Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 532 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití metod umělé inteligence v diagnostice technických soutav
Kotas, Filip ; Kroupa, Jiří (oponent) ; Kovář, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá rešerší používanými metodami umělé inteligence v diagnostiky technických soustav. První část práce je věnována rešerši používaných metod v oblasti diagnostiky technických soustav. V druhé části je uvedeno shrnutí vlastností a použití těchto metod. Závěr práce se věnuje aplikaci metody umělé neuronové sítě a hybridní metody „adaptivní neuro fuzzy inferenční systém“, jejímž základem je neuronová síť. Tato část se zabývá podrobným popisem a použitím těchto metod v reálných technických soustavách.
Diagnostika železobetonového mostu
Rozbroj, Lukáš ; Anton, Ondřej (oponent) ; Cikrle, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá diagnostikou železobetonového trámového mostu v obci Újezd u Brna. Cílem je provedení prohlídky mostu, pořízení kvalitní fotodokumentace vad a poruch, navržení a provedení diagnostického průzkumu v rozsahu nutném k posouzení zatížitelnosti. Konečným vyhodnocením je zjištění zatížitelnosti s následným návrhem nutných opatření k zachování funkčnosti mostu.
Studium akustických vlastností uzavřených prostor
Kovařík, Filip ; Fišarová, Zuzana (oponent) ; Šťastník, Stanislav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá studiem akustiky uzavřených prostor, jejím chováním a vlivem na srozumitelnost a kvalitu přednesu. Popsaná je podstata šíření akustické energie, chování prostorové a stavební akustiky, na které navazují příslušné diagnostické měřící metody. Práce dále obsahuje legislativní požadavky dané technickými normami na akustičnost uzavřených prostor, zejména splnění těchto požadavků užitím různých typů zvukopohltivých materiálů a způsoby aplikací ve stavbách. V experimentální části bylo provedeno měření doby dozvuku u vybrané místnosti v objektu fakulty a její následná úprava modelováním akustických vlastností tak, aby bylo dosaženo legislativních požadavků.
Hodnocení historické budovy před modernizací
Marušák, Lubomír ; Anton, Ondřej (oponent) ; Cikrle, Petr (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou hodnocení historických konstrukcí a to především historických zděných budov. Podává informace o aktuálním tématu modernizace a obnovy historických budov a to i s ohledem na jejich památkovou ochranu. V teoretické části práce jsou objasněna specifika historických budov vzhledem k nově budovaným stavbám, dříve používané materiály, druhy konstrukcí a především jsou vylíčeny zásady hodnocení existujících staveb podle příslušných norem a popis nejčastějších a nejvhodnějších diagnostických metod. V praktické části jsou uvedené teoretické poznatky praktikovány na příkladu hodnocení historické budovy bývalého soudu ve Zlíně. Součástí prohlídky je i předběžný průzkum na vybraných částech konstrukce. Výstupem práce je dokumentace stavu a poruch objektu, předběžné zhodnocení objektu a návrh podrobného diagnostického průzkumu.
Specifika hodnocení starých železobetonových konstrukcí
Mička, Michal ; Žítt, Petr (oponent) ; Cikrle, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá hodnocením vlastností materiálů železobetonové konstrukce bývalé textilní továrny Vlněna z 19. století v městě Brno. Obsah této práce je rozdělen na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se zaměřuje na popis používaných metod při průzkumu železobetonové konstrukce, porovnání druhů výztuží používaných v minulosti s dnes používanými výztužemi a na rozdíl v zásadách navrhování železobetonových konstrukcí ve 20. a 30. letech 20. století ve srovnání s dnešní dobou. Jsou zde také popsány složky, vlastnosti a technologie výroby betonu v meziválečném období a srovnání s dnešní dobou. Praktická část je složena ze zkoušek provedených na místě a odběru vzorků. Velkou část tvoří vyhodnocení laboratorních zkoušek na zkušebních vzorcích odebraných z řešené části. Celkem bylo odzkoušeno 24 zkušebních vzorků. Také je zde porovnána pevnost odebrané betonářské výztuže s výztuží používanou v současnosti.
Komplexní diagnostika železobetonové konstrukce
Balas, Jan ; Heřmánková, Věra (oponent) ; Anton, Ondřej (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá diagnostikou železobetonového trámového mostu u obce Bílčice. Cílem je provést prohlídku mostu, popsat poruchy a jejich příčiny, navrhnout a vyhodnotit diagnostické metody k získání potřebných údajů pro stanovení zatížitelnost mostu.
Systémová analýza brzdění jízdních souprav užitkových vozidel
Haring, Andrej ; Kubjatko,, Tibor (oponent) ; Řehák,, Miloslav (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
Disertační práce se zabývá problematikou brzdění jízdních souprav a to zejména jízdních souprav pozestávajících z tahače a návěsu. Tato konfigurace byla zvolena s ohledem na počet nehod a jejich následky a často také nevyhovujíví technický stav tahače a návěsu, což úzce souvisí právě s bezpečností provozu těchto jízdních souprav. V případě dopravních nehod jízdních souprav jsou často následky velice závažné, či už se jedná o újmy na zdraví nebo o materiální škody. Šetření těchto dopravních nehod je poměrně náročný proces, vyžaduje si vysoký stupeň odborných znalostí a také potřebné technické vybavení. V protikladu s těmito požadavky je relativně nízká dostupnost pramenů, ze kterých lze čerpat potřebné informace. Dostupné zdroje jsou většinou v cizím jazyce a zpravidla se jedná o řešení dílčích problémů, nikoliv o systémově ucelenou literaturu. Proto je, lze řici, „trvalá poptávka“, po dostupné odborné literatuře zabývající se problematikou související s řešením dopravích nehod nejenom jízdních souprav, ale užitkových vozidel jako celku. Z hlediska důležitosti neboli aktuálnosti potřeb vyplývajících ze znalecké praxe je disertační práce tematicky zaměřena na brzdění jízdních souprav. Zameření na jízdní soupravy má několik zásadních důvodů. V první řadě je to dáno specifickým charakterem samotné jízdní soupravy, která se skládá ze dvou komunikačně provázaných brzdových soustav. Jako další důvody jsou ty, že informace obsažené v disertační práci, ať se jedná o popisné informace, posouzení technického stavu soustav nebo samotné výsledky měření, lze částečně nebo i zcela využít pro samostatná tažná nebo přípojná vozidla. V rámci disertační práce ale nelze řešit všechny problémy související s touto problematikou. Proto jsou v disertační práci vybrány podstatné vlivy, jejichž řešení vzhledem k četnosti a závažnosti považuje autor za zásadní. Již z názvu disertační práce vyplývá, že se jedná o systémovou analýzu brzdění jízdních souprav. Systémové pojetí řešení problémové situace a vybraných problémů jsou zárukou toho, že v rámci obsahových možností a rozsahu disertační práce jsou vybrány skutečně podstatné parametry a systémový přístup pří jejich řešení umožňuje „obecnou“ aplikaci při řešení obdobných problémů. Cílem disertace je tedy systémová analýza vlivu vybraných parametrů na celkový brzdný účinek a stabilitu jízdních souprav užitkových vozidel, analýza vstupních parametrů na rozhodovací logiku elektronické řídící jednotky brzdových soustav, kdy postupy, ale také závěry lze aplikovat v obdobných případech s obdobnými vstupními parametry a rozhodovacími kriterii. Dalším dílčím cílem je vypracování rámcové metodiky postupu zjišťování technického stavu jednotlivých komponentů brzdových systémů užitkových vozidel, kterou bude možné aplikovat zejména u nákladních vozidel, kde jsou osazené elektronicky řízené systémy. Také zde je aplikováno systémové pojetí, které umožní širší využití této metodiky.
Stavební průzkum a diagnostika železobetonové konstrukce
Blaha, Jaroslav ; Heřmánková, Věra (oponent) ; Anton, Ondřej (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá diagnostikou železobetonové monolitické konstrukce průmyslové haly. Práce je rozdělena na dvě části, a to teoretickou část a praktickou část. Teoretická část je zaměřena na možnosti diagnostiky železobetonových objektů a způsoby vyhodnocení naměřených parametrů. Praktická část využívá poznatků z teoretické části a posuzuje jednotlivé prvky monolitické haly. V této části práce se zejména posuzují materiálové vlastnosti betonu a poloha, typ a průměr výztuže v jednotlivých posuzovaných místech. Pro zjištění polohy a průměru výztuže je použita nejmodernější technologie, a to přístroje Hilti PS 1000 a Profometer PM 630. V nutných případech doplněna o sekané sondy. Kvalita betonu je vyhodnocena pomocí odebraných jádrových vývrtů. Závěr práce shrnuje naměřené a vyhodnocené výsledky materiálových vlastností konstrukce.
Diagnostika převodových ústrojí
Zajac, Roman ; Janoušek, Michal (oponent) ; Prokop, Aleš (vedoucí práce)
Hlavným obsahom bakalárskej práce je popísanie diagnostiky v oblasti vibrácií a hluku vzni-kajúcich v prevodových ústrojoch výhradne u osobných automobilov. V dokumente sú popí-sané jednotlivé meracie prístroje, konkrétne merané veličiny a merací mechanizmus.
Diagnostika dálničního mostu
Křepelka, Jan ; Suza, Igor (oponent) ; Cikrle, Petr (vedoucí práce)
Práce se zabývá prohlídkou a diagnostikou dvojice dálničních mostů D2-058..1 a D2-058..2, jedná se o díla na hranici se Slovenskou republikou, postavená v roce 1980. Práce se zaměřuje na spodní stavbu této dlouhé estakády, výrazně poškozenou zatékající vodou. Teoretická část se věnuje mostním prohlídkám, diagnostickému průzkumu a teorii ultrazvukové metody, ta je použita v praktické části při diagnostice rozsahu poškození. Dále jsou ověřeny materiálové charakteristiky a zhodnocen celkový stav spodní stavby.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 532 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.