Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Edukace kulturního dědictví ve veřejném prostoru aneb Cestou do Národního
Vybíralová, Kateřina ; Sládková, Kateřina (vedoucí práce) ; Havlůjová, Hana (oponent)
Cílem diplomové práce je tvorba a následná realizace edukačního programu pro střední školy ve spolupráci s Národním divadlem. Teoretická část diplomové práce navazuje na již vydané metodiky edukace kulturního dědictví a možnosti netradiční interpretace, pomocí kterých nalézá možnosti využití veřejného prostoru pro edukační činnost namísto uzavřeného prostoru kulturních institucí. Dále se teoretická část práce zabývá historickým vývojem české profesionální divadelní scény v Praze mezi léty 1743-1892. Na základě těchto poznatků je realizován edukační program ve veřejném prostoru Starého a Nového města pražského v okolí historické budovy Národního divadla. Edukační program využívá metody popsané v teoretické části práce, tedy geocaching, audioguide a dramatickou hru. Praktická část je ukončena reflexí programu, která proběhla se školní třídou bezprostředně po jeho ukončení. CÍLOVÁ SLOVA Národní divadlo, úniková hra, audioguide, dramatická hra, veřejný prostor
Stimulace sociálních vztahů mezi dětmi předškolního věku pomocí dramatické výchovy
Hrušková, Zuzana ; Ferklová, Alžběta (vedoucí práce) ; Hanyš Holemá, Irena (oponent)
Ve své bakalářské práci se budu věnovat tématu sociálních vztahů mezi dětmi předškolního věku, a to v souvislosti s dramatickou výchovou. Konkrétně budu zkoumat okruh vrstevníků jako partnerů pro hru několika vybraných dětí. Zajímá mě, jestli zařazení několika dramatických lekcí se sociálními tématy do předškolního vzdělávání, bude mít na děti a okruh jejich vrstevníků vliv. Zda se okruh rozšíří, děti mezi sebou budou více interagovat, a také jestli díky dramatické výchově vzniknou základy pro přátelství. Teoretická část práce je zaměřena na psychický vývoj dítěte v předškolním věku konkrétně v oblasti raných vztahů, ať už jde o výběr vrstevníků ke hře nebo o navazování prvních přátelství. Dále se tato část orientuje na úvod do dramatické výchovy a představuje některé z jejích technik a metod. V praktické části je v jedné třídě mateřské školy představeno, realizováno a reflektováno pět dramatických lekcí se sociálními tématy. Před lekcemi je použita výzkumná metoda rozhovoru, kde respondenty jsou děti, které jsou dotazovány na to, jaké vztahy mají k jiným dětem. Stejný rozhovor je uskutečněn i po proběhnutí lekcí. Srovnáním obou rozhovorů je vyhodnoceno, zda na děti dramatické lekce nějak působily. Do hodnocení jsou také zahrnuty názory dvou pedagogů, kteří se třídou pracují, získané z rozhovorů na...
Dramatická výchova a literární příběh v mateřské škole - v díle Zdeňka Svěráka
Čiháková, Julie ; Ferklová, Alžběta (vedoucí práce) ; Svobodová, Radmila (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi uplatnění díla Zdeňka Svěráka v dramatické výchově v mateřské škole. V teoretické části jsou shrnuty informace o životě a díle Zdeňka Svěráka a poznatky o možnostech využití literárního příběhu v mateřské škole s uplatněním metod dramatické výchovy. Dále jsou popsány vývojové zákonitosti dítěte předškolního věku a jejich význam pro dramatickou výchovu. V praktické části DP jsou na podkladě knih Zdeňka Svěráka zpracovány a zreflektovány tematické celky, v nichž byly využity metody dramatické výchovy. V závěru DP jsou vyhodnoceny poznatky, ke kterým jsem na základě realizace tematických celků dospěla.
Využití dětské literatury jako východiska pro dramaticko-výchovný proces v mateřské škole
Kalistová, Ivana ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Holemá, Irena (oponent)
Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání představuje legislativní, kurikulární dokument, stanovující základní požadavky na vzdělávání uskutečňované ve státních mateřských školách. Pro pedagogy jsou závazné vzdělávací cíle a podmínky. Způsob, jakým mohou být cíle naplňovány a podmínky vytvářeny, je však plně v kompetenci každé mateřské školy. Tato diplomová práce mapuje jednu z možných cest vzdělávání předškolních dětí - cestu dramatické výchovy. Dramatická výchova je zde prezentována nejen jako vzdělávací metoda, ale i jako styl pedagogické práce respektující individualitu a svébytnost dítěte se záměrem rozvíjet jeho potenciality a snahou vybavit jej potřebnými sociálními dovednostmi. Praktická část diplomové práce nabízí vhled do autentického dramaticko-výchovného procesu v jednotřídní mateřské škole zkoumající a prověřující témata z lidského života. Během něho dochází prostřednictvím dramatických činností, vycházejících z témat literárního textu, k plnohodnotnému osobnostnímu a sociálnímu rozvoji dětské osobnosti.
Dramatická hra jako metoda předškolního vzdělávání
DOBŘICHOVSKÁ, Jarmila
Práce se zabývá dramatickou hrou a jejím využitím v předškolním vzdělávání. První kapitola se zaměřuje na vývojové zvláštnosti dětí předškolního věku. Dále popisuje hru v životě dítěte předškolního věku, znaky hry, její vývojové zvláštnosti a typy her. Zabývá se významem hry v předškolním věku. Věnuje se předškolnímu vzdělávání, jejím závazným dokumentům, metodám a formám vzdělávání v mateřské škole. Srovnává pohledy nejznámějších autorů, kteří se zabývají dramatickou výchovou ve svých publikacích. Práce pojednává o formách, principech a metodách dramatické výchovy. Zabývá se zhodnocením dramatické hry v literatuře. Objasňuje přínos dramatické hry z hlediska naplnění cílů Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání.
Umění jako prostor pro hru (výtvarně dramatický přístup ke zprostředkování umění)
Klementová, Eva ; Špičková, Kateřina (vedoucí práce) ; Sedlák, Michal (oponent)
KLEMENTOVÁ, Eva. Umění jako prostor pro hru (výtvarně dramatický přístup ke zprostředkování umění). Praha, 2013. 129 s. Diplomová práce. Univerzita Karlova. Pedagogická fakulta. Katedra výtvarné výchovy. Vedoucí práce Kateřina ŠPIČKOVÁ. Abstrakt Tato práce se zabývá výtvarně dramatickým pojetím výtvarné výchovy a možností jeho využití při zprostředkování umění. V teoretické části popisuji např. metody zprostředkování umění či publikace domácích autorů, které obsahují konkrétní aktivity na zprostředkování umění. Prostor je věnován také pěti významným pražským galeriím (Národní galerie, Galerie hlavního města Prahy, Rudolfinum, Centrum současného umění DOX, Museum Kampa), zvláště jejich edukační činnosti v oblasti zprostředkování umění. Součástí teoretické části práce je rovněž představení výtvarně dramatického přístupu - jak vznikl, čím je charakteristický, proč je významný pro rozvoj osobnosti žáka (člověka). Praktická část nabízí výtvarně dramatický projekt na téma Emoce, který by se dal využít při zprostředkování umění. Projekt byl částečně realizován ve 2. třídě, reflexe a fotografie z odučených lekcí jsou přiloženy. Klíčová slova: dramatická hra, dramatická výchova, tělo, akce, obraz, zprostředkování umění 4

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.