Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
400 Blows - film of many faces
Krásová, Kristýna ; Kalfiřtová, Eva (vedoucí práce) ; Šuman, Záviš (oponent)
Film Nikdo mne nemá rád byl natočen francouzským režisérem François Truffautem, který patří do Nové vlny, hnutí ve francouzské kinematografii na konci 50. let. Tato práce zkoumá nejen širší kontext autorova života, Nové vlny, vzniku filmu a jeho velkého úspěchu na Filmovém festivalu v Cannes roku 1959 (Nejlepší režie). Hlavní pozornost je v práci věnovaná analýze filmu, zaměřuje se na autobiografické prvky a znaky Nové vlny objevující se ve filmu, stejně tak i na specifičtější témata, konkrétně dětství, jedno z nejdůležitějších témat v Truffautově tvorbě, a postavu Antoine Doinela, ztvárněného Jean- Pierre Léaudem, který je hrdinou dalších čtyř filmů o následujících obdobích jeho života.
Jump cut, střih poskakující po konvencích kontinuální vazby
Kozáková, Tereza ; BROTHÁNEK, Adam (vedoucí práce) ; ČIHÁK, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce nahlíží diskontinuální střihový postup - jump cut v kontextu teoreticko-historickém, tak v rámci tří filmových analýz pak i praktickém a významovém. Teoretická část této práce slouží k uvědomění si základních principů střihové skladby a zejména pak definuje okolnosti, které stojí za úspěšnou vazbou záběrů obecně. V další části textu je věnován prostor technické stránce jump cutu a s tím souvisejícím aspektům, které jsou určující pro jeho skladebnou kvalitu. V této části je také zkoumán historický původ jump cutu na příkladech filmů, kde se objevuje vůbec prvně, popřípadě uvědoměle. Do značné míry je zde rozvedeno, nakolik a jakým způsobem k jeho popularizaci přispěla dobová filmová kritika. A konečně analýzy tří vybraných filmů, které zkoumají jak technicky “povedený” jump cut, tak i případy, kdy se tak nestalo, mají za cíl konkrétně charakterizovat význam i provedení jump cutu a jeho vliv na diváka v rámci příběhu analyzovaných děl a zda, popřípadě za jakých okolností jump cut přispěl k výslednému celku díla, či nikoliv.
Psychologická linka jako vyprávěcí prostředek
Dvořák, Michal ; MALIMÁNEK, Karel (vedoucí práce) ; BROTHÁNEK, Adam (oponent)
Film je medium, které vnímáme jako svět kolem nás. Zároveň má jedinečnou schopnost se podívat i do naší duše. Jelikož film a sen mají blíže, než si můžeme myslet a odkrývá nám tajemství archetypů a jejich význam pro naši společnost. Díky analytické psychologii C. G. Junga a práce Josepha Campbella se tato práce pokouší najít klíč k tomu, jakým způsobem mohou filmy komunikovat psychologickou linkou namísto linky narativní.
Mezi životem a smrtí
Veljanoski, Antonio ; MALIMÁNEK, Karel (vedoucí práce) ; TRAJKOV, Ivo (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na filmové scény či sekvence, ve kterých hlavní postavy přestupují ze života do smrti (tj. umírají) a naopak ze smrti do života. Práce obsahuje shrnutí a rozbory těchto scén jak z hlediska střihového a psychologického, tak z hlediska formálního. V této práci jsou uvedeny pouze nejzásadnější příklady ze světové kinematografie. Ve výběru sekvencí jsou obsaženy nejrůznější případy, které se od sebe odlišují. Cílem práce je rozebrat variace různých příkladů, což usnadní čtenářům této diplomové práce pochopit, v čem a proč jsou střihová skladba a filmová dramaturgie zásadním prvkem tvorby filmového díla a jak ovlivňují chovaní postav z psychologického hlediska. Některé filmy, které se touto tématikou zaobírají, nejsou v této diplomové práci zahrnuty, protože obsahují prostředky, které jsou již použity v jiném filmu, který byl ztvárněn dřív a byl v tomto textu již rozebrán. Práce se věnuje především hraným filmům, nikoli animovaným. Součástí diplomové práce je DVD, na kterém jsou uvedeni skoro všechny rozebíráné scény.
The films of Abdellatif Kechiche
Lyubynetska, Anna Nuriya ; BERGAN, Ronald (vedoucí práce) ; ANGIOLILLO, Mary Carmel (oponent)
This thesis studies the directing and scriptwriting work of French-Tunisian director Abdellatif Kechiche. In this thesis, the director’s five feature films will be analyzed based on such elements as narrative structures, themes, visual and sound language and construction of characters. On the basis of a close study of these elements, the thesis will analyze the stylistic choices, which form Kechiche’s directing as well as the tools he uses to create new realist films in contemporary France. Abdellatif Kechiche explains that he doesn’t want his cinema “to look like life, I want it to actually be life. Real moments of life, that's what I'm after." (Romney, 2013) This thesis will analyze the meaning of this statement.
Chris Marker prizmatem Gillese Deleuze: imaginární setkání
Strejcovský, Jan ; BARTOŠEK, Pavel (vedoucí práce) ; PETŘÍČEK, Miroslav (oponent)
Ačkoli francouzský filosof Gilles Deleuze zahrnul do svých kontroverzních studií o filmu mnoho současníků, spolupracovníků i přátel Chrise Markera, on samotný mezi analyzovanými filmaři chybí. Oproti tomuto zdání lhostejnosti mezi oběma autory tato diplomová práce předpokládá průkazné průsečíky jejich myšlení a klade si za cíl nikoli vyčerpávajícím, přirozeně nutně subjektivním rastrem nahlédnout prostřednictvím klíčových témat z některých Deleuzových knih několik referenčních filmů Chrise Markera. Film 2. Obraz-čas a Také sochy umírají; Bergsonismus a Rampa; Proust a znaky a Bez slunce.
Gaspar Noe, autor zvrácené narace
Rezler, Luboš ; BENDOVÁ, Helena (vedoucí práce) ; ČENĚK, David (oponent)
Tato teoretická bakalářská práce má za cíl formálně a narativně analyzovat a tematicky interpretovat dva filmy režiséra Gaspara Noé. Zpočátku popisuje vývoj jeho díla včetně realizací krátkých filmů a videoklipů. Následně analyzuje tvorbu tohoto autora v rámci hnutí " New French Extremity". Dále si práce klade za cíl analyzovat filmy "Irreversible" 2002 a "Enter the Void" 2009. Zabývá se především hledáním specifických výrazových prostředků a jejich vývojem mezi dvěma zmíněnými tituly. Zároveň pátrá a vyhledává interpretační zdroje a strategie, které by mohli autorovo dílo rozšířit o možné souvislosti, inspirace či významy. Práce zkoumá stěžejní témata Noého filmů, mezi které patří vztah mezi sexualitou a násilím, posmrtný život, instinktivní chování jedince a podobně
Pornografie ve francouzském artovém filmu
Hrnčířová, Agáta ; BENDOVÁ, Helena (vedoucí práce) ; VLACH, Jiří (oponent)
Tato práce řeší pornografii ve francouzském artovém filmu. Nejprve definuje pojem pornografie a uvádí jak je v této práci vnímán. Dále popisuje historií pornografických filmů a současné filmové žánry ve Francii. Záměrem je také vytvoření komparativní studie třech současných francouzských filmů, které obsahují pornografické prvky. Důraz je kladen na analýzu sexuálních scén. Na závěr práce reflektuje vliv sexuální explicitnosti na recepci filmů kritikou a na práci producentů a distributorů.
400 Blows - film of many faces
Krásová, Kristýna ; Kalfiřtová, Eva (vedoucí práce) ; Šuman, Záviš (oponent)
Film Nikdo mne nemá rád byl natočen francouzským režisérem François Truffautem, který patří do Nové vlny, hnutí ve francouzské kinematografii na konci 50. let. Tato práce zkoumá nejen širší kontext autorova života, Nové vlny, vzniku filmu a jeho velkého úspěchu na Filmovém festivalu v Cannes roku 1959 (Nejlepší režie). Hlavní pozornost je v práci věnovaná analýze filmu, zaměřuje se na autobiografické prvky a znaky Nové vlny objevující se ve filmu, stejně tak i na specifičtější témata, konkrétně dětství, jedno z nejdůležitějších témat v Truffautově tvorbě, a postavu Antoine Doinela, ztvárněného Jean- Pierre Léaudem, který je hrdinou dalších čtyř filmů o následujících obdobích jeho života.
Reflexe podílu vichystického režimu na šoa ve francouzské kinematografii
Rábová, Michaela ; Matějka, Ondřej (vedoucí práce) ; Šafařík, Petr (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku vyrovnávání se Francouzů se svou válečnou minulostí, kdy se kolaborantská vláda ve Vichy mj. podílela na perzekuci a deportacích židovských obyvatel. Toto téma zkoumá výhradně z pohledu francouzské poválečné kinematografie. Prostřednictvím snímků natočených mezi léty 1945 a 2010 zaměřených na šoa práce podává přehled o vývoji zobrazování podílu vichystické Francie na genocidě Židů. Hlavním cílem práce je kombinací kvalitativního výzkumu dané filmografie a rozborem dostupné literatury odpovědět na otázku, jak byla tato problematika během druhé poloviny dvacátého století ve Francii filmově zpracována, a na základě této analýzy vytvořit nové chronologické členění tématu od roku 1945 až do roku 2010. Záměrem je pak potvrdit či vyvrátit tezi, že tendence francouzských filmařů poukazovat na tabuizovaná témata deportací a snažit se přinést pravdivý pohled na zmíněné události postupně sílila, což bylo umožněno mj. nástupem nové generace a částečně i změnou na politickém poli.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.