Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Studium PET lahví z hlediska obsahu rizikových prvků
Kryštofová, Petra ; Řezáčová, Veronika (oponent) ; Komendová, Renata (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou PET lahví z hlediska možného obsahu rizikových prvků. V obalovém materiálu PET a v nápojích, které jsou v lahvích obsaženy, byly stanovovány obsahy antimonu, mědi a olova. Bylo analyzováno celkem 15 vzorků balených neperlivých a kojeneckých vod dostupných v obchodní síti ČR. PET materiál byl za optimalizovaných podmínek rozložen v kyselém prostředí působením mikrovlnného záření. Ke stanovení vybraných rizikových prvků byly na základě předpokládaných koncentrací analytu použity metody atomové absorpční spektrometrie s atomizací v plameni nebo v grafitové kyvetě. V obalovém materiálu PET bylo stanoveno od 159,35 do 265,68 mgkg-1 antimonu, stanovené hodnoty koncentrace olova byly v rozmezí 10,96-20,23 mg·kg-1 a koncentrace mědi v rozsahu 0,11-7,52 mg·kg-1.V balených vodách a v balených kojeneckých vodách byl antimon identifikován pouze ve vzorcích s označením 6a, 8a, 9a a 15a, všechny koncentrace olova byly naměřeny pod LODPb, měď byla stanovena pouze ve vzorcích 2a, 6a a 8a. V žádném ze vzorků nedošlo k překročení koncentrací daných platnou legislativou. Limity těchto kovů nejsou v obalových materiálech legislativně stanoveny, definovány jsou pouze specifické migrační limity a k jejich překročení nedošlo. Vysoká koncentrace antimonu v PET však představuje potenciální riziko kontaminace obsahu těchto obalů a následně nápojů, tekutin v nich uchovávaných.
Kampaň společnosti Veolia Voda "Čerstvá kohoutková? Stačí říct!"
Jindrová, Eliška ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Bakalářská práce na téma Kampaň společnosti Veolia Voda "Čerstvá kohoutková? Stačí říct!" se zabývá rozborem kampaně zaměřené na propagaci kohoutkové vody v restauracích. Cílem je představit komunikační aktivity a kreativní zpracování projektu a také ukázat na základě výzkumu vnímání kampaně očima restauratérů z vybraných pražských gastronomických podniků zapojených do projektu. Důraz je kladen především na popis marketingového a komunikačního mixu kampaně s použitím deskriptivní metody, zdůrazněny jsou však také souvislosti tématu propagace kohoutkové vody s ekologickou problematikou konzumace balených vod a problematikou související s pitnou vodou obecně. Nastíněna je i situace ohledně podávání kohoutkové vody v restauracích v zahraničí. Součástí práce je také obraz kampaně v českých médiích a závěrečné zhodnocení.
Green purchasing: Case of Bottled Water Consumption in the Czech Republic
Hanusová, Klára ; Ščasný, Milan (vedoucí práce) ; Opatrný, Matěj (oponent)
Aby se tvůrci politik vypořádali s různými environmentálními problémy, z nichž mnohé pramení z neudržitelného chování spotřebitelů, usilují o přechod k oběhovému hospodářství. Jednou z iniciativ v České republice je snížení jednorázového plastového odpadu. Příkladem této kategorie odpadů jsou plastové lahve používané k balení nápojů. Následně si tato práce klade za cíl odhalit determinanty spotřeby balené vody v České republice, jelikož podobná studie v daném kontextu zřejmě nebyla provedena. Data (n=3 411) použitá pro analýzu jsou získána z dotazníkového šetření "TAČR Kohoutková". Použitá metóda zahrnuje Generalizovanou ordinální logistickou regresi a Multinomickou logistickou regresi. Výsledky odhalují sociodemografické charakteristiky, chuť, zdravotní důvody, konstrukty z teorie plánovaného chování a návyky jako prediktory spotřeby balené vody. Bylo zjištěno, že u vysoce vzdělaných lidí a lidí se silným návykem pít vodu z kohoutku existuje menší pravděpodobnost, že budou konzumovat balenou vodu. Hlavními spotřebiteli tohoto produktu se jeví ti, kteří negativně vnímají chuť a zdraví vody z kohoutku, nebo pozitivně vnímají takové vlastnosti u balené vody. Naopak, neexistuje dostatek důkazů pro určení vztahu mezi environmentálními hodnotami a konzumací balené vody.
Marketingový výzkum u spotřebitele pro vybranou firmu
DUSPIVOVÁ, Jitka
Cílem bakalářské práce bylo provedení marketingového výzkumu u spotřebitele pro výrobní podnik HBSW a.s. Byňov, zabývající se výrobou balené minerální vody. Úkolem bylo zjistit chování konečného spotřebitele při koupi minerálních vod, z důvodu měnících se požadavků spotřebitelů v tomto odvětví. Součástí cíle bylo zjištění prodejnosti vybraných produktů v letní a zimní sezoně a zjištění, které vlivy působí na spotřebitele a jsou rozhodující při výběru a koupi balené vody. V marketingovém výzkumu jsem použila dotazníkovou metodu. Dotazník byl sestaven celkem z 21 otázek týkajících se spotřebního a nákupního chování. Celkem bylo osloveno 170 respondentů v Jihočeském kraji.
Studium PET lahví z hlediska obsahu rizikových prvků
Kryštofová, Petra ; Řezáčová, Veronika (oponent) ; Komendová, Renata (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou PET lahví z hlediska možného obsahu rizikových prvků. V obalovém materiálu PET a v nápojích, které jsou v lahvích obsaženy, byly stanovovány obsahy antimonu, mědi a olova. Bylo analyzováno celkem 15 vzorků balených neperlivých a kojeneckých vod dostupných v obchodní síti ČR. PET materiál byl za optimalizovaných podmínek rozložen v kyselém prostředí působením mikrovlnného záření. Ke stanovení vybraných rizikových prvků byly na základě předpokládaných koncentrací analytu použity metody atomové absorpční spektrometrie s atomizací v plameni nebo v grafitové kyvetě. V obalovém materiálu PET bylo stanoveno od 159,35 do 265,68 mgkg-1 antimonu, stanovené hodnoty koncentrace olova byly v rozmezí 10,96-20,23 mg·kg-1 a koncentrace mědi v rozsahu 0,11-7,52 mg·kg-1.V balených vodách a v balených kojeneckých vodách byl antimon identifikován pouze ve vzorcích s označením 6a, 8a, 9a a 15a, všechny koncentrace olova byly naměřeny pod LODPb, měď byla stanovena pouze ve vzorcích 2a, 6a a 8a. V žádném ze vzorků nedošlo k překročení koncentrací daných platnou legislativou. Limity těchto kovů nejsou v obalových materiálech legislativně stanoveny, definovány jsou pouze specifické migrační limity a k jejich překročení nedošlo. Vysoká koncentrace antimonu v PET však představuje potenciální riziko kontaminace obsahu těchto obalů a následně nápojů, tekutin v nich uchovávaných.
Změny mikrobiologických parametrů balených minerálních vod při nestandardním zacházení
Böhmová, Martina
Diplomová práce je zaměřena na změny mikrobiologických parametrů balených minerálních vod při nestandardním zacházení. Nejdříve je v práci objasněno, co to vlastně minerální voda je a jak se minerální vody rozdělují. Další kapitoly literárního přehledu jsou zaměřeny na balené vody, a to z pohledu vyhlášky č. 275/2004 Sb. Poté se práce zaměřuje na mikrobiologii balených vod, kde jsou popsány významné mikrobiální kontaminanty a také vlivy, které růst a množení mikroorganismů ovlivňují. Na závěr diplomové práce byl proveden experiment, ve kterém byl u vybraných vzorků balených vod stanoven celkový počet mikroorganismů kultivovatelných při 36 °C a 22 °C po jejich otevření a následné konzumaci. Vzorky byly skladovány za předem definovaných podmínek. Tento výzkum byl doplněn dotazníkem, který byl zaměřen na konzumaci balených vod a jejich následné skladování.
Balené vody v prodejní síti ČR z pohledu minerálního složení
Kilianová, Iva
Práce se zabývá balenými vodami v prodejní síti ČR z pohledu minerálního složení. Teoretická část je věnována rozdělení balených vod a jejich charakteristice včetně stanovených limitů, které udává vyhláška MZ ČR 275/2004 Sb. Dále jednotlivým aniontům a kationtům udávaných na etiketách balených vod a jejich vlivu na zdraví člověka. Praktická část zahrnuje souhr informací získaných z nejznámějších obchodních sítí na etiketách balených vod, které daný obchodní řetězec nabízel. Získané výsledky byly zpracovány do tabulek a grafů, které byly porovnány s mezními, nejvyšší mezními a doporučenými hodnotamy stanovenými vyhláškou.
Kampaň společnosti Veolia Voda "Čerstvá kohoutková? Stačí říct!"
Jindrová, Eliška ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Bakalářská práce na téma Kampaň společnosti Veolia Voda "Čerstvá kohoutková? Stačí říct!" se zabývá rozborem kampaně zaměřené na propagaci kohoutkové vody v restauracích. Cílem je představit komunikační aktivity a kreativní zpracování projektu a také ukázat na základě výzkumu vnímání kampaně očima restauratérů z vybraných pražských gastronomických podniků zapojených do projektu. Důraz je kladen především na popis marketingového a komunikačního mixu kampaně s použitím deskriptivní metody, zdůrazněny jsou však také souvislosti tématu propagace kohoutkové vody s ekologickou problematikou konzumace balených vod a problematikou související s pitnou vodou obecně. Nastíněna je i situace ohledně podávání kohoutkové vody v restauracích v zahraničí. Součástí práce je také obraz kampaně v českých médiích a závěrečné zhodnocení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.