Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Vytvoření interaktivních apletů pro podporu výuky zpracování obrazů
Křivánek, Jiří ; Mangová, Marie (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá vytvořením aplikací pro podporu výuky počítačové grafiky. Cílem práce je vytvořit jednoduché aplikace, které budou názorně ukazovat jak jednotlivé metody fungují. Jsou zde implementovány metody konvoluce pro filtrování obrazů, dithering zabývající se distribucí chyby, bitové roviny, které zobrazují jednotlivé bitové roviny obrazu, gama korekce pro zesvětlení či ztmavení obrazu a procedurální textury. Všechny tyto metody jsou vytvořeny formou Java appletů.
Metody ditheringu obrazu
Pelc, Lukáš ; Křupka, Aleš (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o metodách ditheringu obrazu. Základem je vysvětlení teorie digitálního obrazu, barevných modelů, palety a hloubky barev. Následuje rozebrání základních metod omezování barevného prostoru jakou jsou metody prahování, náhodného a maticového rozptylu. Rozebrány jsou i pokročilé metody ditheringu s distribucí chyby, v čele s nejznámější metodou Floyd-Steinberg. Zahrnuto je porovnání jednotlivých metod včetně subjektivního srovnání pomocí dotazníku. Programovou část tvoří JAVA applet, který ukazuje možnosti generování obrázků pomocí jednotlivých metod ditheringu.
Pokročilé metody ditheringu barevných obrazů, redukce barevného prostoru na n-prvkovou paletu
Štěpán, Petr ; Vaďura, Jiří (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá sumarizací a vzájemným porovnáním pokročilých metod ditheringu obrazu používaných při redukci barevného prostoru na n-prvkovou paletu. Cílem je vytvořit seznam všech základních metod včetně jejich vylepšení a modifikací se zaměřením na kvalitu výstupního obrazu a jeho maximální vizuální věrnost s obrazem původním. Další částí této práce je analýza jednotlivých metod za pomoci vlastní porovnávací metodiky a návrh vlastního algoritmu ditheringu kombinujícího jejich výhody.
Dithering obrazu
Štefaník, Pavel ; Zátyik, Ján (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá omezováním barevného prostoru obrázků pomocí různých ditheringových metod a zhodnocením vhodnosti použití těchto metod na určité typy obrázků. V práci jsou tyto metody podrobně popsány a pro každou z nich je naprogramován algoritmus v programu MATLAB. Dále jsou v práci ditheringové metody porovnávány mezi sebou z různých pohledů: doba trvání algoritmu, průzkum formou dotazníku, osobní názor a porovnání SSIM.
Výukový program pro demonstraci principu barev a barevných modelů
Štěpán, Petr ; Jančík, Zdeněk (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá principy využívanými v souvislosti s barevnými paletami a redukcí barevného prostoru obrazových dat v počítačové grafice. Zvláštní důraz byl kladen na jejich vysvětlení pro výukové účely. Má za cíl pomoci i člověku neznalému těchto algoritmů osvětlit jejich principy a použití. Program za tímto účelem napsaný v jazyce Java slouží jako demonstrační prostředek ke splnění těchto cílů.
Výukový program pro demonstraci metod redukce barevného prostoru obrazů
Pekař, Daniel ; Švub, Miroslav (oponent) ; Štancl, Vít (vedoucí práce)
Práce popisuje tvorbu výukového programu pro demonstraci metod redukce barevného prostoru obrazů. Program neslouží pouze jako nástroj na redukování barev v obrázcích, ale poukazuje také na princip jednotlivých redukčních metod. Možnosti využití programu se rozšiřují díky spojení teoretických východisek s praktickou aplikací. Může sloužit jako nástroj pro demonstrování redukčních metod při výuce nebo také jako studijní materiál pro uživatele při samostudiu.
Soubor programů pro podporu výuky zpracování obrazů
Hlavatý, Jindřich ; Říha, Kamil (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá vývojem programů pro podporu výuky. Cílem práce je vytvoření souboru java appletů. Úvodní část práce vysvětluje pojmy, které souvisí s danou tématikou a jsou potřebné k jejímu řešení. Následuje popis barevných modelů a prostorů. V této části se nachází i převody jednotlivých modelů na model RGB. Následující část ukazuje rozložení obrazu na bitové roviny, a to binárně nebo pomocí Grayova kódu. Další kapitola pojednává o zpracování obrazu pomocí konvoluce, převod barevného obrazu na obraz ve stupních šedi a ditheringu. V závěru práce jsou ukázány jednotlivé java applety s popisy jejich funkcí a ovládáním.
Interaktivní webové aplikace pro podporu výuky zpracování obrazů
Šuňal, Štefan ; Dorazil, Jan (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
Hlavným cieľom tejto práce je navrhnúť webové aplikácie zamerané na podporu výuky v oblasti počítačovej grafiky, konkrétne filtrácie obrazu, ditheringu, prevzorkovania a konvolúcie krok po kroku. Je v nej vysvetlená teória použitých techník a ich aplikácia v praxi. V poslednej časti práce je popísaný návrh a implementácia jednotlivých aplikácií pomocou jazyka JavaScript.
Image dithering methods
Škvarenina, Ľubomír ; Zátyik, Ján (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
Bachelor’s thesis is concerned with the image dithering. The purpose of this report is to summarize common and latest methods of image dithering reduction including all its derivates. The important terms in close relation of this project are explained at the beginning of the report. In the next part of this bachelor’s thesis are mentioned all methods of screen dithering including all known algorythms related to these methods. This section of the report is more concerned with thresholding, random dithering and error diffusion. There are some of the methods programmed in MATLAB’s interactive environment for demonstration in ending of this paper. Then various methods are compared in terms of speed.
Nerealistické zobrazování na Lume Pad
Chalivopulosová, Aneta ; Karas, Matej (oponent) ; Milet, Tomáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá nerealistickými metodami zobrazování na Lume Pad. Cílem práce je ověřit funkčnost, kvalitu a uživatelskou přívětivost implementace několika různých nerealistických efektů na 3D scénách zobrazovaných na holografickém tabletu Lume Pad. Pro testování je využita aplikace vyvinutá v nástroji Unity. Je implementováno několik vybraných nerealistických efektů využívajících post-processing, které jsou také v rámci této práce popsány. Jmenovitě jde o detekci hran, maticový dithering, náhodné rozptýlení, prahování, šrafování, barevné stínování, efekt pokřivení a zvlnění obrazu a efekt tahů tužky. Dále je v textu popsán teoretický úvod do holografie, steroskopie a light field.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.