Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 36 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hodnocení rizik nakládání s textilním odpadem
Šindlerová, Vanesa ; Vymazal, Tomáš (oponent) ; Hrabová, Kristýna (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá environmentálními riziky vyplývajících z nakládání s textilním odpadem. V úvodu popisuje kontext problematiky textilu a mapuje současnou situaci nakládání s textilním odpadem. Hlavní cíl práce spočívá v určení environmentálních rizik nízkého procenta recyklace. Recyklace je jedním ze způsobů nakládání s textilem, který zmírňuje dopady na životní prostředí. Zhodnocení příčin a následků zkoumaného problému je vypracováno pomocí analýzy typu motýlek a Ishikawova diagramu. Výsledky práce přinášejí environmentální rizika vyplývající z aplikace zvolených metod. Součástí práce je dotazník, který hodnotí postoj jednotlivce vůči textilu. Vyhodnocení dotazníku odhaluje, že nepotřebný textil je vnímán jako riziko pro životní prostředí. Zároveň spotřebitelské chování nekoresponduje se snahou zmírnit identifikované dopady.
No hard feelings
Venturová, Adéla ; Jakalová, Zuzana (oponent) ; Klodová, Lenka (vedoucí práce)
Práce analyzuje problematiku nápisů triček fast fashion řetězců z pohledu vyprázdňování obsahu sloganů vlivem rozdílných kulturních, životních a ekonomických podmínek v místě vzniku trička a v místě jeho nošení.
Uniform
Sádecká, Lucia ; Vacková, Lenka (oponent) ; Mazanec, Martin (vedoucí práce)
The bachelor project focuses on the phenomenon of the Burda style magazine, which for more than 50 years has been advertising to its readers about pattern making, along with tips and tricks. This allows the readers to fill the wardrobe of current trends that they should be able to make themselves In this project, I chose one specific issue from 07/17 magazine, which I transferred from patterns provided with the material needed according to the template and workflow. I kept the original sewing method using the orientation map provided by the designers (using a silk screen), which forms the design of the whole collection. The aim is, on the one hand, to test the functionality and the practicality of the offered dresses in the magazine, but at the same time emphasis is put on the quality of craftsmanship. According to the popularity of the magazine, this quality still has its visible place in the fashion industry. How? What is this heading towards? Does the social artefact of this confection still make sense in this era?
Význam udržitelnosti v oděvním průmyslu
Kavulová, Aneta
KAVULOVÁ, A. Význam udržitelnosti v oděvním průmyslu. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2023. Bakalářská práce se zabývá významem udržitelnosti v oděvním průmyslu z pohle-du firem a spotřebitelů. Problematika oděvního průmyslu představuje stále aktu-ální téma naší společnosti, je zapotřebí hledat udržitelnější principy a postupy, dále také inovace, které mohou pomoci k řešení těchto problémů. Cílem bakalář-ské práce je formulovat marketingová doporučení pro nově začínající firmy na tr-hu s udržitelnou módou. K naplnění cíle byl proveden kvalitativní výzkum formou polostrukturovaných rozhovorů (n = 8 pro firmy, n = 13 pro spotřebitele), využita byla i dostupná sekundární data. Získaná data byla vyhodnocena pomocí obsahové analýzy a byly vyvozeny závěry. Mezi hlavní doporučení patří, aby se firmy věnova-ly vzdělávání svých zákazníků, neboť nedostatek informací má významný negativ-ní dopad na chování spotřebitelů.
Rozhodování spotřebitele na trhu udržitelné módy
Řehůřková, Monika
Řehůřková, M. Rozhodování spotřebitele na trhu udržitelné módy. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2023. Bakalářská práce se zabývá rozhodováním spotřebitele na trhu udržitelné módy. Cílem bylo zmapovat spotřebitelské chování a faktory, které ovlivňují rozhodování jedince při nákupu módního zboží. Práce obsahuje teoretická východiska zahrnující problematiku spotřebitelského chování, udržitelnosti a marketingové komunikace. Vyhodnocení probíhalo prostřednictvím dotazníkového šetření u 105 respondentů, na základě kterého byla navržena komunikační strategie pro nově začínající módní značku udržitelné módy.
Ochrana práv duševního vlastnictví v módním průmyslu
Duong, Erik ; Holcová, Irena (vedoucí práce) ; Žikovská, Petra (oponent)
Tato práce se zaměřuje na oblast práva duševního vlastnictví v módním průmyslu. Hlavním cílem této práce je poukázat na naléhavé problémy v módním průmyslu, prozkoumat různé formy ochrany duševního vlastnictví použitelné v módním průmyslu. V návaznosti na analýzu je provedeno posouzení dopadů rychlé módy na módní průmysl. Práce se zabývá složitým prostředím módního průmyslu, které se vyznačuje rychlými globálními dodavatelskými řetězci a rychlými výrobními cykly. Tato dynamika však vyvolává značné problémy a nepříznivé postupy, které postrádají důkladné právní záruky. Hlavním problémem je šíření nízkonákladové výroby řízené značkami rychlé módy vedoucí k nadměrné spotřebě, zhoršování životního prostředí a vykořisťování pracovních sil. Tato absence účinných právních opatření zvyšuje zátěž, jíž čelí postižené komunity, a přispívá k narůstajícímu problému textilního odpadu. Praktiky značek rychlé módy, které často kopírují návrhy renomovaných i méně známých návrhářů, navíc podkopávají konkurenceschopnost původních tvůrců v tomto odvětví. Toto vzájemné působení podporuje prostředí upřednostňující rychlou módu na úkor udržitelné a etické módy. Práce je členěna do osmi kapitol. Začíná vymezením základních pojmů módního průmyslu v první kapitole a následně se ve druhé kapitole věnuje základům práva...
Vliv textilního průmyslu na složky životního prostředí
Chocholáčová, Adéla
Tato bakalářská práce se zabývá dopady textilního průmyslu na složky životního prostředí. Práce je koncipovaná jako rešerše základních negativních důsledků tohoto průmyslu. V práci jsou vysvětleny základní pojmy jako fast fashion či textilní průmysl. Práce obsahuje negativní dopady přírodních i umělých vláken, jednotlivých fází výroby textilu, včetně fáze po ukončení životního cyklu produktu. Z práce vyplývá, že textilní průmysl patří mezi největší znečišťovatele životního prostředí, a to zejména prostřednictvím odpadních vod obsahujících toxické chemické látky. Případ odpadních vod je detailněji zpracován na případu Bangladéše. V závěru práce jsou představeny možnosti, jak mohou být negativní dopady v budoucnosti zmírněny a rovněž jsou představeny udržitelné metody a materiály, které se používají již v současnosti.
Analysis of the business strategy and potential challenges of Japanese fast fashion brand Uniqlo's entry into the CEE market
Mao, Haoxuan ; Gregor, Martin (vedoucí práce) ; Ramesh, Sangaralingam (oponent) ; Paulus, Michal (oponent)
Rychlá móda je jedním z nejrychleji rostoucích segmentů módního průmyslu. Díky rychlému výrobnímu cyklu a rozsáhlým distribučním kanálům drží Uniqlo krok s mě nícími se preferencemi spotřebitelů a stalo se jednou ze tří největších světových značek rychlé módy, přičemž zahraniční trhy tvoří 48,7 % jeho celkových příjmů. V současné době se Uniqlo připravuje na vstup na trh střední a východní Evropy (ČR). Tato práce bude ve třech kapitolách analyzovat strategii společnosti Uniqlo na zahraničních trzích, včetn ě její obchodní strategie pro vstup na český trh a potenciálních příležitostí a výzev. Údaje a informace pro tuto studii byly získány ze sekundárních zdrojů, jako jsou výroční zprávy společnosti, webové stránky, oborové publikace, informace zveřejn ě né autoritativními organizacemi a rozhovory v oficiálních médiích. Výsledky studie ukázaly, že společnost Uniqlo přijala na čínském, evropském a jihovýchodním asijském trhu odlišné strategie a změnila svou strategii na základě globální konsolidace a lokálních reakcí. Výsledky údajů z regresních analýz navíc naznačují, že strategické investice do lidských zdrojů a administrativy mají významný pozitivní dopad na tržby. Srovnání obchodní strategie společnosti Uniqlo se strategií společností Zara a H&M ukazuje, že všechny tři přední značky rychlé módy...
Fenomén Slow Fashion v současném Česku
Hoang, Thuy Duong ; Lánský, Ondřej (vedoucí práce) ; Hyánková, Tereza (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá fenoménem slow fashion, který ve formě hnutí vznikl jako reakce na vývoj dnešního módního průmyslu. V první části je nejdříve vysvětlen pojem fast fashion, jeho hlavní znaky, obchodní modely, které vedly k jeho vzniku, jako je například outsourcing a také jeho socio- environmentální dopady. Dále se práce věnuje postupnému pronikání konceptu udržitelnosti do módního průmyslu a následnému vzniku konceptu slow fashion. Druhá část na základě kvalitativního výzkumu ve formě polostrukturovaných rozhovorů se zabývá vybranými značkami české slow fashion módy. Výzkum analyzuje primárně hlavní motivace zakladatelek vybraných značek k jejich založení, přístup těchto firem k výrobě a distribuci produktů a jejich celkový postoj k dnešní módě. KLÍČOVÁ SLOVA fast fashion, slow fashion, udržitelná móda, textilní průmysl, konzumerismus
Etické spotřební chování generace Z v oblasti udržitelné módy
Ibrová, Barbora ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Koudelková, Petra (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou etické spotřeby generace Z oblasti udržitelné módy. Konkrétně se zaměřuje na specifika etické módní spotřeby udržitelně uvědomělých příslušníků generace Z a na jejich motivace a bariéry nákupu udržitelných a etick alternativ. Teoretická část vymezuje pojmy fast fashion a udržitelná móda, dále se soustředí na etické zákaznické chování a charakteristiku generace Z jako zákazníků. Praktická část obsahuje ných rozhovorů s eticky uvědomělými příslušníky generace Z, ze které jsou následně nastíněny základní motivace, bariéry a specifika udržitelné módní spotřeby mladých eticky smýšlejících zákazníků. Výzkum u respondentů případě spotřeby mezeru mezi hodnotou a akcí a sníženou citlivost na značku. Jako udržitelným nákupům byl identifikován dobrý pocit a originalita, jako největší bariéra se projevila vysoká cena a omezená nabídka střihů a designů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 36 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.