Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
ČESKÉ A NĚMECKÉ REKLAMY NA STRÁNKÁCH ČESKOBUDĚJOVICKÝCH DENÍKŮ, JEJICH POROVNÁNÍ A ROZBOR
ŠÍBA, Martin
Předkládaná práce se věnovala zkoumání problematiky reklamních inzerátů, které vycházely na stránkách českobudějovických novin od devadesátých let 19. století až do roku 1945. Tato diplomová práce se zaměřila na vlastní rozbor, systematickému výzkumu byly podrobeny především německé noviny Budweiser Zeitung, vycházející mezi léty 1873-1945. Stranou pozornosti nezůstal však ani deník Jihočeské listy. Byly rozebírány zejména dobové reklamy, které se staly předmětem důkladné analýzy, jež se primárně zaměřily na grafickou podobu, tematickou orientaci a také na vnitřní obsah. Na příkladu inzerce byly doloženy odlišné trendy, které se projevovaly v posledních desetiletích existence Rakousko - Uherska, během válečných let i za časů první a druhé republiky.
Muži a jejich životní svět v reklamách na pivo
Svobodová, Lucie ; Lupač, Petr (vedoucí práce) ; Vinopal, Jiří (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá hojně diskutovaným tématem genderové stereotypizace. Většina pozornosti odborníků i laické veřejnosti je v této oblasti zaměřena na problematiku stereotypů spojených s ženskou rolí. Tato práce se na problematiku genderových stereotypů pokouší nahlížet z druhé - tedy mužské strany. Cílem práce je rekonstruovat mužské stereotypy a jejich životní svět v reklamách, které jsou z tohoto pohledu zaměřené na snad stále typicky mužský produkt: pivo. Současně je sledována přítomnost tradičních stereotypů spojených s mužskou i ženskou rolí. Výzkumný problém je odpovídán pomocí obsahové analýzy reklam na pivo a následnou rekonstrukcí životního světa mužů v nich.
Reklama v časopisech pro děti na příkladu časopisu ABC v roce 2008
Žáček, Jan ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Hejlová, Denisa (oponent)
Cílem práce ‚Reklama v časopisech pro děti na příkladu časopisu ABC v roce 2008' je mapování reklamy v časopise ABC, její typologie a množství. Práce je zaměřena na otázky jako: Jaké je množství a typologie reklamy v titulu? Na co se reklama zaměřuje? Jak se případně jednotliví inzerenti profilují ve vztahu k cílové skupině titulu? Existuje systém reklamních kampaní tvořený inzerenty? Další částí je pohled na vnímání reklamy dětmi: Jak děti vnímají reklamu v časopise a jak hodnotí její vliv? Jaký vývoj by situace mohla mít v budoucnu? Práce okrajově zkoumá, jak jsou děti připraveny školním kurikulem k přijímání reklamních sdělení a jak samy hodnotí jejich příjem či ovlivnění. Téma práce je modelováno ve dvou rovinách: Za prvé jako případová studie časopisu ABC, která se věnuje obsahové analýze inzerce a to jak po kvantitativní, tak kvalitativní stránce. V této části jsou tématem také největší inzerenti, jejich reklamní kampaně i jejich profil. V druhé rovině jde o zkoumání příjemců sdělení - tedy žáků a žákyň prvního stupně základní školy - které má odhalit jejich pohled na reklamu, jejich vnímání reklamy jako ‚média', stejně jako její podvědomou percepci. V poslední části práce bude prostor pro konfrontaci výsledků výzkumu pohledu dětí na reklamu a školního kurikula, ve smyslu přípravy dnešních dětí na...
Komunikační strategie tištěných reklam zaměřených na rodiče
Traubová, Monika ; Saicová Římalová, Lucie (vedoucí práce) ; Šebesta, Karel (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá komunikační strategií, kterou využívají tvůrci reklam v tiskovinách pro rodiče malých dětí. V první části jsou představena teoretická východiska týkající se reklamy obecně, nejen z hlediska marketingu, ale i z jazykové stránky. Ve druhé části je provedena analýza nasbíraného materiálu a zjištěny prostředky, které jsou k dané komunikační strategii použity. Jedná se o prostředky verbální (slovo) i neverbální (grafická stránka reklamy). Popis je doplněn komplexní analýzou několika reklamních textů, na kterých je zobrazeno celkové působení dané strategie.
Kyborgové v reklamě na mobilní telefony
Loudová, Veronika ; Šafaříková, Radana (vedoucí práce) ; Kladný, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na zobrazení kyborgů v reklamě na mobilní telefony od Applu a Samsungu. Práce vychází z teoretického konceptu kyborga jako člověka v intimním a vzájemně závislém vztahu s technologií. Pojmu kyborga se práce věnuje od vzniku termínu po vývoj a zobrazení v umění, literatuře, filmu a odborných pracích z humanitních oborů. V rámci zkoumání kyborgů je využito několik poznámek od filozofů a historiků vědy jako je D. Haraway, K. Hayles, A. Clark, W. Mitchell. Jejich pojetí kyborga jako více psychické než fyzické propojení se stroji, odpovídá tezi práci, že s mobilními telefony se jedinec stává kyborgem. Telefon zde slouží jako intimní technologie a rozšíření mentálních i fyzických schopností lidí, splňující tak definici kyborga. K využití sémiotiky pro zkoumání lidí jako kyborgů posloužily práce o vizuální komunikaci, reklamě a sémiotice. Pomocí sémiotické analýzy je popsán vztah jedinců k technologii a jak vizuální a lingvistická stránka podporují metaforu kyborga na konkrétních příkladech. Záměr práce je obhájit představu lidí jako kyborgů a ukázat, jak je reklamy zobrazují a jaké mocenské pozice jsou vytvářeny v tomto ideologickém prostředí.
Komunikační strategie tištěných reklam zaměřených na rodiče
Traubová, Monika ; Saicová Římalová, Lucie (vedoucí práce) ; Šebesta, Karel (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá komunikační strategií, kterou využívají tvůrci reklam v tiskovinách pro rodiče malých dětí. V první části jsou představena teoretická východiska týkající se reklamy obecně, nejen z hlediska marketingu, ale i z jazykové stránky. Ve druhé části je provedena analýza nasbíraného materiálu a zjištěny prostředky, které jsou k dané komunikační strategii použity. Jedná se o prostředky verbální (slovo) i neverbální (grafická stránka reklamy). Popis je doplněn komplexní analýzou několika reklamních textů, na kterých je zobrazeno celkové působení dané strategie.
Muži a jejich životní svět v reklamách na pivo
Svobodová, Lucie ; Lupač, Petr (vedoucí práce) ; Vinopal, Jiří (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá hojně diskutovaným tématem genderové stereotypizace. Většina pozornosti odborníků i laické veřejnosti je v této oblasti zaměřena na problematiku stereotypů spojených s ženskou rolí. Tato práce se na problematiku genderových stereotypů pokouší nahlížet z druhé - tedy mužské strany. Cílem práce je rekonstruovat mužské stereotypy a jejich životní svět v reklamách, které jsou z tohoto pohledu zaměřené na snad stále typicky mužský produkt: pivo. Současně je sledována přítomnost tradičních stereotypů spojených s mužskou i ženskou rolí. Výzkumný problém je odpovídán pomocí obsahové analýzy reklam na pivo a následnou rekonstrukcí životního světa mužů v nich.
Reklama v časopisech pro děti na příkladu časopisu ABC v roce 2008
Žáček, Jan ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Hejlová, Denisa (oponent)
Cílem práce ‚Reklama v časopisech pro děti na příkladu časopisu ABC v roce 2008' je mapování reklamy v časopise ABC, její typologie a množství. Práce je zaměřena na otázky jako: Jaké je množství a typologie reklamy v titulu? Na co se reklama zaměřuje? Jak se případně jednotliví inzerenti profilují ve vztahu k cílové skupině titulu? Existuje systém reklamních kampaní tvořený inzerenty? Další částí je pohled na vnímání reklamy dětmi: Jak děti vnímají reklamu v časopise a jak hodnotí její vliv? Jaký vývoj by situace mohla mít v budoucnu? Práce okrajově zkoumá, jak jsou děti připraveny školním kurikulem k přijímání reklamních sdělení a jak samy hodnotí jejich příjem či ovlivnění. Téma práce je modelováno ve dvou rovinách: Za prvé jako případová studie časopisu ABC, která se věnuje obsahové analýze inzerce a to jak po kvantitativní, tak kvalitativní stránce. V této části jsou tématem také největší inzerenti, jejich reklamní kampaně i jejich profil. V druhé rovině jde o zkoumání příjemců sdělení - tedy žáků a žákyň prvního stupně základní školy - které má odhalit jejich pohled na reklamu, jejich vnímání reklamy jako ‚média', stejně jako její podvědomou percepci. V poslední části práce bude prostor pro konfrontaci výsledků výzkumu pohledu dětí na reklamu a školního kurikula, ve smyslu přípravy dnešních dětí na...
Analýza genderových stereotypů v hudebních videoklipech populárních písní
ZDEŇKOVÁ, Nikola
Diplomová práce se věnuje problematice genderových stereotypů, které jsou prezentovány v hudebních videoklipech soudobých populárních písní. Práce je rozdělena do dvou částí, přičemž první, teoretická část, je zaměřena na vymezení základních pojmů a definic, které jsou spjaty s teorií genderu, médii a mediální komunikací. Další pasáž práce se zabývá vyobrazováním genderu v mediálních sdělení s důrazem na reklamu a populární hudbu. Druhá část práce se zaobírá samotným praktickým výzkumem, který vychází především z Goffmanova pohledu na genderovou stereotypizaci v reklamních sdělení. V návaznosti na teoretickou část jsou analyzovány vybrané hudební videoklipy. Pozornost je soustředěna na identifikování a popsání mechanismů, prostřednictvím kterých jsou genderové stereotypy v populární hudbě reprodukovány. Zvolené hudební klipy byly analyzovány dle postupů zavedených v rámci tzv. obsahové analýzy. Výsledky analýzy ukazují, jakými způsoby je mužství a ženství ve videoklipech současné populární hudby zobrazováno.
Sémiotická analýza vybraných reklam společnosti Apple Inc.
Hervíř, Petr ; Novák, Michal (vedoucí práce) ; Kincl, Tomáš (oponent)
Diplomová práce pojednává o sémiotice, z ní odvozené analýzy, a zaměřuje se na analýzu vybraných reklamních spotů firmy Apple Inc. V první řadě definuje sémiotiku, sémiotickou analýzu a pojmy v ní obsažené, následně na základě těchto poznatků analyzuje spoty společnosti do hloubky z několika pohledů v závislosti na sémiotice.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.