Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 86 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Racionalizace výroby součásti zemědělského stroje
Tenora, Tomáš ; Osička, Karel (oponent) ; Píška, Miroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá procesem obrábění výkovku ojnice, a to ve spolupráci se společností Zetor Tractors a.s. První kapitola práce je zaměřena na bližší představení společnosti. Druhá kapitola obsahuje podrobnější rozbor technické dokumentace a požadavků na výrobu předmětu studie, tedy sestavy ojnice. Ve třetí kapitole je detailně rozebrána a popsána stávající technologie výroby. Čtvrtá kapitola si klade za cíl návrh nové technologie použitelné pro výrobu ojnice v požadované jakosti. Pátá kapitola je zacílena na samotné testování nově navržené technologie. V poslední, tedy šesté kapitole je provedeno technicko-ekonomické zhodnocení navrženého postupu.
Namáhání ojnice v multi-body systému
Malinský, Marek ; Ramík, Pavel (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vytvořením metodiky pro výpočet namáhání ojnice spalovacího motoru v MBS softwaru. Samotná práce je rozdělena do několik etap, a to krátké rešerše soudobých ojnic, modelování ojnice za využití Pro/E, metodiky přípravy konečněprvkového modelu ojnice a modální analýzy v softwaru ANSYS, vytvoření šablony virtuálního spalovacího motoru s poddajnou ojnicí a provedení samotné pevnostní analýzy v softwaru ADAMS/Engine. Toto téma je náročné na kombinaci a využití hned několika výpočetních softwarů. Práce poskytuje přehled možností, postupů a metodiku vlastního řešení namáhání ojnice, která slouží pro objasnění a zpřehlednění dané problematiky.
Návrh a optimalizace ojnice motoru závodního automobilu
Ulman, Jaroslav ; Zháňal, Lubor (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem a optimalizací ojnice motoru závodního automobilu. Na začátku celé práce je vytvořen 3D-model ojnice, ze kterého se pak v průběhu celé práce vychází. Potom je provedena analýza napjatosti stávajícího modelu a na základě získaných výsledků jsou provedeny konstrukční změny v řešení ojnice. Nově upravená ojnice je opět zanalyzována s užitím MKP a nově získané výsledky jsou porovnány s výsledky původního modelu ojnice. Závěr práce se zabývá citlivostní analýzou vybraných parametrů ojnice a jejich míru vlivu změny na výslednou pevnost ojnice.Potom je provedeno zhodnocení všech výsledků.
Využití vačkového mechanismu jako náhrady klikového ústrojí spalovacího motoru
Suk, Jakub ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá možností nahrazení klikového mechanismu spalovacího motoru vačkovým převodem. V úvodní části práce jsou navrženy základní parametry motoru s tímto typem převodu. Následně je navrženo několik typů zdvihových křivek vačky, podle požadavků na průběh zdvihu. Dále je v práci vypracován konstrukční návrh základních částí motoru, detailně je řešena konstrukce tělesa vačky.Poslední z kapitol je simulace funkčnosti virtuálního modelu. V závěru jsou zhodnoceny výsledky a porovnány výhody a nevýhody takovéhoto typu motoru.
Mechanismus jednoválcového zážehového motoru s prodlouženou expanzí
Tokař, Stanislav ; Novotný, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato práce se zaměřuje na návrh klikového mechanismu motoru s prodlouženou expanzí. Hlavní pozornost je věnována na vyšetření průběhů kinematických veličin a setrvačných sil v mechanismu. Dále je v této práci provedena analýza napjatosti ojnice a porovnána s ojnicí klasického motoru. V poslední části je zhodnocení předností a nedostatků navrženého řešení mechanismu.
Letecký motor
Kalugin, Ivan ; Ramík, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává o konstrukčním návrhu hnacího ústrojí pro plochý letecký zážehový šestiválcový motor o výkonu 102 kW. Dále rozborem vyváženosti pro dané uspořádání motoru a pevnostní kontrolou rozvidlené ojnice.
Hnací ústrojí tříválcového zážehového hvězdicového motoru
Košař, Miroslav ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem této práce je návrh hnacího ústrojí hvězdicového zážehového motoru ve dvou variantách konstrukčního uspořádání, pevnostní analýza vybraných dílů pomocí MKP, případná optimalizace vybraných dílů a stanovení bezpečnosti na jejich nejvíce namáhaných místech.
Hnací ústrojí řadového tříválcového vznětového motoru
Riemel, Pavel ; Novotný, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je pro dané základní geometrické, termodynamické a provozní parametry válcové jednotky řadového tříválcového vznětového motoru provést výpočet termodynamického cyklu, navrhnout základní rozměry pístní skupiny a pro zadané provozní režimy provést pevnostní kontrolu oka ojnice. Výsledné hodnoty porovnat se srovnatelným vznětovým motorem a tím ověřit jeho případnou funkčnost. V úvodu práce je uveden vznětový motor, jeho základní využití, princip funkce a popis jeho hlavních částí. Práce se skládá ze dvou základních částí. První část obsahuje popis výpočtu se související grafikou, druhá výpočtovou přílohu, ve které jsou výpočty termodynamického cyklu, sil působících na pístní skupinu, pevnostní výpočet a kontrola oka ojnice. V závěru jsou vyhodnoceny výsledky výpočtu.
Hnací ústrojí řadového pětiválcového vznětového motoru
Zarambukas, Michalis ; Novotný, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Úkolem bakalářské práce je pro zadaný pětiválcový naftový motor spočítat geometrické, termodynamické a provozní parametry válcové jednotky a poté porovnat se skutečným motorem a zhodnotit výsledky. Dalším krokem je provést výpočet termodynamického cyklu a výsledek zakreslit do p-V diagramu. Výpočet síly působící na píst, který zahrnuje návrh základních rozměrů pístu a pístního čepu, z toho vyplývající hmotnost pístní skupiny, následné maximální zrychlení a setrvačná síla pístní skupiny, výpočet měrného tlaku, napětí v pístním čepu. Stanovení základních rozměrů ojnice a materiálové vlastnosti oka ojnice a bronzového pouzdra, stanovení maximálního napětí v důsledku setrvačných sil od tlaku plynů a bezpečnost vůči mezi kluzu a mezi únavy. V úvodu práce je popsán dieselový motor od jeho vzniku přes princip činnosti, až k jeho uplatnění ve společnosti. V závěru jsou zhodnoceny výsledky výpočtu.
Znázornění práce cyklických motorů
Fajkus, Jan ; Granát, Jiří (oponent) ; Přibyl, Jaroslav (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce bylo seznámení se s různými cyklickými motory, pochopení jejich principu, popis jejich společných a rozdílných vlastností. Programová část projektu spočívala ve vytvoření vizualizace vybraných motorů v jazyce C/C++ pomocí openGL.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 86 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.