Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Chris Marker prizmatem Gillese Deleuze: imaginární setkání
Strejcovský, Jan ; BARTOŠEK, Pavel (vedoucí práce) ; PETŘÍČEK, Miroslav (oponent)
Ačkoli francouzský filosof Gilles Deleuze zahrnul do svých kontroverzních studií o filmu mnoho současníků, spolupracovníků i přátel Chrise Markera, on samotný mezi analyzovanými filmaři chybí. Oproti tomuto zdání lhostejnosti mezi oběma autory tato diplomová práce předpokládá průkazné průsečíky jejich myšlení a klade si za cíl nikoli vyčerpávajícím, přirozeně nutně subjektivním rastrem nahlédnout prostřednictvím klíčových témat z některých Deleuzových knih několik referenčních filmů Chrise Markera. Film 2. Obraz-čas a Také sochy umírají; Bergsonismus a Rampa; Proust a znaky a Bez slunce.
Filmový záběr Vratislava Effenbergera
Strejcovský, Jan ; BREGANT, Michal (vedoucí práce) ; BERNARD, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá mnohovrstevnatým vztahem Vratislava Effenbergera k filmu. Věnuje se roli, kterou Effenberger sehrál v útváření československého poválečného surrealismu. Soustředí se na jeho pojetí kinematografie jako mocného vyjadřovacího prostředku na základě jeho dosud nevydaných statí o filmu. Na jediném realizovaném filmu Studie o zlomku skutečnosti demonstruje konkrétní postupy, které ve filmu shledával stěžejními. Mapuje jeho působení v Československém filmovém ústavu a rozebírá jeho nerealizované filmové pseudoscénáře vydané v knize Surovost života a cynismus fantazie. Cílem práce je nastínit Effenbergerovo zaujetí pro film jako nezanedbatelnou část nepřeberného odkazu dosud nedoceněného básníka, výtvarného teoretika, historika, scénáristy a nejvýznamější literární postavy české poválečné generace hlásící se k surrealismu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.