Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 83 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Intimita jako téma pro děti předškolního věku
HLAVÁČKOVÁ, Eliška
Bakalářská práce řeší problematiku intimity jako vhodného tématu pro děti předškolního věku v mateřských školách. Teoretická část poskytuje vhled do různých pojetí intimity a termínů s ní spojovaných, jichž bude dále využíváno pro potřeby části praktické. Zabývá se také fyzickým, a především psychickým vývojem dítěte v předškolním věku, a to zejména ve vztahu k intimitě. Dále se zaměřuje na tři známé teorie lidských potřeb, a to konkrétně podle Abrahama Maslowa, Zdeňka Matějčka a manželů Pessových. Tyto poté podrobuje komparaci a nachází v nich souvislosti s tématem intimity a tématy příbuznými, čímž dokazuje jejich vzájemnou provázanost a důležitost pro zdravý vývoj předškolního dítěte. Teoretická část také věnuje pozornost skutečnosti, zda téma intimity nachází v předškolním vzdělávání své právoplatné místo a jakým způsobem je zahrnuto do kurikula. Praktická část představuje plán, realizaci a evaluaci týdenního projektu, jenž si klade za cíl pomocí principů Filozofie pro děti citlivě nastínit téma intimity dětem předškolního věku. Stěžejním prvkem tohoto projektu je autorská dětská kniha, jež má sloužit jako vhodný didaktický materiál pedagogům mateřských škol v oblasti zmiňované problematiky.
Tělo (intimita)
Kojetská, Monika ; Pepe, Dita (oponent) ; Hlavenka, Tomáš (vedoucí práce)
Touto sérií navazuji na mou předchozí tvorbu, ve které se zabývám ženským tělem. Zachycuji tělo v intimních momentech -avšak šifruji ho, aby ho už skoro nebylo znát. V obrazech využívám lehkou ironii a nadsázku. V této sérii pracuji s ženským tělem jako s objektem voyera,který kulatým průhledem čočkou, dalekohledem, nebo fotoaparátem ženu pozoruje. Vše ale udržuji v abstrahované a stylizované poloze. Pracuji s šifrou, díky které vnímáme zprvu obraz jako barevné a tvarové malířské formy pozvolna rozkrývající ženské tělo. Využívám větší míru abstrahovanosti, kdy formy těla balancují na hraně mezi figurálností a abstrakcí. Baví mě moment, kdy v obraze není vše čitelné na první pohled. Chci, aby divák tělo hledal, objevoval a zkoumal. Nejde mi o zachycení krásy těla, ani jeho reálné vizuální podoby. Pracuji spíše s lehkou ironií voyeurských pohledů právě zvolením některých deformací částí těla.
Side Effect / This could be us
Masevnina, Polina ; Pustaiová,, Zuzana (oponent) ; Klodová, Lenka (vedoucí práce)
Moje bakalářská práce s názvem Side Effect/ This could be us se sestává ze série fotografií a textů ve formě vizuálního intimního deníku a zaměřuje se především na sebereflexe. Stejně jako ve svých předchozích pracích reflektuji romantické a sexuální vztahy, změny svého vědomí a fyzického stavu ať už v důsledku zamilovanosti, silné mentální závislosti nebo během užívání antidepresiv. Vedlejší účinky psychoterapie ovlivňující sexualitu jsou jedním z témat mého projektu. Vytvářením svých autoportrétů a explicitních poslání uspokojuji do jisté míry i obsedantní potřebu sdílet svůj intimní život - digitální exhibicionismus má v tomto případě terapeutický význam, pomáhá prožít a vyrovnat se se svým současným stavem. Interpretuji intimitu z pohledu vnitřního a veřejného osobního prostoru. Zkoumám tělesnou a symbolickou rovinu textu a vlastní tělo jako nástroj zachování a prožívání vzpomínek, představuju tělo jako mapu doteku, dávám svým zážitkům fyzickou podobu.
Zpřítomnění
Šmerdová, Markéta ; Jezbera, Ladislav (oponent) ; Ambrůz, Jan (vedoucí práce)
Svou závěrečnou prací, zakončující mé čtyřleté studium, bych ráda zúročila veškeré vědomosti a zkušenosti, které jsem v oblasti těla (a tělesnosti) při svém studiu nabyla. Ateliér sochařství 2 (nefigurativní sochařství) prof. Jana Ambrůze, který se dle mého názoru snaží ve studentech vyvolat touhu po vlastní cestě, za kterou pak zcela odlišně míříme, mi byl velkou vnitřní svobodou. S dílem Adrieny Šimotové, jejíž tvorbu jsem pak v souvislosti s vlastním životem začala hlouběji zkoumat, až jsem se dostala na samou její podstatu. k podstatě ženy, mne pak blíže seznámil její blízký známý a asistent ateliéru doc. Pavel Korbička, který mne ke jejímu studiu od počátku mého studia vybízel. Jelikož naše životy nemohu srovnávat, po lidské stránce, a s tím souvisejícím výtvarným vyjádřením, mě tato žena, jakousi niterností, jako pojednává vlastní život silně zasáhla. V této závěrečné práci bych pak ráda uplatnila nejen vědomosti, ale především pocit ze sebe samé.
Vitalita v architektonickém prostředí
Eyer, David ; Horáček, Martin (oponent) ; Hudec, Mojmír (oponent) ; Kyselka, Mojmír (oponent) ; Žabičková, Ivana (vedoucí práce)
Stále častěji se objevují výzkumy týkající se kvality architektonického prostředí z hlediska komplexního mentálního, sociálního a fyzického zdraví. Je to téma, které v minulosti bylo ve své komplexnosti často opomíjeno. Díky vzniku speciálních oborů stavební biologie, biofilní architektury, dílům Christophera Alexandera a Nikose Salingarose je možné na tuto problematiku nahlížet z různých stran. Cílem této práce je analyzovat téma vitality architektonického prostředí s využitím výzkumu schopností a vnímání jeho uživatelů. Není tedy cílem vytvořit novou teorii „vitalitu podporujícího architektonické prostředí“, ale spíše popsat, jak fenomén vnímají samotní uživatelé. Uživatel sám může dát zpětnou vazbu, jaké jsou pro něj nejdůležitější znaky vitalitu podporujícího architektonického prostředí. Tyto znaky jsou hierarchicky seřazeny dle důležitosti, podrobeny analýze a podrobně rozepsány tak, aby mohly být relativně jednoduše aplikovatelné v praxi. Disertační práce také umožní srovnání s dosavadními pracemi k danému tématu.
Umělecké vlivy a zprávařství Vzájemné působení a ovlivňování mezi uměleckou tvorbou a zpravodajskými formáty
Zandálková, Marie ; Solčáni, Ján (oponent) ; Čermák, Aleš (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabyvá vyrobou „intuitivního“ zpravodajského formátu, jehož forma reaguje na všeobecné zahlcení a záplavu informacemi, kterému jsou recipienti zpravodajství vystaveni. Proces tvorby spočíval v recyklaci zveřejněnych informací ze dvou důvodů.. Prvním byl záměr nepřispívat k informačnímu a senzuálnímu šumu. Druhým byl záměr přetvořit zpravodajské informace do podoby, která z nich sejme jejich intenzitu a charakter “stresora”. Vytváření osobního „remixu“ informací bylo řízeno postupy, které vycházejí ze surrealistickych a dadaistickych tradic, Klíčem nebyl předem vytvořeny koncept, ale intuice. Cílem bylo nalezení intimnějšího zacházení s informacemi,ať už veřejnymi či osobními, z přehlcení vytvořit meditační médium.,Práce staví na experimentu s audiovizuálními a textovymi vyrazovymi prostředky.Bakalářská práce se zabyvá vyrobou „intuitivního“ zpravodajského formátu, jehož forma reaguje na všeobecné zahlcení a záplavu informacemi, kterému jsou recipienti zpravodajství vystaveni. Proces tvorby spočíval v recyklaci zveřejněnych informací ze dvou důvodů.. Prvním byl záměr nepřispívat k informačnímu a senzuálnímu šumu. Druhým byl záměr přetvořit zpravodajské informace do podoby, která z nich sejme jejich intenzitu a charakter “stresora”. Vytváření osobního „remixu“ informací bylo řízeno postupy, které vycházejí ze surrealistickych a dadaistickych tradic, Klíčem nebyl předem vytvořeny koncept, ale intuice. Cílem bylo nalezení intimnějšího zacházení s informacemi,ať už veřejnymi či osobními, z přehlcení vytvořit meditační médium.,Práce staví na experimentu s audiovizuálními a textovymi vyrazovymi prostředky.
Studenti sobě - Studentské centrum Poříčí
Veselá, Marie ; Látalová, Lucie (oponent) ; Havliš, Karel (vedoucí práce)
STUDENTI SOBĚ - STUDENTSKÉ CENTRUM POŘÍČÍ Nábřeží s výhledem na centrum města, reprezentativní hotel v sousedství a oproti tomu dopravou zatížená ulice Vídeňská. Dva protiklady, které se denně střetávají na společném nároží. Chvíli jsem naslouchala jejich dialogu a rozhodla se pokusit vyhovět oběma „stranám“. Navržený objekt se tedy směrem k řece „dívá“ a podél ulice Vídeňské „ubíhá“. Horizontálně zakřivené pásy jednotlivých podlaží kopírují plynutí okolního života - v čele objektu navozují prosklené plochy pocit zpomalení, až zastavení, kochání se, otevřenosti, z čela se pak pásy rozbíhají a výška zasklení se zmenšuje na standardní, čímž se pohyb zrychluje a prolámaná fasáda se stává kolemjdoucímu více nepřístupnou. Obytné buňky získávají díky tvarování více soukromí a širší výsek pohledů na okolí. Prolámání udává tepovou frekvenci nejen venkovního, nýbrž i vnitřního prostoru, kde představuje dominantní prvek centrální chodby a poskytuje průhledy do ostatních podlaží, hru světla a účinně zpomaluje a zrychluje pohyb v objektu. Sjednocujícím prvkem je centrální schodiště probíhající kaskádovitě všemi podlažími.
Osobní téma
Vlčková, Tamara ; Zálešák, Jan (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
V mé bakalářské práci se zaměřuji na intimní sdělení. Zajímá mě moment odhalení a jednoduchá otázka: Co dává smysl? Zajímají mě běžné každodenní situace a lidské tělo, které vkládám do různých sociálních situací a osobní dialog – s pozorovatelem, dílem, člověkem. Hlavním motivem mých kreseb jsou osobní příběhy, které působí povědomě, a předávají takovou informaci, kterou si pozorovatel přivlastní a přetvoří. Důležitá je konstelace lidí a věcí a také postoj, gesto, které vytváří příběh. Celkově míchám skutečnost, sny, představy, otázky – vybírám si to, nad čím se pozastavuji, co se mě dotkne, co mě zarazí, z čeho mám strach. Důležitá je rovněž instalace, ve které vznikne osobní prostor pro prohlížení kreseb.
Termální lázně Yverdon, pět smyslů v architektuře
Křížová, Iveta ; Křikavová, Iva (oponent) ; Koleček, Ivan (vedoucí práce)
Cílem této práce je řešení lázení Yverdon les Bains. Stávající areál nevyhovuje jak svým potřebám, ale hlavně je velmi uzavřen. Park je uzavřen jak veřejnosti tak i uvnitř něj v samotném areálu lázní se nachází několik dalších bariér. Lázeňský park pro mně znamená park, promenádu, pohyb lidí a eleganci. V tomto místě cítím potenciál jenž by mohl opět otevřít lázeňský park okolnímu světu a nenásilně se napojit do okolního světa s odkazem na svoji historickou a termální hodnotu. Proto plochu parteru ponechávám co nejvíce volnou, s veřejnými funkcemi. Lázně samotné by naopak neměly být přehlcený organismus, ale spíše místo k zastavení a klidnému odpočinku. Proto je stavím do kompaktní plynoucí hmoty nad úroveň parku, který ponechávám co nejvíce uvolněný pohybu osob a lázním samotným věnuji intimitu, výhledy do okolí a kontakt nebe s vodou otevřeným atriem. Svým tvarem i fasádou objekt nevytváří bariéru, naopak je prostupný a v kontaktu s okolím a parkem.
Bezpečnost elektronického obchodu
Jonáš, Martin ; CSc, Ivo Beroun, (oponent) ; Dvořák, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce má za úkol vyjádření bezpečnostních funkcí informačního systému, popis elektronických podpisů a certifikačních autorit. Dále je zaměřená na získání, zprovoznění a použití elektronického podpisu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 83 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.