Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rozvoj algoritmického myšlení žáků prostřednictvím herních projektů v prostředí Scratch
Benýšek, Vojtěch ; Štípek, Jiří (vedoucí práce) ; Černochová, Miroslava (oponent)
1 ABSTRAKT Bakalářská práce se zabývá tématem rozvoje algoritmického myšlení žáků prostřednictvím herních projektů ve vývojovém prostředí Scratch. Hlavním cílem práce bylo vytvořit soubor na sebe navazujících lekcí (kurz) ve Scratch, který by bylo možno využít jako metodiku v hodinách informatiky pro rozvoj algoritmického myšlení žáků ve věku 8-10 let. Teoretická část se věnuje zejména pojmu informatické, resp. algoritmické myšlení, přičemž se opírá o studium odborných zdrojů. Zaměřuje se na vysvětlení a definování těchto termínů, u algoritmického myšlení jsou identifikovány možnosti jeho rozvoje s důrazem na programování. Za účelem nalezení dalších přístupů k rozvoji algoritmického myšlení byl zanalyzován jak Rámcový vzdělávací program České republiky, tak i příslušné dokumenty vybraných evropských států. Poznatky získané v teoretické části byly následně zužitkovány v části praktické, tedy při vytváření samotného kurzu. Ten sestává z deseti lekcí, jejichž hlavní náplní je tvorba projektu. Pro motivování žáků bylo rozhodnuto, že projekty budou vždy hrami. Lekce kromě postupu možného řešení obsahují i metodické poznámky, které vyučující upozorňují na případná úskalí, či informují, jak vést výklad dané problematiky. Soubor lekcí byl následně ověřen v hodinách kroužku programování na dvou skupinách po devíti...
Karel 3D - aplikace pro výuku programování
Čoupek, Vojtěch ; Regéciová, Dominika (oponent) ; Křivka, Zbyněk (vedoucí práce)
Práce se zabývá přehledem dostupných prostředků pro pedagogy informatiky, kteří seznamují studenty s programováním. Cílem je implementace prostředí pedagogického jazyka Karel inspirovaného prací Andreje Blaha a jeho kolegů pro platformu MS-DOS. Byla navržena aplikace ve webovém prostředí, která rozšiřuje funkčnost předlohy o proměnné a zahrnuje moderní prvky uživatelského rozhraní, jako jsou blokové programování, obarvování syntaxe jazyka, syntaktickou kontrolu a 3D grafiku. Současně také pedagogům nabízí sadu základních příkladů a dovoluje jim tvořit si vlastní zadání.
Výukový software pro vizuální a textové programování v Lua/LÖVE
Medek, Petr ; Křivka, Zbyněk (oponent) ; Rychlý, Marek (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá vizuálním programováním v jazyce Lua s frameworkem LÖVE. V rámci práce vznikla webová aplikace pro výuku programování v Lua/LÖVE. Aplikace podporuje jak blokové, tak i textové programování. Vytvořené hry lze jednoduše spustit na platformě Android pomocí vytvořené Android aplikace. Webová aplikace obsahuje také výukové tutoriály vhodné pro výuku na základních a středních školách.
Výukový software pro vizuální a textové programování v Lua/LÖVE
Medek, Petr ; Křivka, Zbyněk (oponent) ; Rychlý, Marek (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá vizuálním programováním v jazyce Lua s frameworkem LÖVE. V rámci práce vznikla webová aplikace pro výuku programování v Lua/LÖVE. Aplikace podporuje jak blokové, tak i textové programování. Vytvořené hry lze jednoduše spustit na platformě Android pomocí vytvořené Android aplikace. Webová aplikace obsahuje také výukové tutoriály vhodné pro výuku na základních a středních školách.
Karel 3D - aplikace pro výuku programování
Čoupek, Vojtěch ; Regéciová, Dominika (oponent) ; Křivka, Zbyněk (vedoucí práce)
Práce se zabývá přehledem dostupných prostředků pro pedagogy informatiky, kteří seznamují studenty s programováním. Cílem je implementace prostředí pedagogického jazyka Karel inspirovaného prací Andreje Blaha a jeho kolegů pro platformu MS-DOS. Byla navržena aplikace ve webovém prostředí, která rozšiřuje funkčnost předlohy o proměnné a zahrnuje moderní prvky uživatelského rozhraní, jako jsou blokové programování, obarvování syntaxe jazyka, syntaktickou kontrolu a 3D grafiku. Současně také pedagogům nabízí sadu základních příkladů a dovoluje jim tvořit si vlastní zadání.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.