Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Konkurenční strategie společnosti
Smejkalová, Dagmar ; Martinovičová,, Dana (oponent) ; Bartes, František (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou konkurence a konkurenční strategie ve společnosti ABC, s.r.o. Vyhodnocuje současný stav a navrhuje efektivní řešení pro společnost ABC, s.r.o. vzhledem ke konkurenci na trhu.
Analýza dokumentace skutečných poškození vozidel při dopravních nehodách
Novotný, Václav ; Kovanda,, Jan (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá komplexní analýzou fotodokumentace poškození vozidel při dopravních nehodách. V rámci analýz je proveden přehled současného systematického dokumentování, včetně ohledání. Dokumentace pořízena PČR je svým rozsahem porovnána s dokumentací pořízenou při nárazových testech. Dále je v DP dokumentace rozdělena do dvou skupin střetů, kde jsou reprezentativní nehody detailně popsány a následně vyhodnoceny. Obdobně je tento postup praktikován pro dokumentaci dalších dopravních nehod, kde jsou zachyceny vzájemné deformace. Výsledkem této práce je stanovení optimálního místa objektivu pro pořízení dokumentace a tím stanovení základního počtu fotografií při dokumentaci poškození vozidla po dopravních nehodách.
Konkurenční strategie firmy
Čech, Petr ; Mátl, Roman (oponent) ; Bartes, František (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaměřuje na vytvoření konkurenční strategie střední firmy působící ve strojním průmyslu. Práce analyzuje současný stav a celkové vnitřní prostředí ve vztahu k prostředí vnějšímu. Za pomocí stanovených cílů a konkurenčních výhod navrhuje konkurenční strategii a její časovou implementaci.
Právní souvislosti nočních dopravních nehod s chodci
Daněk, Vladimír ; Bradáč, Albert (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
Diplomová práce s názvem „Právní souvislosti nočních dopravních nehod s chodci“ se zabývá interpretací právních rozhodnutí k dopravním nehodám, které byly způsobeny v noční době vozidlem, kde dalším účastníkem nehody byl chodec. Hlavním cílem této práce je pokusit se nalézt zaužívané hranice pro posuzování zavinění u srovnatelných nehodových situací v případech dopravních nehod vozidla a chodce za snížené viditelnosti s důrazem na posuzování ve vztahu k okolnostem případů z hlediska technického a právního a ve vztahu ke zdravotním následkům. Pokud se týká teoretické části, tak zde jsou provedeny právní výklady zákonů s důrazem na ty, jež se v rozhodnutích soudů opakovaně vyskytují. V analytické části bylo prostudováno a analyzováno přibližně 1530 soudních rozhodnutí, ze kterých bylo vybráno 56, které odpovídají požadavkům této práce, dále bylo vyhodnoceno 5 znaleckých posudků poskytnutých Ústavem soudního inženýrství Vysokého učení technického v Brně, u těchto případů na základě toho, že se podařilo zjistit hranici pro posuzování nehodových situací, bylo predikováno možné soudní rozhodnutí v kontextu s nalezenou zaužívanou hranicí rozhodování soudů na nevyšší úrovni soudní hierarchie.
Analýza naměřených dat z nárazových zkoušek - kolmé střety
Tillhonová, Veronika ; Ptáček, Petr (oponent) ; Bradáč, Albert (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá nárazovými zkouškami. Mnoho mezinárodních organizací se specializuje přímo na provádění nárazových zkoušek. Nárazová zkouška simuluje střet vozidel. Simulují se tři nejběžnější střety čelní, boční a zadní. Diplomová práce se zaměřuje na střety boční. Boční střety jsou charakteristické tím, že první vozidlo je poškozené v přední části a druhé v boční části. Naměřená data z těchto zkoušek byla vyhodnocena za účelem získání deformační energie spotřebované pro trvalé poškození vozidel. Z deformační energie byly spočteny ekvivalentní energické rychlosti jednotlivých vozidel. Hodnoty EES byly vyhodnoceny různými metodami využívané ve znalecké praxi a porovnány. Nárazové zkoušky byly simulovány za účelem objasnění pomoci znalcům při analýze dopravních nehod.
Okolnosti a právní důsledky dopravních nehod vozidel s chodci v denní době
Rožková, Magdaléna ; Tylšar, Vladimír (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
Diplomová práce s názvem „Okolnosti a právní důsledky dopravních nehod vozidel s chodci v denní době“ se zabývá interpretací právních rozhodnutí k dopravním nehodám, které byly způsobeny v denní době vozidlem, a dalším účastníkem byl chodec. Hlavním cílem této práce je nalézt zaužívané hranice pro posuzování zavinění u srovnatelných nehodových situací. V rámci teoretické části práce jsou definované základní pojmy jako dopravní nehoda, účastníci dopravních nehod a postavení znalce v trestním řízení. Dále se zabývá biomechanickými aspekty kolize chodec – vozidlo a porušení konkrétních předpisů. K analytické části bylo prostudováno a analyzováno přibližně 1530 soudních rozhodnutí, ze kterých bylo vybráno 40, které odpovídají požadavkům této práce. V analytické části se nachází také 4 znalecké posudky poskytnuté Ústavem soudního inženýrství Vysokého učení technického v Brně, na kterých byly uplatněny zmíněné hranice pro posuzování nehodových situací a také rozhodnutí dle jurisdikce.
Vliv vulkanického popela na leteckou dopravu
Soukop, Robin ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce komplexně zpracovává problematiku vulkanického popela a jeho vlivu na letectví včetně samotné vulkanické aktivity (podmínek pro její existenci, pro existenci erupcí a jejich základních produktů). Mimo to se práce věnuje následkům, které má vulkanický popel na letadla a letiště, možnostem jeho detekce či sledování a mechanismu jeho šíření ve vzdušném prostoru. Zvláštní důraz je pak kladen na letecké incidenty s ním související a na ohrožení, které představuje pro vzdušný prostor České republiky.
Využití počítačové podpory při řešení předstřetového pohybu vozidel
Křižák, Michal ; Semela, Marek (oponent) ; Tokař, Stanislav (vedoucí práce)
Práce se zabývá porovnáním vlivu zvolené metody řešení na předstřetový pohyb v rámci jednoho simulačního programu a na rozdíly ve výpočtu pro jednu metodu ve dvou různých programech. Porovnávané metody řešení jsou kinematický a dynamický výpočet předstřetového pohybu, porovnávané programy jsou Virtual CRASH a PC-Crash.
Střety boků vozidel pod úhlem 8° při různých rychlostech
Praus, Tomáš ; Bradáč, Albert (oponent) ; Rábek, Vlastimil (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou určování rychlosti při tečných kolizích dvou vozidel. V teoretické části je jednak popsána již dostupná literatura a jednak příprava znaleckého experimentu. V praktické části je popsán samotný experiment. Jeho výsledky jsou následně zpracovány a porovnány s literaturou v teoretické části. Cílem práce je rozšířit znalosti o tečných střetech a omezit chybovost při určování nehodového děje ve znaleckých posudcích nebo škodných událostí v pojišťovnách.
ANALÝZA TUHOSTI PŘEDNÍ ČÁSTI VOZIDEL
Coufal, Tomáš ; Kovanda, Jan (oponent) ; Kohút,, Pavol (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce)
Práce se zabývá analýzou tuhosti přední části moderních vozidel se zaměřením pro využití v oboru Soudního inženýrství při analýze dopravních nehod. Při analýze dopravní nehody se mimo jiné řeší vlastní střet vozidel, jehož nedílnou součástí je určení energetické ztráty vozidla při nárazu, respektive deformační energie vyjádřené ve formě EES (Energy Equivalent Speed). V případě známé tuhosti dané části vozidla je možné na základě hloubky deformace exaktně vypočíst deformační energii, resp. EES odpovídající danému poškození vozidla. V oboru Soudního inženýrství však hodnoty tuhostí jednotlivých částí vozidla nejsou známé, a proto jsou pro výpočet EES využívány alternativní metody, jejichž přehled je uveden v rešeršní části této dizertační práce. Současné metody stanovení EES však disponují jistými omezeními v použitelnosti, a proto byl v rámci řešení dizertační práce navržen výpočet EES pro přední část vozidla zpracovaný na základě dat z reálných nárazových zkoušek s využitím reálné tuhostní charakteristiky přední části vozidla. Přední část vozidla je rozdělena do jednotlivých oblastí, kde každou z těchto oblastí charakterizuje příslušná tuhostní charakteristika. Navržený výpočet EES lze tedy s výhodou použít i pro střety s částečným překrytím se zohledněním reálné tuhosti poškozené části vozidla, což dosavadní metody neumožňovaly. V rámci řešení dizertační práce byl dále zpracován výpočetní program deformační energie a EES pracující s jednotlivými tuhostními charakteristikami v daných oblastech, jehož vstupními parametry jsou uživatelem zadaná hloubka trvalé deformace přední části vozidla v jednotlivých oblastech, hmotnost vozidla, směr nárázové síly a koeficient tření na kontaktní ploše. Vzhledem k tomu, že tuhost vozidla je také jedním z kontrolních parametrů při řešení střetu v simulačním programu PC-Crash využívaném v soudně inženýrské praxi pro analýzu nehodového dějě, byl dále zpracován doplněk výpočetního programu, který na základě výše uvedených vstupních hodnot dále vypočte údaje pro řešení střetu v simulačním programu, konkrétně tuhost, koeficient restituce a deformaci vozidla uváděnou ve výstupním protokolu simulačního programu. Na základě těchto údajů má tedy znalec možnost vyřešit střet vozidel v simulačním programu takovým způsobem, aby co možná nejpřesněji odpovídal reálnému střetu vozidel.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 27 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.