Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Exhaustion control system
Bršel, Boris ; Šebesta, Jiří (oponent) ; Fedra, Zbyněk (vedoucí práce)
The topic for my bachelor’s thesis is control system of exhaustion for wood industry. It is very broad issue, and since I am without experiences in this division I have chosen to create easier model of exhaustion system. I would like to continue in this project in master´s thesis too. My thesis consists of description the requisites for system like this, draft of the preparation and also practical preparation for joinery manufactory. I have decided to control the parts of system by microcontrollers, which communicate with each other wireless and control activity of system´s parts of exhaustion in workshop. The role of this thesis was also to compare the achieved results with other possibilities of control of exhaustion from the economic and technological points of view.
Exhaustion control system
Bršel, Boris ; Šebesta, Jiří (oponent) ; Fedra, Zbyněk (vedoucí práce)
Topic for my bachelor’s thesis is control system of exhaustion for wood industry. It´s very comprehensive issue, and since I am without bigger experience in this division I have chosen to create easier model of exhaustion system. I would like to continue in this project in master´s thesis too. My thesis consists in description the requisites for system like this, draft of the making and also practical making for joinery manufactory. I have decided control the parts of system by microcontrollers, which communicate with each other wireless and also decide about activity of parts of system of exhaustion in workshop like this. The role of this thesis was also to compare achieved results with other possibilities of control of exhaustion from the economic and technological site too.
Biologické aspekty syndromu vyhoření
Čihařová, Markéta ; Šivicová, Gabriela (vedoucí práce) ; Hrachovinová, Tamara (oponent)
Cílem této bakalářské práce je přiblížit syndrom vyhoření jako psychosociální fenomén s důrazem na biologické mechanismy, které ho provázejí. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí, literárně-přehledové a empirické. V rámci literárně-přehledové části je tento jev představen z obecného hlediska, je popsána historie jeho výzkumu a jsou uvedeny jeho externí i osobnostní příčiny a faktory, které jedinci pomáhají syndromu předcházet. Dále je popsán vývoj vyhoření a jeho psychické, sociální a pracovní projevy. Hlavní část práce je věnována biologickým projevům syndromu vyhoření a jeho souvislosti s jednotlivými soustavami lidského těla. V empirické části je předložen návrh na výzkumné šetření, které se zabývá srovnáním hladiny kortizolu v těle u vysokoškolských studentů skórujících vysoko a nízko v testu na syndrom vyhoření. Klíčová slova: syndrom vyhoření, stres, vyčerpání, změněné fungování, zdraví
Možnosti podpory wellbeingu pohledem učitelů základních škol
Juřičková, Libuše ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
Diplomová práce se soustřeďuje na problematiku wellbeingu učitelů prvního stupně základních škol a na možnosti jeho podpory ze strany učitelů samotných i vedení školy. Dělí se na dvě části - teoretickou a výzkumnou. Teorie je rozpracována do čtyř kapitol a shrnuje poznatky z odborné literatury. První kapitola prezentuje základní pojetí wellbeingu a pojmy, které byly dříve synonymem a nyní jsou jeho podstatnou součástí. Další kapitola se věnuje samotnému tématu wellbeingu. Nabízí souhrn existujících teorií, vymezuje a popisuje oblasti wellbeingu a zprostředkovává pohled na wellbeing učitele. Třetí kapitola shromažďuje informace v oblasti péče o wellbeing. Upozorňuje na ohrožující faktory, které mají dopad na duševní zdraví i práceschopnost učitele, k nimž patří např. stres nebo syndrom vyhoření. Dále zprostředkovává poznatky k posilování wellbeingu. Poslední kapitola je věnována roli wellbeingu ve vzdělávání. Kromě učitelova působení na wellbeing žáků věnuje pozornost také jeho podpoře v prostředí školy, tedy směrem od zaměstnavatele k zaměstnancům. Výzkumná část práce navazuje na teoretické poznatky a zabývá se zjišťováním aktuální úrovně wellbeingu učitelů prvního stupně základních škol. S využitím kvalitativní výzkumné metody šetření stanovuje výzkumné otázky, na které za použití techniky...
Riziko syndromu vyhoření u učitelek v mateřských školách
KUBOVCOVÁ, Eliška
Tato bakalářská práce se zabývá syndromem vyhoření u učitelek v mateřských školách. Cílem této bakalářské práce je zjistit, jaké riziko syndromu vyhoření v sobě nese povolání učitelky v mateřské školce. Práce se skládá ze dvou hlavních částí - teoretické a praktické. V teoretické části je popsaná základní charakteristika syndromu vyhoření, jeho historie, projevy, příčiny a také léčba a prevence. Teoretická část práce také obsahuje vymezení profesí, které jsou nejvíce ohroženy rizikem vzniku syndromu vyhoření. Praktická část práce se zabývá kvalitativním výzkumem. Prezentuji zde použitou metodologii, průběh a výsledky provedeného kvalitativního šetření. Sběr dat je realizován prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s učitelkami mateřských škol. Pro analýzu a vyhodnocení dat je využita metoda zakotvené teorie. V závěru práce jsou shrnuty výsledky kvalitativního výzkumu. Na základě výsledků formulovaná teorie by pak měla vést čtenáře, zejména z řad pedagogických a dalších pracovníků, kteří jsou ohroženi zvýšeným rizikem syndromu vyhoření i jejich blízké ke zvýšení povědomí o této aktuální problematice. Měla by podnítit jednotlivce k větší pozornosti a k prevenci tohoto syndromu, nejen u sebe, ale i u ostatních.
Vychovatel školní družiny v roli asistenta pedagoga
TRSKOVÁ, Jana
Bakalářská práce se zabývá problematikou vychovatele školní družiny v roli asistenta pedagoga na základních školách hlavního vzdělávacího proudu. V současné době se stává běžnou praxí, že je pozice asistenta pedagoga na těchto školách nabízena vychovatelům školní družiny. Kromě přínosu má ale spojení dvou pozic i určitá rizika. Cílem této práce je popsat výhody, nevýhody, příležitosti a rizika role asistenta pedagoga vychovatelem školní družiny. K dosažení cíle byla použita strategie kvalitativního výzkumu s metodou dotazování a technikou polostrukturovaného rozhovoru. Tyto rozhovory byly realizovány s vychovatelkami pracujícími na základních školách v Plzeňském kraji, s minimální délkou praxe 2 roky. Získané informace byly zpracovány metodou vytváření trsů. Z výsledků výzkumu je zřejmé, že pro vychovatele je pozice asistenta výhodná jak finančně, tak z důvodu příležitosti získání nových zkušeností. Díky fungující spolupráci s učiteli na prvním stupni základních škol se asistent v této pozici cítí dobře. Jako nevýhodu vnímají asistenti podporu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na druhém stupni, kde si připadají neefektivně využíváni z důvodu nedostatečné komunikace a kooperace s učiteli. Rizikem se pro ně stává časové vytížení, stres a vyčerpání. Aktivní podpora žáka se speciálními vzdělávacími potřebami je dle získaných informací nepostradatelným přínosem v oblasti integrace žáků do běžných tříd. Tato bakalářská práce může sloužit k osvětlení důvodů, proč vychovatelé pozici asistenta přijímají a s jakými pozitivy a negativy se potýkají.
Syndrom vyhoření
Horáková, Andrea ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce) ; Prokop, Jiří (oponent)
NÁZEV: Syndrom vyhoření AUTOR: Andrea Horáková KATEDRA: Katedra pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Jarmila Mojžíšová, Ph.D. ABSTRAKT: Tato bakalářská práce se zabývá v současné době velmi aktuální tématem- syndromem vyhoření. Zabývá se základními definicemi, příznaky, průběhem, fázemi, příčinami, diagnostikou, léčbou a prevencí syndromu vyhoření. Součástí práce je výzkum zaměřený na porovnání míry psychického vyhoření u pedagogických pracovníků pracujících s dětmi "zdravými" a s dětmi "postiženými". KLÍČOVÁ SLOVA: syndrom vyhoření, vyčerpání, stres, únava, proces, dotazník BM, pedagogický pracovník
Syndrom vyhoření u učitelů
Petříková, Olga ; Trpišovská, Dobromila (vedoucí práce) ; Michálková, Lucie (oponent)
Tématem diplomové práce je syndrom vyhoření u učitelů. Teoretická část obsahuje informace získané studiem odborné literatury, které se týkají pojmů syndrom vyhoření, vyčerpání, stres a vyznačuje jejich příčiny a příznaky. Popisuje osobnost učitele z hlediska typologie, profesních požadavků na učitele, syndromu vyhoření u učitele a jeho prevencí, jak syndromu vyhoření předcházet. Empirická část práce představuje výzkum na různých stupních škol. Metodou výzkumu je standardizovaný dotazník Burnout Measure převzatý od autorů Ayal Pines a Elliot Aronson.
Znalosti žáků posledních ročníků vybraných středních škol v okrese Česká Lípa o syndromu vyhoření
Semkivová, Lilija ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Kučírek, Jiří (oponent)
Syndrom vyhoření je v současné době stále častěji diskutovaným pojmem. Rozumí se jim stav extrémního vyčerpání, který se jeví být typickým pro ty, kteří se snaží být úspěšní. Vyhoření může potkat každého bez ohledu na věk. Burnout syndrom může postihnout lékaře, učitele, sociální pracovníky, pastory, poradce, řidiče autobusu, ale i studenty a osoby v domácnosti. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část s využitím odborné literatury definuje syndrom vyhoření, objasňuje jeho příčiny a popisuje jeho fáze, klinický obraz i rizikové faktory pro jeho vznik. Dále pojednává o prevenci tohoto syndromu a profesích, které jsou syndromem vyhoření ohrožené nejvíce. V této části práce je syndrom vyhoření taktéž odlišen od jiných negativních jevů, s kterými bývá často zaměňován. V praktické části byla zvolena kvantitativní forma výzkumu, jejímž nástrojem byl dotazník. Hlavním cílem bylo zjistit, jaké znalosti (počet správných odpovědí) mají žáci posledních ročníků vybraných středních škol v okrese Česká Lípa. Pomocí dotazníkového šetření a následné komparace dat bylo zjištěno, že se výsledky liší v závislosti na škole, kde žáci studují. Nejlépe si ve výzkumu vedli žáci Gymnázia ČL. Naopak nejslabších výsledků dosáhli žáci SOŠ a SOU ČL. Žáci se nejčastěji dopouštěli chyb v oblasti...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.