Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Simulátor asembleru x86 pro výuku
Heštera, Andrej ; Semerád, Lukáš (oponent) ; Orság, Filip (vedoucí práce)
Cieľom tejto práce je nadobudnúť potrebné znalosti analýzou architektúry inštrukčnej sady x86 a jazyka symbolických inštrukcií pre navrhnutie a implementovanie simulačného prostriedku v objektovo orientovanom jazyku Java SE8.   Ten používateľovi umožní vytvárať kód založený na konvenciách a syntaxe z prostredia Netwide Assembler a následne daný kód simulovať na virtuálnej reprezentácii - simulačnom modele, ktorý napodobňuje chovanie procesora z rodiny architektúry x86. Výsledkom by malo byť prehĺbenie znalostí používateľa o principiálnej funkcionalite vykonávaného strojového kódu a to, ako mení stav procesora bez potreby takýto kód kompilovať špeciálnym spôsobom za účelom spustenia cez Debugger, či nutnosťou disponovať fyzickým systémom implementujúcim architektúru x86.
Transformace Windows PE do grafu toku řízení
Jirák, Ota ; Burget, Radek (oponent) ; Kolář, Dušan (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o formátu spustitelných souborů EXE. Soustředí se na části potřebné při reverzním inženýrství. Dále se zabývá jazykem symbolických instrukcí, jeho reprezentací v binárních souborech a získání textového popisu instrukcí disasemblerem. Následuje popis převodu na graf toku řízení, detekce základních struktur (větvení a cykly) vyšších programovacích jazyků.
Rozšíření webových prohlížečů v nativním kódu
Vítek, Vojtěch ; Očenášek, Pavel (oponent) ; Burget, Radek (vedoucí práce)
Webové aplikace a prohlížeče jsou v dnešní době vyvíjeny a modernizovány neuvěřitelně rychlým tempem - dá se říct, že pokrok na poli internetových technologií je nezastavitelným fenoménem posledního desetiletí. Potřeba využít maximálního výkonu procesoru ve webové aplikaci k dosažení plynulého a příjemného uživatelského zážitku je enormní a každým rokem přináší, kromě neustálého vylepšování stávajících prostředků, několik nových technologií. Tato bakalářská práce se zabývá tvorbou rozšíření webových prohlížečů v nativním kódu, jejichž primárním cílem je právě využití maximálního výkonu procesoru a též snaha o vylepšení uživatelského zážitku při prohlížení webových stránek.
Emulace CPU pro výuku asemblerů
Charvát, Lukáš ; Nagy, Jan (oponent) ; Smrčka, Aleš (vedoucí práce)
Práce řeší tvobu emulátoru počítačové architektury se záměrem pro použití při výuce asemblerů. Zatímco většina dnešních emulátorů je zavislá na specifické architektuře, tato práce popisuje přístup, jak vytvořit emulátor, který by umožnoval uživatelům jednoduše vytvářet vlastní architektury, provádět nad nimi operace a zobrazovat jejich aktuální stav.
Překlad do různých asemblerů
Hranáč, Jan ; Goldefus, Filip (oponent) ; Meduna, Alexandr (vedoucí práce)
Cílem tohoto projektu je vytvořit překladač schopný přeložit vstupní jazyk do více různých asemblerů, dle volby uživatele. Toho bude dosaženo rozšiřitelností o moduly implementujících výstavbu zdrojových souborů konkrétních typů asemblerů. Překladač bude sloužit jako generátor částí asemblerovských zdrojových souborů pro usnadnění práce programátora v asembleru. Vstupní jazyk je odvozen od Pascalu. Má ale blíže k asembleru, než běžný Pascal.
Vizualizace práce CPU
Ďurčo, Marián ; Češka, Milan (oponent) ; Vojnar, Tomáš (vedoucí práce)
Táto práca má slúžiť, ako doplnok výučby na tému RISC pipeline. Samotná práca je tvorená, ako webová aplikácia. Po preskúmaní rôznych nástrojov a knižníc vhodných na túto prácu sme zvolili hlavné dve knižnice React a Redux. Vytvorené riešenie umožňuje podľa vstupu inštrukcií zobraziť inštrukčný tok v RISC pipeline a zároveň stavy registrov a pamäte. Umožňuje jednoduchým spôsobom vykonávanie prechodov medzi jednotlivými časťami vizualizácie. Na základe danej vizualizácie je možné základné pochopenie princípov RISC pipeline a jednotlivých inštrukcií asembleru.
Emulátor jednoduchého procesoru
Kuzník, Petr ; Přikryl, Zdeněk (oponent) ; Křoustek, Jakub (vedoucí práce)
Emulátor bude navržen jako obecný, schopný emulovat různorodé architektury. Jednotlivé architektury budou v samostatných modulech implementovaných jako dynamicky linkované dll knihovny. Hlavním cílem je dosáhnout právě obecnosti emulátoru a navrhnout jeho strukturu takovým způsobem, aby bylo možné jednoduše přidávat nové architektury a s použitím již implementovaných abstrakcí tyto architektury vytvářet. Hlavní implementovanou architekturou bude Commodore 64, předchůdce dnešních osobních počítačů, používaný v 80. letech hlavně v USA.
Demonstrační program výpočtu živých a mrtvých proměnných
Pavlačičová, Petra ; Koutný, Jiří (oponent) ; Lukáš, Roman (vedoucí práce)
Demonstrační program výpočtu živých a mrtvých proměnných slouží jako vizuální pomůcka při výuce optimalimalizace cílového kódu označovaním živých a mrtvých promněnných ze vstupního řetezce, kterým je matematický výraz s použitím syntaktické analýzy, práce s registry a následné generace optimalizovaného kódu v asembleru.
Řídící elektronika měniče na bázi DSP Texas Instruments
Vašíček, Adam ; Macho, Tomáš (oponent) ; Valach, Soběslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá optimalizací základních algoritmů řídicích aplikací pro DSC Texas Instruments řady c2000. V první část jsou shrnuty metody řízení a regulace elektrických pohonů s asynchronními motory. Následující část je věnována obecným zásadám optimalizace a metodám výpočtu některých matematických funkcí a operací. Značná část textu se zabývá mj. goniometrickými funkcemi, které jsou pro tuto oblast nepostradatelné. Dále navazuje praktické ověření uvedených postupů na základním algoritmu skalárního řízení frekvenčního měniče. Ten je v několika variantách, včetně asemblerové podoby, odladěn na vývojové desce ezDSP se signálovým procesorem TMS320F2808 od firmy Texas Instruments. Text je doplněn podstatnými částmi zdrojových kódů a stručným popisem vývojového prostředí Code Composer Studio. V závěru práce jsou rozebrány výsledky jednotlivých optimalizací a zhodnocen jejich přínos vzhledem k nárokům na čas programátora.
Emulace CPU pro výuku asemblerů
Charvát, Lukáš ; Samek, Jan (oponent) ; Smrčka, Aleš (vedoucí práce)
Práce řeší tvorbu emulátoru počítačové architektury a její instrukční sady se záměrem pro použití při výuce asemblerů. Zatímco většina dnešních emulátorů je závislá na specifické architektuře, tato práce popisuje přístup, jak vytvořit emulátor vhodný pro použití ve výuce a pro snadnější pochopení asemblerů. Emulátor se neomezuje pouze na jeden typ procesoru, ale umožňuje uživatelům jednoduše definovat vlastní architektury spolu s jejich instrukčními sadami za účelem možnosti provádět nad nimi operace a především názorně zobrazovat aktuální stav.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.