Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Řádové pedagogium v Chrudimi a jeho přínos k dívčímu vzdělání v letech 1894-1942
Novoměstská, Věra ; Matějek, Marek (vedoucí práce) ; Eliáš, Vojtěch (oponent)
Práce se zabývá historií dívčího vzdělání v Českých zemích v 19. a první polovině 20. století s důrazem na řádové dívčí školy a na vzdělávání učitelek. Obsahuje stručný nástin dějin Kongregace Školských sester sv. Františka a jejího působení ve výchově a vzdělávání dívčí mládeže. Podrobněji pojednává o dívčím Pedagogiu, které tato Kongregace založila v Chrudimi, o jeho historii, pedagogickém sboru a vyučovacích metodách.
Etická výchova v hodinách náboženství na vybraných církevních základních školách v České republice
Javůrková, Adéla ; Vogel, Jiří (vedoucí práce) ; Váňová, Miroslava (oponent)
Uvedená diplomová práce postupně seznamuje čtenáře s aktuální podobou etické výchovy v hodinách náboženství v České republice. Je členěna do několika kapitol, z nichž každá je nositelem určité problematiky, kterou osvětluje. Práci uzavírají rozhovory s učiteli, kteří vyučují náboženství na církevních školách, a opodstatňují tak úsudky představené v závěru.
Užití efektivní komunikace v mateřské škole typu montessori a v církevní mateřské škole
HOMOLOVÁ, Martina
Práce se zabývá uplatňováním efektivního přístupu zakotveného ve školním vzdělávacím programu mateřské školy typu montessori a církevní mateřské školy. Teoretická část popisuje efektivní komunikaci, základní efektivní a neefektivní komunikační dovednosti, potřeby a emoce. Dále se zabývá rámcovým vzdělávacím programem pro předškolním vzdělávání, školním vzdělávací programem a místem efektivní komunikace v RVP PV. V neposlední řadě se věnuje alternativnímu školství a místu efektivní komunikace v montessori pedagogice a v církevním školství. Praktická část obsahuje výzkum, který se zabývá především tím, v jaké míře a jakým pedagogickým přístupem jsou v mateřských školách (Soukromá mateřská škola Viva Bambini a Církevní mateřské škole Lipenská) užívány efektivní komunikační dovednosti. Obě mateřské školy mají ve svém školním vzdělávacím programu zakotvenou efektivní komunikaci. Mateřské školy mají odlišný pedagogický přístup. Mateřská škola Viva Bambini klade důraz na rozvoj smyslového vnímání a izolaci jediné vlastnosti. Církevní mateřská škola Lipenská zaměřuje pozornost na duchovní rozvoj dítěte a omezení náboženského obsahu pouze na jedno konkrétní téma. Jednou z největších podstat je láska a navázání vztahu s Bohem.
Řádové pedagogium v Chrudimi a jeho přínos k dívčímu vzdělání v letech 1894-1942
Novoměstská, Věra ; Matějek, Marek (vedoucí práce) ; Eliáš, Vojtěch (oponent)
Práce se zabývá historií dívčího vzdělání v Českých zemích v 19. a první polovině 20. století s důrazem na řádové dívčí školy a na vzdělávání učitelek. Obsahuje stručný nástin dějin Kongregace Školských sester sv. Františka a jejího působení ve výchově a vzdělávání dívčí mládeže. Podrobněji pojednává o dívčím Pedagogiu, které tato Kongregace založila v Chrudimi, o jeho historii, pedagogickém sboru a vyučovacích metodách.
Církevní vzdělávání dospělých
ČAPEK, Miroslav
Tato práce je zaměřena na osobnost dospělého člověka, možnost jeho dalšího vzdělávání v náboženské oblasti. Osobnost je popisována z hlediska psychologického, sociálního a pedagogického s přihlédnutím na její náboženský rozměr, který chce tato práce dále rozvíjet. Snahou je vytvořit tříletý cyklus námětů, které může malé církevní společenství používat jako témata pro jednotlivá setkání. Tato témata mají být podněty k další diskusi a konfrontaci s jednotlivými názory z vlastní praxe, etiky, teologie, sociologie, psychologie, filozofie a pedagogiky. Největší ambicí této práce je snaha pomoci vytvářet živá společenství křesťanů, která mohou zpřítomňovat Boží království zde na zemi.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.