Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 103 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Klikový mechanismus dvoudobého závodního motocyklového motoru
Šmahel, Matěj ; Tobiáš, Martin (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá konstrukčně výpočetním návrhem klikové hřídele dvoudobého zážehového jednoválcového motoru. V první části jsou popsány hlavní silové účinky klikového mechanismu a popis zvoleného dvoudobého motoru. Druhá část se věnuje výpočtovému modelování klikového mechanismu v prostředí Multi-Body System. Hlavním cílem je stanovení vlivu hodnoty částečného vyvážení setrvačných sil posuvných částí prvního řádu na zatížení jednotlivých částí motocyklu. Hodnoceno je zatížení hlavních ložisek klikové hřídele a míst pro uložení motoru. Stanoveno je také zrychlení vzniklé v řídítkách a místech pro uložení stupaček. V závěru jsou shrnuty výsledky a nastíněn další možný postup.
Klikový mechanismus čtyřválcového řadového zážehového leteckého motoru
Doležal, Jakub ; Kučera, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na konstrukční návrh ocelové ojnice letadlového motoru Walter Mikron III C výrobce Parma-technik s.r.o., která by mohla být alternativou stávající ojnice z hliníkové slitiny. Před samotným řešením konstrukce je vypracována rešerše letadlových motorů a ojnic spolu s nastíněním problematiky výpočtu dynamického namáhání klikového mechanismu. V praktické části práce je analyzována konstrukce klikového mechanismu, na který navazuje výpočet jeho dynamického namáhání, a to jak analyticky, tak 1D simulací v prostředí software GT-Suite Cranktrain. Pevnostní kontrola stávající ojnice je provedena analytickým výpočtem, který je ověřen pevnostní MKP analýzou v software Ansys Workbench, přičemž oba přístupy vyhodnocují jak napjatost ojnice, tak únavovou bezpečnost. Podobným způsobem je navržena a vyhodnocena ocelová ojnice ve dvou provedeních, s dříkem ve tvaru I a H. Výstupem práce je výrobní dokumentace obou variant ojnice.
Vyvažování řadových a vidlicových motorů
Dvořáček, Milan ; Šebela, Kamil (oponent) ; Fridrichová, Kateřina (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá popisem problematiky nevyváženosti klikového mechanismu spalovacích motorů. V teoretické části práce jsou nejprve popsány příčiny nevyváženosti a mechanismy, které nevyváženost kompenzují. Detailněji je popsána také nevyváženost některých konkrétních typů řadových a vidlicových motorů s důrazem na posuvné setrvačné síly. V praktické části práce je ověřen způsob vyvážení řadového tříválcového motoru pomocí simulací v simulačním nástroji GT Suite.
Vyvážení tříválcového traktorového motoru
Přeslička, Jaroslav ; Hrdlička, Zdeněk (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Práce se zabývá analýzou vyvážení daného klikového mechanismu. V úvodní části je řešena kinematika klikového mechanismu. Dále se text zabývá dynamikou klikového mechanismu s využitím bodového výpočtového modelu a možnostmi jeho vyvážení. Tento zjednodušený model je pak využit při analytickém výpočtu daného mechanismu. Výsledky analytického výpočtu jsou srovnány s výsledky získanými prostřednictvím MBS. Následně je provedena jednoduchá optimalizace vyvážení. V poslední části je provedena analýza minimálních vzdáleností mezi vybranými součástmi mechanismu. V závěru je posouzeno vyvážení mechanismu a navrženo jeho jednoduché zlepšení, zhodnoceny jsou i výsledky analýzy minimálních vzdáleností.
Moderní pohonná jednotka s vysokou mechanickou účinností – klikový mechanismus
Krajči, Jakub ; Raffai, Peter (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou mechanické účinnosti kontaktních dvojic klikového mechanismu spalovacího motoru. V úvodní části je uvedeno seznámení se základními pojmy klikového mechanismu, oblastmi vzniku mechanických ztrát, režimy mazání a druhy opotřebení. Další kapitoly popisují možnosti snižování mechanických ztrát klikového mechanismu a výpočtové přístupy, které lze využít k řešení mechanických ztrát. Vlastní práce obsahuje návrh výpočtového modelu, použitého k analýze klikového mechanismu motoru Škoda 1.2 HTP. V poslední části jsou uvedeny modifikované varianty standartního klikového mechanismu s ohledem na snížení mechanických ztrát. V závěru jsou zhodnoceny dosažené výsledky.
Dvoudobý motor pro malou mechanizaci
Böhm, Milan ; Píštěk, Václav (oponent) ; Rauscher, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce obsahuje postup konstrukčního návrhu dvoudobého motoru pro malou mechanizaci, s použitím moderních nástrojů konstruování s počítačovou podporou. V první části je uvedeno krátké shrnutí současných typů malé mechanizace s dvoudobými motory. Následuje část věnovaná koncepčnímu návrhu s výpočtem hlavních rozměrů válcové jednotky motoru. Po stanovení silového namáhání klikového mechanizmu, je provedena pevnostní kontrola ojnice, jejíž návrh a modelování je součástí práce, jak pomocí analytických vztahů z příslušné literatury tak metodou konečných prvků. Poslední částí této práce je zhodnocení výsledků s uvedením parametrů, jež ovlivňují výkony dvoudobých motorů malé mechanizace.
Píst čtyřdobého zážehového motoru o výkonu 96kW
Josefíková, Kateřina ; Svída, David (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se bude zabývat výpočtovým návrhem a konstrukčním řešením pístu pro čtyřdobý zážehový motor. Dále pak stanovením základních rozměrů motoru a klikového mechanismu. Na základě empirických údajů budou stanoveny základní rozměry pístu. Pro navrženou kinematiku klikového mechanismu bude provedena pevnostní kontrola kritických průřezů pístu.
Klikové ústrojí s vysokou mechanickou účinností
Drápal, Lubomír ; Tůma, Jiří (oponent) ; Páv,, Karel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Dokument popisuje možnosti zvyšování mechanické účinnosti klikového mechanismu spalovacího motoru. Pro tento účel je zvolena koncepce se sníženým počtem hlavních ložisek a její přínos je ověřen experimentálně. Vlastní návrh spočívá v inovativní konstrukci klikového hřídele zážehového řadového čtyřválcového motoru s pouze třemi hlavními kluznými ložisky a laserem svařovanými plechovými rameny. Nová konstrukce je se sériovým provedením srovnávána z hlediska třecích ztrát, vibrací a namáhání částí motoru prostřednictvím simulací dynamiky klikového mechanismu v prostředí Multi-Body System. Zvýšení vibrací, doprovázející snížení třecích ztrát, je kompensováno tlumičem torsního kmitání a jeho vliv je experimentálně ověřen. Popsán je rovněž experimentální výzkum laserových svarů na klikovém hřídeli z hlediska únavové životnosti. V závěru je shrnut celkový potenciál a nastíněn další možný vývoj této inovativní patentované konstrukce.
Výpočtové modelování mechanických ztrát v klikovém mechanismu
Smetana, Roman ; Píštěk, Václav (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
V úvodní části diplomové práce je uvedeno obecné seznámení se základy tření, opotřebení a mechanickými ztrátami v klikovém mechanismu. Vlastní práce obsahuje popis metodiky řešení ztrát pomocí MBS softwaru a analýzu mechanických ztrát v klikovém mechanismu. V poslední částí práce je uveden návrh pro snížení mechanických ztrát v klikovém mechanismu. V závěru práce jsou zhodnoceny dosažené výsledky.
Výpočtové porovnání ojnic zážehových motorů
Vetešník, Pavel ; Ambróz, Richard (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
V diplomové práci je provedeno výpočtové srovnání ojnice zážehového čtyřválcového motoru o zdvihovém objemu 1289 cm3 a ojnice tříválcového zážehového motoru o zdvihovém objemu 1198 cm3. U vyšetřovaných ojnic byly na základě reálného tvaru vytvořeny jejich 3-D modely, po kinematickém a dynamickém rozboru určeny silové zátěžné účinky a pro ně provedena analýza napjatosti ojnic ve vybraných stavech pomocí systému MKP. S použitím získaných výsledků je následně provedeno jejich porovnání.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 103 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.