chronologicky, od narození, do konce života Josefa Sakaře. V poslední části pátrá po odkazu a stopách Josefa Sakaře v současnosti. Samostatná část je věnována analýze čtyř stěžejních děl Josefa Sakaře. Práce shrnuje veškerá životopisná data a významné životní milníky Josefa Sakaře, obsahuje rovněž kompletní bibliografii.
ŠKOLSTVÍ V BOROVANECH V LETECH 1918-1948 VE SVĚTLE KRONIK
KLEČATSKÁ, Lenka
Tato bakalářská práce se zaměřuje na vývoj školství a vzdělávání v Borovanech mezi lety 1918-1948. Práce je rozdělena do pěti kapitol, které na sebe chronologicky navazují a obsahují popis vývoje školství v Borovanech podle informací, které pocházejí především ze školních kronik. Tyto kapitoly jsou pak dále tematicky členěny. Na začátku práce je popsána historie města a jeho školství, které slouží k obecnému pohledu na toto téma. Následují další kapitoly, které jsou zaměřeny přímo na konkrétní období, ve kterých je zmapováno dění, které ovlivnilo školství v Borovanech. Jde především o období po vzniku samostatného Československa, druhé světové války a období poválečné. Práce by měla přispět ke zmapování vzdělávání v Borovanech v období 1918-1948.
Počátky vzdělávání na Vodňansku
DAVIDOVÁ, Daniela
Diplomová práce popisuje a poukazuje na vývoj vzdělávání ve Vodňanech. V úvodu se zabývá základními údaji o městě Vodňany a její historií. Poté se zmiňuje v historickém exkurzu o výchově a vzdělávání v rovině českých dějin. Dále se zaměřuje na počátky a vývoj vzdělávání ve městě Vodňany až do roku 1989. Práce se zabývá příležitostmi vzdělávání ve Vodňanech v rovině historické s ohledem na proměny a transformace školství v českých zemích.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.