Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Použitelnost didaktické hry pro výuku kartografie na základních školách
Zýma, Marek ; Krajňáková, Lenka (vedoucí práce) ; Matějček, Tomáš (oponent)
Předkládaná práce se zabývá uživatelským testováním použitelnosti didaktické hry Mapa ideálního ostrova pro výuku kartografie, která byla vytvořena stejným autorem v roce 2020 s tím, že je v práci i stručně představen herní koncept včetně popisu jednotlivých komponentů a jejich funkcí. Pro lepší přehlednost je práce uvedena skrze rešerši odborné literatury zabývající se aktivizujícími výukovými metodami, a to především didaktickými hrami, a společně s tím je představena problematika použitelnosti, její význam a aplikace na testování produktů. Výzkumná část si poté klade za cíl podrobit didaktickou hru testování použitelnosti, čímž zkoumá pohled žáků a učitelů na její užívání, a zároveň tak odhalit a následně odstranit nejzásadnější nedostatky hry. Výzkum probíhal skrze dvě nejběžnější metody, které se užívají v obecném produktovém testování výrobků, jimiž je dotazníkové šetření a interview s uživateli. Výsledky výzkumu ukázaly, že je hra vítaným doplňkem výuky, který je svými pravidly pro žáky i učitele srozumitelný a vzbuzuje v nich příjemné pocity a přes svůj herní charakter si zachovává patrný didaktický cíl. V některých případech se ale ukázal problém především s řešením různých úkolů, které žáci vzhledem k jejich věku nebyli schopni správně dokončit. Jak ale bylo uvedeno, v práci je samostatná...
Didaktická hra ve 5. ročníku ZŠ
Štěpánková, Pavlína ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Poche Kargerová, Jana (oponent)
Metoda didaktických her je populárním prostředkem moderní pedagogické praxe. Tato práce se zabývá efektivností této metody v těchto pěti zvolených parametrech: zábavnost, přínosnost, zájem o látku, osvojení probírané látky, reflexe na vlastní kompetence. K tomu využívá kombinaci různých postupů, sbírání kvantitativních a kvalitativních dat dotazníkem, měření pomocí kvízu a nestrukturované pozorování. Práce díky tomu naplňuje princip triangulace. Práce má teoretickou a praktickou část. Teoretická východiska jsou čerpána z tuzemských odborných zdrojů na téma didaktické hry a vývojové psychologie. Rozebrán je pojem didaktické hry, dělení didaktických her, vývojová specifika žáka páté třídy a plánování, řízení a vyhodnocení výuky z hlediska učitele. V praktické části jsou nejprve vymezeny výzkumné cíle a otázky, výzkumný soubor, použité metody a etika výzkumu, následuje prezentace výsledků. Výsledková část práce se nejprve zabývá zpracováním kvantitativních dat z anketního šetření, poté zpracováním kvalitativních dat. Výsledkovou část uzavírá prezentace případových studií. Ukázalo se, že navzdory spíše malým rozdílům jsou všechny zkoumané hry velmi efektivním didaktickým nástrojem. Žáci je jednoznačně hodnotí jako zábavné a přínosné, přičemž jsou pro ně především zábavné. Hry probouzeli výrazný zájem o...
Hra jako vyučovací a výchovná metoda
Vacková, Veronika ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Smyslem předložené práce je seznámit čtenáře se hrou jako vyučovací a výchovnou metodou. Hra je nejpřirozenější aktivitou dítěte. Každý pedagog by se proto měl seznámit s možnostmi zařazování her do výchovné a vzdělávací činnosti. Existuje mnoho definic hry, některé z nich ve své práci uvádím a představuji také konkrétní ukázky her, členěné dle jejich zaměření. Snažila jsem se obsáhnout a pojmenovat významné vlivy, které na správný a zdravý průběh hry působí. V rámci vlastní pedagogické praxe jsem aplikovala vybrané hry na své studenty a snažila se postihnout jejich efektivitu i popularitu. Součástí práce je kapitola o hře v různých vývojových etapách. Zde uvádím možné hry, hračky a herní aktivity, vhodné a přiměřené daným vývojovým etapám. Výsledkem je teoretický základ, na který bych ráda v budoucnu navázala.
Hra jako vyučovací a výchovná metoda
Vacková, Veronika ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Smyslem předložené práce je seznámit čtenáře se hrou jako vyučovací a výchovnou metodou. Hra je nejpřirozenější aktivitou dítěte. Každý pedagog by se proto měl seznámit s možnostmi zařazování her do výchovné a vzdělávací činnosti. Existuje mnoho definic hry, některé z nich ve své práci uvádím a představuji také konkrétní ukázky her, členěné dle jejich zaměření. Snažila jsem se obsáhnout a pojmenovat významné vlivy, které na správný a zdravý průběh hry působí. V rámci vlastní pedagogické praxe jsem aplikovala vybrané hry na své studenty a snažila se postihnout jejich efektivitu i popularitu. Součástí práce je kapitola o hře v různých vývojových etapách. Zde uvádím možné hry, hračky a herní aktivity, vhodné a přiměřené daným vývojovým etapám. Výsledkem je teoretický základ, na který bych ráda v budoucnu navázala.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.