Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 146 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vyvažování hřídelí
Patloka, Jiří
V diplomové práci je uveden přehled způsobů vyvažování hřídelů a rotorů točivých strojů. Jsou popsány metody statického a dynamického vyvažování, typy zařízení pro vyvažování a způsoby vyrovnání nevyvážených hmot. Detailněji je popsáno vyvažování klikového hřídele, který vychází z konstrukčního návrhu dvouválcového dvoudobého motoru. Další část práce je zaměřena na dvoudobé motory a klikový mechanismus. Zde je uveden princip funkce dvoudobých motorů, jejich využití a porovnání s motory čtyřdobými. Tato část práce je doplněna o průběhy kinematických veličin z návrhu klikového mechanismu dvoudobého motoru, průběhy tlaku ve válcích a průběhy sil a momentů od tlaku plynů. Praktickou částí práce je reálné vyvažování klikového hřídele na vyvažovacím zařízení Schenck. Byla vytvořena metodika vyvažování a způsob vyrovnávání nevyvážených hmot. V závěru jsou shrnuty výsledky vyvažování, jejich grafické vyhodnocení a je provedena diskuse vhodnosti zvoleného postupu vyvažování a dosažených výsledků.
Tlumení vibrací spalovacích motorů
Kožuch, Jonáš ; Böhm, Michael (oponent) ; Fridrichová, Kateřina (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou tlumení vibrací spalovacích motorů. Uvádí přehled příčin vzniku vibrací a popisuje je. Nejnebezpečnějším jevem jsou pro klikový hřídel torzní kmity, a proto je důležité tento jev co nejlépe eliminovat. Je uveden přehled současných řešení tlumení torzních vibrací. Tlumiče torzních kmitů jsou rozděleny do jednotlivých skupin. Rozdělení spočívá převážně v typu konstrukce a ve způsobu, jakým tlumiče vibrace eliminují. Závěrečná část se zaměřuje na provedení simulace dynamiky klikového mechanismu v programu GT-Suite. V simulacích jsou měněny parametry pryžového torzního tlumiče, konkrétně moment setrvačnosti a nastavení Maxwellova modelu. Poté je zkoumán jejich vliv na torzní vibrace. Výstupem jsou ideální parametry tlumiče pro daný model motoru.
Návrh výroby vysokootáčkového hřídele
Polesný, Pavel ; Jaroš, Aleš (oponent) ; Kalivoda, Milan (vedoucí práce)
V bakalářské práci je navržen postup výroby klikového hřídele jednoválcového dvoutaktního motoru s průměrem setrvačníku 20,5 mm, klikovým čepem o 9 g6, ojničním čepem o 4 g6, a celkovou délkou 63,5 mm. Vzhledem k výrobní dávce 1000 ks byla z navržených výrobních metod zvolena metoda obrábění, hřídel bude vyráběna jako monolit. Dále proběhlo řešení zápichů na koncích broušených ploch 9 g6 a 4 g6. Vzhledem k tloušťce stěny 1,25 mm, zůstanou plochy bez zápichů a v rozích bude ponechán rádius či sražení. Vzhledem k tomu, že axiální ložisko i ojnice mají vnitřní sražení 0,7x45°, zápichy nejsou nutné. Polotovarem byla zvolena ocel 15.142 zušlechtěná na nižší pevnost dodávaná ve formě tyčí 25x3000 mm společností ZJP, s.r.o. Součást bude vyráběna na dlouhotočném automatu Manurhin K´MX EVO 732. Po nitridování bude součást broušena na brusce Bernardo URS 500 N. Pro výrobu polotovaru byl zvolen minerální olej OPTIMA EXTREMECUT 46 a pro broušení byla zvolena emulze o koncentraci 2 %, namíchaná z ropného emulzního oleje BITOL M. Následně byl zpracován technologický postup a vytvořeny operační návodky. Pomocí výpočtů bylo určeno, že pro výrobu zadané série je potřeba 26 kusů tyčí. Výroba celé série bude trvat necelé čtyři směny.
Analýza variability snímačů polohy klikového a vačkového hřídele
Riečica, Samuel ; Repka, Martin (oponent) ; Šebela, Kamil (vedoucí práce)
Táto bakalárska práca sa zaoberá pracovnými charakteristikami snímačov polohy kľukového a vačkového hriadeľa využívaných v pohonnej jednotke pre zabezpečenie správneho vstrekovania paliva a zapaľovania palivovej zmesi. Experimentálnym porovnaním charakteristík snímačov bola zisťovaná ich variabilita. V prvej fáze bola vykonaná rešerš používaných typov a prevedení senzorov. Následne bolo navrhnuté a skonštruované meracie zariadenie, ktoré predstavovalo zjednodušený model hriadeľa pre snímanie charakteristík. Experiment bol zrealizovaný na štatistickej vzorke 100 kusov snímačov využívajúcich Hallov efekt. Charakteristiky senzorov boli zaznamenávané a vyhodnocované pomocou osciloskopu s príslušným digitálnym softvérom. V závere práce bolo vykonané štatistické spracovanie nameraných dát. Z výsledkov vyplýva, že variabilita snímačov polohy kľukového a vačkového hriadeľa môže mať vplyv na výkonové charakteristiky motora a produkované emisie výfukových plynov.
Analýza klikového ústrojí dvoudobého motoru
Matyáš, David ; Píštěk, Václav (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá porovnáním dvou provedení klikového ústrojí dvoudobého dvouválcového motoru Jawa 350. Práce je uvedena rešerší konstrukčních řešení víceválcových dvoudobých motorů s příklady jejich použití. Následuje popis teoretických vlastností dvou zkoumaných klikových ústrojí z hlediska setrvačných účinků. Pro obě koncepce motoru je provedeno měření vnější otáčkové charakteristiky, které je vzájemně porovnáno. Motor s modifikovaným klikovým ústrojím je podroben tlakové indikaci, která slouží jako jeden ze vstupů pevnostní analýzy klikové hřídele. Ta je provedena kombinací MBS simulace, MKP analýzy a analytického výpočtu únavové bezpečnosti metodou LSA.
Výpočtový model vyvažovací jednotky řadového pětiválcového motoru v multi-body systému
Jadrný, Jan ; Svída, David (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá výpočtem a konstrukčním návrhem vyvažovací jednotky řadového pětiválcového motoru. Práce obsahuje výpočet vyvažovacích hřídelů a jejich konstrukční návrh a návrh výpočtového modelu hnacího mechanismu s vyvažovací jednotkou v programu MSC Adams – Engine.
Píst zážehového motoru závodní verze Škoda 110
Gerák, Jakub ; Maršálek, Ondřej (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá závadou na pístu Metalex pro motor závodní Škody 110. Cílem práce je zjistit důvody závady pístu, zkontrolovat nejvíce namáhané části pevnostním výpočtem a navrhnout případné konstrukční řešení tak, aby píst vydržel všechna namáhání po celou dobu požadované životnosti.
Návrh klikového mechanismu leteckého vznětového motoru
Josefíková, Kateřina ; Píštěk, Václav (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je návrh klikového mechanismu pro vznětový letecký motor. Dále pak vhodné vyvážení klikového mechanismu, pevnostní kontrola klikového hřídele a výpočet torzních kmitů. Vypracovat výkresovou dokumentaci klikového hřídele.
Tříválcové motory
Kočvara, Antonín ; Janoušek, Michal (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Hlavním cílem této práce je shrnout vývoj čtyřdobých řadových tříválcových motorů od počátku jejich výroby do dnešní doby, jak z hlediska parametrů, tak z hlediska konstrukce. Dalším cílem je přiblížit důvody jejich využívání. Důvody využívání jsou vesměs porovnávány se čtyřválcovým motorem a některé jsou i podloženy výpočtem. Součástí práce je i kapitola popisující silová působení v hnacím ústrojí a jejich vliv na tříválcový motor. V závěru práce je pojednáno o možném budoucím vývoji řadových tříválcových motorů.
Silikonový tlumič torzních kmitů řadového šestiválcového vznětového motoru
Drozdek, Lukáš ; Novotný, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce s názvem „Silikonový tlumič torzních kmitů řadového šestiválcového vznětového motoru“ je zaměřena na prvotní návrh možnosti použití silikonového tlumiče torzních kmitů pro výše zmiňovaný motor určený pro traktory a další průmyslové aplikace. Cílem práce je vypočítat kmitání klikové hřídele pomocí vhodného dynamického modelu a následně navrhnout takové základní parametry silikonového tlumiče torzních kmitů, který torzní výchylky klikové hřídele utlumí na přijatelnou hodnotu. Další částí je návrh konstrukčního provedení samotného upevnění silikonového tlumiče na volném konci klikové hřídele motoru. Posledním krokem diplomové práce je porovnání a zhodnocení kmitání klikové hřídele bez tlumiče a s nově navrženým silikonovým tlumičem torzních kmitů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 146 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.