Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 39 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití digitálních technologií pedagogy na odborné střední škole
Aulichová, Tereza
Tato bakalářská řeší problematiku využívání digitálních technologií učiteli na střední odborné škole. Hlavním cílem práce bylo zjistit jakým způsobem využívají učitelé digitální technologie na střední odborné škole. Práce je složena ze dvou částí. Teoretická část byla vytvořena na základě odborné literatury a odborných publikací, jak od významných tuzemských autorů, tak i zahraničních. Teoretická část se zabývá vymezením pojmu digitální technologie a digitální gramotnost. Také jsem se zde zmínila o problematice implementace digitálních technologií do škol. Jádro teoretické části je tvořeno významnými digitálními technologiemi, které se řadí v dnešní době mezi nejpoužívanější. Praktická část je zaměřena na využití digitálních technologií učiteli na střední odborné škole. Výsledky z kvalitativního průzkumu doplňují teoretickou část. Nástrojem kvalitativního pří-stupu mi byl poli-strukturovaný rozhovor. Ten byl uskutečněn se šesti respondenty, tedy učiteli odborných předmětů. Výsledky jsem analyzovala pomocí metody otevřeného kódování. Výsledky jsem následně přenesla do diskuse, kde jsem je doplnila o výsledky z odborných výzkumů.
Využívání digitálních technologií v pracovních činnostech učitelů středních škol
Sklenář, Zdeněk
Tématem bakalářské práce je využití digitálních technologií v oblasti vzdělávání a použití digitálních technologií učiteli středních odborných škol. Konkrétním cílem bakalářské práce je seznámit se, popsat, rozvrhnout a interpretovat využívání digitálních technologií v pracovních činnostech učitelů středních odborných škol. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Teoretická část obsahuje popis základních pojmů z oblasti digitálních technologií a didaktiky. Do teoretické části jsou zakomponovány výhody z pohledu učitelů, celkové nevýhody digitálních technologií a nevýhody e – learningu. Teoretická část je zakončena výhledem do budoucnosti v souvislosti s digitálními technologiemi a strategií vzdělávací politiky České republiky do roku 2030+. Empirická část obsahuje popis výzkumného šetření, které bylo zaměřeno na hledání odpovědi na hlavní výzkumnou otázku: Jakým způsobem využívají učitelé středních odborných škol digitální technologie ve svých pracovních činnostech? Jako hlavní metoda sběru dat v rámci empirického šetření byla zvolena metoda hloubkového polostrukturovaného rozhovoru. Respondenty bylo 5 učitelů, působící na střední škole pro tělesně postižené.
Vědomostní soutěž v digitálním prostředí a její využití ve výuce německého jazyka
KLUIBROVÁ, Jana
Tato bakalářská práce se zabývá využitím digitálních technologií ve výuce německého jazyka na základních školách, překladem znalostní soutěže z oblasti historie z českého jazyka do německého a jejím digitalizováním. Na začátku zmiňuje digitální technologie obecně, jejich druhy a využití ve výuce. Dále se zabývá výběrem vhodné aplikace pro digitalizaci již probíhající soutěže. Cílem této práce je tedy zvolit vhodnou digitální platformu a vytvořit na základě odborných materiálů NPÚ využitelnou digitální verzi vědomostní soutěže pro děti a mládež do 16 let, a sice v české jazykové mutaci a verzi, již bude možné využít k výuce německého jazyka.
Aplikace pro komunikaci mezi dobrovolníky a seniory
Pomkla, František ; Hynek, Jiří (oponent) ; Bartík, Vladimír (vedoucí práce)
Aplikace Moudrá Síť poskytuje platformu umožňující komunikaci mezi seniory a digitálními asistenty za účelem vyřešit problémy seniorů s digitálními technologiemi. Hlavním cílem projektu je edukace seniorů a zvýšení jejich digitální gramotnosti. Tato práce se zaměřuje také na technologie pro tvorbu webových aplikací, využití CRM systémů pro tvorbu databází, webhostingem Vercel a webovou přístupností. Dále jsou představeny základní principy a technologie pro tvorbu chatbotů. Výsledkem práce je funkční webová aplikace, která již byla seniory otestována, a také porovnání dvou řešení chatbotů založených na modelu GPT a platformě Dialogflow využívající vlastní bázi znalostí.
Digitální technologie v životě českých škol
JANČIJOVÁ, Markéta
Práce se zabývá postoji pedagogů a rodičů k sílícímu trendu posilování digitálních kompetencí u žáků i učitelů na prvním stupni ZŠ. Teoretická část práce je věnována historicky postupnému pronikání důležitosti vzdělávání ve vztahu k technologiím do legislativních dokumentů, ze kterých školy vycházejí, a vysvětlení nových pojmů, které se začaly s novou dekádou digitalizace českého školství často objevovat v diskuzích zaměřených na technologie ve výuce. Praktická část výzkumu je realizována za pomoci pilotního šetření v prostředí běžných ZŠ i na školách, které se profilují jako alternativní, a to konkrétně polostrukturovanými rozhovory.
Interaction design with regards to the end user
Macura, David ; Walek, Agata (oponent) ; Sedláček, Pavel (vedoucí práce)
This thesis focuses on user interfaces, methods connected with their design and the interaction between humans and computers. The goal is to codify and explore the most important of these methods and their influence on final products. Another goal is to describe the theoretical side of design and the approach of designers and users to design and interaction. In the part focused on the user interfaces the thesis sets the goal to research and compare select approaches to interface creation and to list the most important influences on demands concerning the application interface design.
Finanční a digitální gramotnost generace Z
Weiss, David
Tato bakalářská práce se zabývá finanční a digitální gramotností generace Z v České republice. Hlavním cílem této práce je zjistit úroveň finanční a digitální gramotnosti zástupců generace Z. Úroveň finanční i digitální gramotnosti byla stanovena pomocí klasifikační stupnice. Pro přesnější poznání současného stavu a porozumění, jak si generace Z v oblasti finanční a digitální gramotnosti stojí, byly také stanoveny a následně vyhodnoceny výzkumné otázky. K naplnění cíle práce bylo využito dotazníkového šetření. Otázky z dotazníkového šetření byly poté jednotlivě přezkoumány a vyhodnoceny. Bodový zisk u finanční i digitální gramotnosti byl roven přibližně 4 bodům z celkových 8 možných, z čehož vyplývá převážně průměrná, tedy ani vysoká ani nízká, úroveň finanční i digitální gramotnosti generace Z. Z výsledků dotazníkového šetření vyšlo najevo, že lépe si vedou muži a lidé s vyšším dosaženým vzděláním.
Metodika filmové a audiovizuální výchovy: Cesta do světa pohyblivých obrazů
Hlavicová, Lucie ; Vondrášková, Markéta ; Forejt, Jiří ; Bednařík, Pavel
Text této publikace přináší vhled do problematiky filmové a audiovizuální výchovy v České republice. Rady a tipy jak lze k výuce na různých stupních neformálního vzdělávání přistupovat, a především přehled dvaceti čtyř inspirativních metod a cvičení, jichž lze ve výuce využívat. Může také sloužit jako inspirace pro formální vzdělávání. Text vychází ze zkušeností dvanácti odborníků s dlouholetou praxí v oboru, kteří předkládají čtenářům z řad pedagogů a lektorů svá know-how ve snaze ulehčit jim v pedagogické praxi. Práce je zaměřena na tvůrčí oblast filmové a audiovizuální tvorby i na práci s filmovou projekcí a následnou analýzou audiovizuálních děl, se kterými mohou pedagogové ve výuce kreativně pracovat. Návody, jak filmovou a audiovizuální výchovu efektivně začleňovat do vyučování, i odkazy na vhodnou literaturu a další lektorskou a metodickou pomoc začínajícím pedagogům.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Možnosti rozvíjení digitálních kompetencí v rámci výuky výtvarné výchovy na základní škole
Tihon, Štěpán ; Kitzbergerová, Leonora (vedoucí práce) ; Raudenský, Martin (oponent)
Diplomová práce se věnuje digitálním kompetencím a možnostem jejich rozvíjení v rámci výuky výtvarné výchovy na základní škole. V teoretické části se soustředí na vymezení terminologie vztahující se k digitálním formám umění, pojmenovává základní principy nových médií a zaměřuje se na nové technologie či fenomény digitálního světa, jež mají značný vliv na současné požadavky směřující k osvojení těchto specifických kompetencí. Při definování oblastí digitálních kompetencí se text opírá o koncepční modely, které se snaží vymezit ucelený jazyk sjednocující termíny, jež se k rozmanitým digitálním dovednostem vztahují. V závěru teoretické části pak práce mapuje strategii vzdělávací politiky České republiky ve vztahu k implementaci těchto modelů do kurikulárních dokumentů. Výsledným vyústěním je pak konfrontace sledovaných témat s oborem výtvarné výchovy a jeho teoretickými východisky. Praktická část práce představuje konceptové analýzy navržených hodin výtvarné výchovy směřujících k systematickému rozvíjení digitálních kompetencí žáků a je podpořena prezentací vlastních tvůrčích činností, které sloužily jako reflektivní nástroj využitý během navrhování předložených zadání. KLÍČOVÁ SLOVA Digitální kompetence, digitální gramotnost, základní vzdělávání, výtvarná výchova, digitální technologie, nová média,...
Digital Literacy Among Teachers of Learners with Disabilities in Czech Republic and Kenya
Mwongela Kavua, Martin ; Šiška, Jan (vedoucí práce) ; Pančocha, Karel (oponent) ; Tichá, Renáta (oponent)
The study focused on establishing how teachers use their digital literacy skills to facilitate learning in Kenya and the Czech Republic. This was achieved by focusing on four objectives: to identify how teachers apply digital literacy skills to facilitate learning; to establish self- efficacy in digital literacy among primary school teachers of learners with disabilities in Kenya and the Czech Republic; to investigate the challenges to the application of digital competencies in class by teachers of learners with disabilities in special primary schools; and to explore how teachers of learners with disabilities overcome the challenges faced in the application of digital competencies. The study was guided by the Self-efficacy element of Albert Bandura's Socio- Cognitive Theory. A descriptive research design was used for the study. The target population for the study was teachers of learners with disabilities in primary schools in Kenya and the Czech Republic. Probabilistic sampling was applied in the study. A semi-structured questionnaire and observation checklist were used to collect data from 456 teachers: 329 from Kenya and 127 from the Czech Republic. A mixed-method approach was used in the analysis, where statistical methods including descriptive, independent sample and chi-square tests were...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 39 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.