Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Téma Šípkové Růženky zpracované dětmi základní školy
NESIBOVÁ, Kateřina
Tato bakalářská práce je rozdělena na dvě části - část teoretickou a část praktickou, přičemž praktická část práce, koncipovaná coby případová studie, si klade za cíl získat vhled to toho, jak děti různých věkových kategorií zobrazují příběh O Šípkové Růžence, zjistit, jaké charakteristiky má jejich tvorba a postihnout interpretační potenciál tohoto tématu v projektivně-intervenční arteterapii s dětmi. Ve své stěžejní části se tedy práce zabývá dětskými ztvárněními pohádky O Šípkové Růžence, které vytvořily děti z menší základní školy v hodině výtvarné výchovy. Obrázky jsou zkoumány z hlediska vybraných formálních aspektů, zejména je kladen důraz na vyobrazené fáze příběhu a s nimi související postavy. S některými autory obrázků také proběhly krátké rozhovory, které jsou využity coby doplňková metoda sběru dat. Výzkumné části předchází část teoretická, ve které je jedna celá kapitola věnována právě pohádce O Šípkové Růžence - představen je děj nejrozšířenějších variant příběhu, ty jsou také komparovány mezi sebou, a dále se kapitola snaží o rozbor jednotlivých symbolů obsažených v pohádce a o jejich interpretaci. Další kapitola teoretické části práce se věnuje pohádkám obecně, zejména pak jejich významu v životě člověka, potažmo dítěte. Samozřejmě teoretická část práce také ukotvuje důležité pojmy týkající se arteterapie, kterou představuje jako disciplínu specifickým způsobem pracující s výtvarným projevem člověka; a zabývá se specifiky dospívání zejména z pohledu vývojové psychologie a z pohledu současné pediatrie. Ve své poslední části práce také navrhuje možnosti, jak různá dětská ztvárnění pohádky O Šípkové Růžence pedagogicky využít při reálné práci se žáky ZŠ.
Využití pohádkových témat se zaměřením na sourozenecké vztahy se žáky základní školy ze sociálně slabých rodin
PALEČKOVÁ, Adéla
Bakalářská práce se zabývá využitím pohádkových témat se zaměřením na sourozenecké vztahy pěti dětí ze sociálně slabých rodin ve věku 10-11 let. Hlavním těžištěm zájmu je srovnání výpovědí dětí o jejich vztahu k sourozencům a jejich odrazu ve výtvarné tvorbě, konkrétně v obrázcích pohádek se sourozeneckou tématikou. Teoretická část je věnovaná popisu teoretických východisek, které tvoří oporu pro praktickou část. Praktická část je zaměřena na interpretaci obrázků vybraných dětí a hledání souvislostí s jejich výpověďmi.
Téma Červená karkulka vypracované dětmi školního věku
LEHAROVÁ, Jana
Bakalářská práce se zabývá výtvarným ztvárněním pohádky O Červené karkulce. Práce je rozdělena na dvě části. Úvodem do teoretické části práce je představena arteterapie jako věda, která specifickým způsobem pracuje s výtvarným projevem především ve vztahu k poznatkům z výtvarného umění a vývojové psychologie. K tomu účelu využívá kromě jiných také pohádková témata. Pohádce O Červené karkulce je věnována samostatná kapitola, stejně jako charakteristice období dospívání. Obsahem praktické části je smíšený výzkum. Výsledkem kvantitativního šetření je rozdělení artefaktů do kategorií podle převládajícího motivu. Výsledkem kvalitativní části práce jsou kazuistiky, jejichž součástí je aplikace interpretačních postupů v kontextu s rozhovory uskutečněnými s autory artefaktů a jejich učitelkou výtvarné výchovy.
Jazyková podpora dětí s odlišným mateřským jazykem prostřednictvím práce s knihou v mateřské škole
Veihandová, Anna ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Doležalová, Eliška (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá jazykovou podporou dětí s odlišným mateřským jazykem prostřednictvím práce s knihou v mateřské škole. Jejím cílem bylo navrhnout a realizovat lekce zaměřené na jazykovou podporu dětí s odlišným mateřským jazykem prostřednictvím práce s knihou v mateřské škole a reflektovat jejich účinnost v jednotlivých jazykových rovinách řeči u tří skupin dětí s odlišnou úrovní jazykové podpory. Teoretická část obsahuje charakteristiku vývoje řeči a jazyka u dětí předškolního věku, teoretické údaje o čtenářské pregramotnosti a způsobech jejího rozvíjení prostřednictvím práce s knihou, specifika dětí s odlišným mateřským jazykem a možnosti jazykového rozvoje. V praktické části byly zkoumány tři skupiny dětí s odlišným mateřským jazykem, z nichž každá získala během tří měsíců jinou úroveň jazykové podpory. U všech dětí byla provedena vstupní a výstupní diagnostika, na základě které byly v závěru práce porovnány pokroky, kterých děti po tříměsíční jazykové podpoře dosáhly. Praktická část obsahuje dvanáct lekcí zaměřených na práci s knihou, které by měly jazykový rozvoj podporovat. Práce potvrdila, že čím je vyšší podpora v oblasti jazykového rozvoje, tím vyšších výsledků děti dosáhnou, a že je důležité, aby rodiče s mateřskou školou spolupracovali a podíleli se stejným dílem na rozvoji...
Dětští mediální hrdinové
MADAROVÁ, Tereza
Tato bakalářská práce se zaměřuje na dětské mediální hrdiny. Pro výzkum byly použity polostrukturované rozhovory s vybranými dětmi ve věku od šesti do dvanácti let ze základní školy v Kardašově Řečici. Celkem se výzkumu zúčastnilo 21 dětí, které odpovídaly na otázky ohledně oblíbených hrdinů, sledování televize, četby knih či hraní počítačových her. Primárním cílem práce bylo zjistit, jaké mediální hrdiny si děti vybírají, z jakého důvodu a z jakých medií hrdinové pocházejí. Sekundárním cílem jsou pak témata vyplývající z rozhovorů s dětmi, konzumace médií dětmi obecně, její možná rizika a případná regulace ze strany rodičů a podobně.
Kvalitativní výzkum rituálů ukládání dětí ke spánku
KUČEROVÁ, Lenka
Tato bakalářská práce se zabývá kvalitativním výzkumem spánkových rituálů dětí v předškolním věku a tím, jak se liší v závislosti na příslušnosti k určité etnické skupině a národnosti. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy jako rituál, spánek a výchova. Tato část se dále zaměřuje na různé vývojové teorie, styly výchovy a spánkové rituály. V praktické části jsou popsány spánkové rituály osmi zkoumaných subjektů (sedm rodin různé národnosti a jedna mateřská škola) na základě metody rozhovoru. Cílem této práce bylo popsat spánkové rituály dětí předškolního věku a zjistit, jestli jsou mezi jednotlivými národnostmi (etnickými skupinami) rozdíly.
Česká recepce Andersenových pohádek v druhé polovině 19. století
PROKOPOVÁ, Eliška
Bakalářská práce mapuje Andersenovy pohádky ? originální v dánštině i přeložené do češtiny. Vytváří bibliografii českých časopiseckých překladů i českých knižních výborů Andersenových pohádek. Dále řeší dobový ohlas jevu, předkládá dobové literární hodnocení Andersenových pohádek a věnuje se rozdílům mezi konkrétními překlady Andersenových pohádek.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.