Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mobilní aplikace pro psychodiagnostiku předškolních dětí
Guryča, Ondřej ; Smíšek, Radovan (oponent) ; Škutková, Helena (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na možnost psychodiagnostiky předškolních dětí pomocí aplikace v chytrém telefonu. V práci je pojednáno o principu psychodiagnostiky a jejím rozdílném přístupu u dětské psychodiagnostiky, dále jsou zde uvedeny používané psychodiagnostické testy. V další části je představena realizace aplikace pro operační systém Android s vybranými testy. Nakonec je vysvětlen způsob vyhodnocení dat a doporučení používání aplikace.
Rozvoj sluchové percepce v rámci logopedické prevence v běžné mateřské škole
Pouchová, Vendula ; Horynová, Jana (vedoucí práce) ; Klenková, Jiřina (oponent)
Hlavním cílem bakalářské práce je zjistit a popsat rozvoj sluchové percepce ve vybrané běžné mateřské škole. Dílčími cíli práce bylo zjistit a popsat klady a zápory rozvoje sluchové percepce v dané mateřské škole a představit nejčastější pomůcky a aktivity, které jsou k rozvoji sluchové percepce využívány. Teoretická část práce se skládá ze tří kapitol, které představují podklad pro praktickou část práce. První kapitola je zaměřena na vývoj řeči a jazykových schopností intaktního dítěte a dále představuje základní pojmy řeč, jazyk a komunikace. Druhá kapitola je věnována problematice sluchové percepce a jejich jednotlivých složek. Ve třetí kapitole je představeno vzdělávání dětí v předškolním věku, rámcový vzdělávací program a jeho oblasti. Praktická část práce představuje vlastní výzkumné šetření realizované na konkrétní běžné mateřské škole. Jedná se o kvalitativní výzkumné šetření, pro sběr dat bylo využito metod zúčastněného pozorování, analýzy pracovních listů a využívaných pomůcek a doplňkově rozhovoru s vyučující z mateřské školy. Rozvoj sluchové percepce byl sledován jak v rámci kolektivu jedné ze tříd mateřské školy, tak v rámci kroužku předškoláka, který navštěvují pouze děti předškolního věku. Získaná data byla následně analyzována a byly zodpovězeny výzkumné otázky. Závěry výzkumného...
Rozvoj sluchové percepce u dětí s fonologickými poruchami
Hynková, Zuzana ; Korandová, Zuzana (vedoucí práce) ; Horynová, Jana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá rozvojem sluchové percepce u dětí s fonologickými poruchami. Hlavním cílem této práce je proto analýza rozvoje sluchové percepce u dětí s fonologickými poruchami. Na základě vytyčeného hlavního cíle bylo vymezeno několik dílčích cílů a výzkumné otázky. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Teoretická část se dělí na dvě kapitoly. První kapitola vymezuje základní pojmy týkající se komunikace, jazyka a řeči, ontogeneze jazyka, řeči a komunikace, dále popisuje jazykové roviny a dvě nejčastější poruchy, které se v České republice zaměňují s fonologickými poruchami, a to vývojovou dysfázii a vývojovou verbální dyspraxii. V této kapitole je možné nalézt i charakteristiku sluchu a sluchové percepce, a zároveň vysvětlený pojem fonematický sluch. Také je zde popsán předškolní věk a kognitivní vývoj dítěte v tomto období. Druhá kapitola se zabývá fonologickými poruchami, tudíž historickým kontextem, klasifikací, etiologií, symptomatologií, diagnostikou a terapií. Současně se tato kapitola zabývá pojmy fonetika a fonologie, fonologická realizace prvků řeči a fonologické procesy. Třetí kapitolou je empirická část, která se věnuje výzkumnému šetření, pro které byla zvolena kvalitativní strategie v designu případové studie. Jako metody sběru dat byly vybrány analýza...
Možnosti rozvíjení percepčních schopností a dovedností u dětí s narušenou komunikační schopností (NKS) v logopedické třídě mateřské školy
KLAUSOVÁ, Karolina
Bakalářská práce se zabývá možnostmi rozvoje sluchové percepce u dětí s narušenou komunikační schopností v logopedické třídě mateřské školy. Hlavním cílem empirické části práce bylo sestavit zásobník cvičení, který by mohl sloužit k rozvoji sluchové percepce u dětí s narušenou komunikační schopností ve věku od 5 do 7 let, a to v následujících oblastech sluchové percepce akustická diferenciace, analýza a syntéza, sluchová paměť, koncentrace sluchové pozornosti a schopnost percepce rytmu. Dílčím cílem praktické části bylo daná cvičení vyzkoušet v provozu logopedické třídy mateřské školy. Text bakalářské práce je rozdělen na dvě části teoretickou a empirickou. Teoretická část je zaměřena na charakteristiku dítěte předškolního věku, narušenou komunikační schopnost, možnosti logopedické péče v České republice a percepční schopnosti a dovednosti, podrobněji pak na percepci sluchovou. V části empirické byla použita kvalitativní výzkumná strategie s využitím metody dotazování, techniky polostrukturovaného rozhovoru, a následně metody zúčastněného pozorování. Výběrový soubor tvořilo celkem 17 dětí předškolního věku s narušenou komunikační schopností navštěvující dvě různé logopedické třídy mateřské školy v České republice. Z rozhovorů a z teoretických východisek byl sestaven zásobník cvičení pro děti s narušenou komunikační schopností ve věku 5 7 let, který byl následně prakticky vyzkoušen v provozu dvou mateřských škol.
Mobilní aplikace pro psychodiagnostiku předškolních dětí
Guryča, Ondřej ; Smíšek, Radovan (oponent) ; Škutková, Helena (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na možnost psychodiagnostiky předškolních dětí pomocí aplikace v chytrém telefonu. V práci je pojednáno o principu psychodiagnostiky a jejím rozdílném přístupu u dětské psychodiagnostiky, dále jsou zde uvedeny používané psychodiagnostické testy. V další části je představena realizace aplikace pro operační systém Android s vybranými testy. Nakonec je vysvětlen způsob vyhodnocení dat a doporučení používání aplikace.
Analýza sluchové percepce dětí předškolního věku
Baxová, Tereza ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Kopečný, Petr (oponent)
Diplomová práce má speciálně pedagogické téma. Zabývá se sluchovou percepcí dětí v předškolním věku. Cílem práce je zjistit úroveň sluchové percepce dětí předškolního věku z běžné třídy mateřské školy. Pozornost je věnována naslouchání, sluchové diferenciaci, krátkodobé sluchové paměti, sluchové analýze a syntéze a vnímání a reprodukci rytmu. Výzkumný problém je řešen na základě analýzy dat získaných pomocí vlastního testu, který je sestaven v souladu s vývojovými tabulkami sluchové percepce. Výzkumem bylo zjištěno, že úspěšnost celého testu činí 82,8 %. Nejobtížnější částí testu je oblast naslouchání, s úspěšností 61,0 %. Naopak nejvyšší úspěšnost je v oblasti vnímání a reprodukce rytmu, kde dosahuje 89,2 %. KLÍČOVÁ SLOVA Dítě předškolního věku, komunikace, sluchová percepce, naslouchání, sluchová diferenciace, krátkodobá sluchová paměť, sluchová analýza a syntéza, vnímání a reprodukce rytmu
Rozvoj percepčních dovedností u chlapce s vývojovou dysfázií
Štrbová, Lucie ; Durdilová, Lucie (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Resumé Diplomová práce se zabývá rozvojem percepčního vnímání u chlapce s vývojovou dysfázií. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí - teoretické a praktické. Teoretická část se dělí do tří kapitol. První kapitola se zabývá definicemi narušené komunikační schopnosti - vývojové dysfázie. Zahrnuje také etiologii, symptomatologii a klasifikaci této poruchy. Druhá kapitola se věnuje diagnostice vývojové dysfázie ze speciálně pedagogického pohledu. Třetí kapitola se zaměřuje na terapii zmíněné komunikační schopnosti a jednotlivých narušených oblastí. Praktická část je věnována výzkumnému šetření, které probíhalo při půlroční systematické práci s chlapcem s vývojovou dysfázií. Hlavním cílem práce bylo zjistit, jakými prostředky lze rozvíjet percepční vnímání u chlapce se zmíněnou narušenou komunikační schopností. Výzkumná část obsahovala kasuistiku chlapce a jednotlivé měsíční plány, které byly sestavovány a vyhodnocovány na základě pozorovacích záznamů a výsledků z vyšetření zrakového a sluchového vnímání. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.