Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 216 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mediální obraz genderu v České republice a USA
Řeháková, Sabina
Bakalářská práce „Mediální obraz genderu v České republice a USA“ je v praktické části založena na obsahové analýze. Pomocí vybraných českých a amerických tištěných a audiovizuálních médií, konkrétněji vybraných novinových článků a televizních pořadů, tato práce analyzovala mediální obraz genderu v České republice a Spojených státech amerických. Cílem práce bylo zaměřit se na mediální obraz genderu a genderových stereotypů v médiích. Snahou bylo zjistit, jak je gender prezentován a jaké genderové stereotypy se objevují ve vybraných tištěných a audiovizuálních médiích v České republice a USA. Analýze vybraných médií předchází teoretická část, v které jsou definovány pojmy a jevy, které jsou následně využívány v praktické části. Obsahem teoretické části je problematika genderu, genderových stereotypů, pohlaví, pohlavním rolím a také jak je gender prezentován v jednotlivých médiích.
Genderové zatížení pedagogické komunikace mezi žáky a učiteli na SŠ
Mertová, Eva
Bakalářská práce se zabývá genderovým zatížením v pedagogické komunikaci me-zi učiteli a žáky na střední škole. Cílem je blíže odhalit a analyzovat genderové ste-reotypy, které ovlivňují práci učitelů na střední škole a mohou se odrážet v ko-munikaci mezi učiteli a žáky. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a prak-tickou část. Teoretická část se opírá především o studium odborných zdrojů, tvorbu výpisků a jejich analýzy, srovnávání a syntézu shromážděných dat. Praktická část bude prostřednictvím Flandersovy metody pozorování popi-sovat, v jaké míře se genderové zatížení odráží v komunikaci mezi učiteli a žáky na vybrané střední škole. Pro vlastní výzkum v praktické části je zvolena metoda po-zorování a následná analýza dat z použitého záznamového archu. Výsledky zjiště-né v rámci průzkumu budou porovnány, vyhodnoceny a bude navrženo doporu-čení pro pedagogickou praxi.
Rovné příležitosti mužů a žen ve vybrané organizaci
Příhodová, Petra
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku rovných příležitostí mužů a žen na MěÚ Šternberk. Soustřeďuje se na názory jednotlivých zaměstnanců, týkající se rovných příležitostí. Teoretická část se věnuje právní úpravě, definicím základních pojmů jako je rovnost a diskriminace, genderu a genderovým stereotypům, strategiím prosazování rovných příležitostí (genderový mainstreaming, genderová analýza, genderový budgeting a genderový audit). Práce se dále zajímá o problematiku výběrového řízení, kariérního růstu spojeného s bariérou skleněného stropu, segregace trhu práce v závislosti na odměňování mužů a žen a také slaďování osobního a pracovního života. Praktická část analyzuje zastoupení mužů a žen na jednotlivých pozicích. Studiem interních dokumentů bylo zjištěno zastoupení mužů a žen na pracovních pozicích. Následně byla data zpracována do grafů a schémat. Provedením polostrukturovaných rozhovorů se zaměstnanci MěÚ Šternberk na různých pracovních pozicích, byl zjišťován postoj zaměstnanců k rovným příležitostem mužů a žen. Rozhovory byly přepsány a na základě jejich výsledků byly vytvořeny závěry k dané problematice.
Využívání zdravotnictví na základě genderu
Vojta, Filip ; Angelovská, Olga (vedoucí práce) ; Kotherová, Zuzana (oponent)
Termíny pro podávání projektů bakalářských / diplomových prací bakalářské studijní programy SOSP, SOSA, SOC_SSS a SOC_SA magisterský studijní program SOC 30. 6. Zaslání projektů na sekretariát Katedry sociologie (projekty.ks.iss@fsv.cuni.cz). 5. 9. Vyrozumění studentů o přijetí či nepřijetí projektů. 30. 9. Zaevidování projektů bakalářských a diplomových prací v SISu. Postup při zadávání a schvalování projektu bakalářské / diplomové práce 1. Vyplňte následující formulář. 2. Soubor uložte pod jménem "studijní program_kód semináře_příjmení, jméno" (SOSP_BCA_Černá, Jana; SOC_MGRB_Černý, Jan). Soubor zašlete ze své fakultní emailové adresy na sekretariát Katedry sociologie ISS FSV UK: projekty.ks.iss@fsv.cuni.cz; v kopii projekt zašlete na fakultní emailovou adresu vedoucího vaší bakalářské / diplomové práce. Projekty zaslané z jiné než fakultní adresy a / nebo bez uvedení vedoucího práce v kopii, nebudou přijaty. 3. Po schválení projektu jej ve spolupráci s vedoucím práce zadejte do SISu. V případě neschválení projektu celý proces opakujte. ................................................................................................... Projekt bakalářské / diplomové práce Jméno a příjmení studujícího: Filip Vojta Studijní program: Sociologie a sociální politika Předpokládaný název práce: Rozdíl vnímání...
Role genderu v mediálním pokrytí českých prezidentských voleb 2023
Šimková, Jana ; Rektorová, Lucie (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Cílem předkládané diplomové práce bylo zjistit, jakou roli hrál gender v mediálním pokrytí kampaně Danuše Nerudové pro prezidentské volby v roce 2023. V teoretické části práce je vysvětlen pojem gender, jeho souvislost s politikou a to, jak genderově podmíněný jazyk politické prostředí ovlivňuje. Pozornost je věnována genderovým stereotypům, historickému vývoji zastoupení žen v politice a konkrétním překážkám, jež ženám brání být ve veřejném životě stejně aktivní, jako muži. Konkrétní dopady stereotypů jsou ukázány na příkladech dvou známých zahraničních političek, Hillary Clintonové a Zuzany Čaputové. Následně je popsán kontext českých prezidentských voleb v roce 2023, kampaň Danuše Nerudové a způsoby, jimiž se sama vztahovala k tématům feminismu a genderu. V metodologické části jsou představeny zvolené výzkumné metody, kvalitativní a kvantitativní obsahová analýza, a také zkoumaná media: Aktuálně, Deník Referendum, iDnes, iRozhlas, Echo24, Heroine, HN, Novinky, Reflex a Seznam Zprávy. Kvalitativní výzkum popisuje, čemu se media v souvislosti s tématem genderu a kandidátkou nejčastěji věnovala; postavení žen v politice, kritice kandidátky za její nedostatek autenticity a přílišné sebevědomí a implikacím její kandidatury pro budoucnost. Kvantitativní část pak ukazuje, že gender byl v rámci...
Analýza vybraných učebnic občanské výchovy z hlediska genderu
Šilpochová, Daniela ; Hyánková, Tereza (vedoucí práce) ; Ondráček, Vojtěch (oponent)
Tato práce se zabývá analýzou tří vybraných učebnic občanské výchovy pro 6. ročník základní školy z hlediska genderu. Cílem bylo za pomoci kvalitativní a kvantitativní obsahové analýzy zjistit, zda jsou v učebnicích ženy a muži vyobrazeni v genderově stereotypních rolích či nikoli a v jakém počtu jsou zastoupeni. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je věnována vysvětlení pojmů pohlaví a gender, genderové socializaci, genderu v prostředí školy a nakonec genderu v jazyce. Praktická část je věnována samotné analýze učebnic. Výsledkem analýzy je zjištění, že jsou ve všech učebnicích ve výrazné početní převaze muži nad ženami. Genderová korektnost učebnic se však s postupem času zvyšuje. KLÍČOVÁ SLOVA gender, genderové role, genderové stereotypy, učebnice, občanská výchova, škola
Gender Stereotypes in Technical Products Advertisements
Kolomiichuk, Liubov ; Walek, Agata (oponent) ; Rujbrová, Šárka (vedoucí práce)
The thesis is focused on media representations of gender stereotypes in advertising. The definition of advertising, gender and stereotypes is discussed, the conclusions of studies of gender stereotypes in advertising are presented. Gender stereotypes which appear in present-day advertising of different kinds of products are analysed.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 216 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.