Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Domov a rodina
Kantor, Táňa ; Suchánek, Radek (oponent) ; Mléčka, Jan (vedoucí práce)
Cílem práce je představení nové koncepce dětského domova, která hledá vztah mezi rodinným prostředím, specifickými potřebami dětí či také nutnými požadavky na architekturu, které jsou důležité při vnímání prostoru, ve kterém se děti nacházejí.
Zajištění komfortu a bezpečí u novorozenců a kojenců
JELÍNKOVÁ, Karolína
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku zajištění komfortu a bezpečí u novorozenců a kojenců. Komfort a bezpečí je klíčovou součástí péče o novorozence a kojence. Bakalářská práce se zaměřuje na pohled dětských sester a matek při zajištění komfortu a bezpečí u novorozence a kojence, způsob edukace matek dětskou sestrou v této oblasti a způsob zajištění komfortu a bezpečí u novorozence a kojence matkou v domácím prostředí. V bakalářské práci byly stanoveny čtyři cíle. Prvním cílem bylo popsat pohled dětských sester na zajištění komfortu a bezpečí u novorozenců a kojenců. Druhý cíl byl zjistit způsob edukace matek v oblasti zajištění komfortu a bezpečí u novorozenců a kojenců. Třetím cílem bylo popsat pohled matek na zajištění komfortu a bezpečí u novorozenců a kojenců a posledním zvoleným cílem bylo zjistit způsob zajištění komfortu a bezpečí u novorozenců a kojenců matkami v domácím prostředí. Teoretická část bakalářské práce definuje pojmy novorozenecké a kojenecké období, zabývá se lidskými potřebami, zvláště pak potřebou jistoty a bezpečí a lásky a sounáležitosti. Teoretická část rovněž popisuje možnosti zajištění komfortu a bezpečí u novorozenců a kojenců, jako jsou skin to skin kontakt, bonding, koupel novorozence včetně péče o kůži, správnou manipulaci, bezpečný spánek, a nakonec i využití baby masáží, aromaterapie a šátkování. Výzkumná část práce byla vytvořena na základě kvalitativního šetření metodou dotazování. Sběr dat proběhl pomocí techniky hloubkových rozhovorů s dětskými sestrami a matkami novorozenců a kojenců. Analýza dat proběhla pomocí metody tužka papír. Následně byly vytvořeny kategorie hloubkových rozhovorů zvlášť pro dětské sestry a zvlášť pro matky. U dětských sester bylo vytvořeno pět kategorií: Zajištění potřeby jistoty a bezpečí z pohledu dětských sester, Způsob provedení edukace dětskou sestrou, Obsah edukace, Využití alternativních metod v péči o dítě z pohledu dětských sester a Příprava na péči o dítě. U matek bylo také vytvořeno pět kategorií, mezi které patří: Zajištění potřeby jistoty a bezpečí z pohledu matek, Edukace, Spánek, Využívání alternativních metod v péči o dítě z pohledu matek a Výbavička pro dítě. Ke kategoriím byly následně vytvořeny odpovídající podkategorie. Z výzkumného šetření vyplynulo, že dětské sestry i matky mají stejný pohled na zajištění komfortu a bezpečí u novorozence a kojence. Shodly se, že je potřeba, aby matka byla s děťátkem v neustálém kontaktu, mazlila se s ním, chovala ho, mluvila na něj a byla milující. Výzkumné šetření ukázalo také, že matky nejsou nedostatečně edukovány v oblasti manipulace s novorozencem a kojencem a v oblasti bezpečného spánku. Na základě výsledků výzkumného šetření byly vytvořeny dva edukační letáky obsahující zásady správné manipulace a zásady bezpečného spánku novorozence a kojence.
Zkušenosti studentů fyzioterapie s výukou v době COVID-19
Valová, Eliška ; Pavlů, Dagmar (vedoucí práce) ; Nováková, Tereza (oponent)
Název: Zkušenosti studentů fyzioterapie s výukou v době COVID-19 Cíle: Hlavním cílem této práce bylo zjistit, jaké mají studenti fyzioterapie zkušenosti s výukou v době pandemie COVID-19, se zaměřením na praktickou výuku a průběh specializovaných praxí. Dále jsem zjišťovala, jak jistě se studenti cítí při aplikaci diagnostických a terapeutických postupů, které probírali v průběhu omezené výuky následkem pandemie COVID-19. A jakým způsobem byly ovlivněny vzájemné interakce mezi spolužáky v souvislosti s přechodem na distanční výuku. Metody: Tato diplomová práce je vypracována formou kvantitativního výzkumu, konkrétně dotazníkovým šetřením, do kterého se zapojilo 338 studentů fyzioterapie ze všech 13 fakult v České republice. Šetření probíhalo během 4 měsíců (listopad a prosinec 2021, leden a únor 2022) a to prostřednictvím sociálních sítí, internetových aplikací a oslovením vedení fakult prostřednictvím e-mailových adres. Data byla následně zpracována v programu Microsoft Excel 2019, pomocí procentuálního vyhodnocení, kontingenčních tabulek a statistických funkcí. Výsledky: Zjistila jsem, že studenti nebyli negativně ovlivněni v možnosti získání praktických dovedností a zkušeností ze souvislých praxí. Ale při praktické výuce tato možnost negativního ovlivnění byla, a to vlivem omezení výuky spojené...
Domov a rodina
Kantor, Táňa ; Suchánek, Radek (oponent) ; Mléčka, Jan (vedoucí práce)
Cílem práce je představení nové koncepce dětského domova, která hledá vztah mezi rodinným prostředím, specifickými potřebami dětí či také nutnými požadavky na architekturu, které jsou důležité při vnímání prostoru, ve kterém se děti nacházejí.
Pojetí jistoty u Ludwiga Wittgensteina
Enderle, Tomáš ; Sousedík, Prokop (vedoucí práce) ; Svoboda, David (oponent)
Práce se snaží analyzovat pojetí jistoty ve spisu Ludwiga Wittgensteina "O jistotě" a zhodnotit, zda odpovídá kritériím Jana Pavla II vyjádřeným v encyklice "Fides et Ratio". V první kapitole je vysvětlen původ knihy a zasazen do kontextu novověkého a moderního pojetí jistoty a skepticismu s důrazem na myšlení G.E. Moora, na kterého Wittgenstein především reaguje. Druhá kapitola se zabývá obsahem knihy a snaží se odpovědět na řadu otázek ohledně Wittgensteinovy filosofické metody. Třetí kapitola nejprve destiluje z encykliky Fides et Ratio požadavky, které někdejší papež kladl na zdravou filosofii, a poté se snaží dopátrat, zda tyto požadavky splňuje. Práce končí popisem několika prvků filosofie Ludwiga Wittgensteina, které mohou sloužit jako inspirace pro přemýšlení a argumentaci i v případě, že bychom nebyli schopni přijmout celek jeho myšlení. Klíčová slova Ludwig Wittgenstein, epistemologie, Fides et Ratio, jistota
Vliv duly na hladký průběh porodu a na práci porodní asistentky a dětské sestry
BELEŠOVÁ, Romana
Porod, podobně jako smrt, představuje univerzální zkušenost. Může být v životě mnoha žen nejmocnějším tvůrčím zážitkem, zlomkem v proudu lidské existence. Může být oslavou radosti a je možné ho prožívat krásně a s důstojností. Narození člověka je vnímáno jako přírodní fascinující jev zanechávající v nás velice hluboké dojmy. Dnešní doba je nakloněna tak zvaným přirozenějším způsobům porodu. Současným trendem v porodnici je humanizace porodnictví a porodu jako takového. To znamená, že nejlepším způsobem prožití těhotenství je správná příprava na těhotenství, na porod a na novou úlohu matky a otce. Důležitý je aktivní přístup k těhotenství již od začátku, zjišťování informací a učení se praktickým dovednostem k porodu ze strany nastávajících rodičů. Je téměř samozřejmé, že na jedné z nejsmysluplnějších životních cest jako je narození dítěte, bývá přítomen otec nebo jiná blízká osoba rodičky. Kromě nejbližších osob doprovází matku někdy při porodu dula. Tímto termínem je označována poskytovatelka péče (průvodkyně porodem, společnice, pomocnice u porodu) {--} žena, jež má základní školení o vedení porodu a zná různé ošetřovací postupy. Dula poskytuje psychickou podporu, fyzickou pomoc, vysvětlení toho, co se při porodu děje a představuje jistotu {\clq}qpřátelské přítomnosti``. Ke zpracování praktické části bakalářské práce byla použita metoda kvantitativního výzkumného šetření. Data k potvrzení či nepotvrzení stanovených hypotéz byla získávána prostřednictvím dotazníků v měsících leden až březen roku 2009. Jeden byl určen matkám a druhý byl vytvořen pro porodní asistentky a dětské sestry. Výzkumný soubor tvořilo 110 (100 %) respondentek. Z toho bylo 42 (38 %) maminek z Jihočeského kraje, 34 (31 %) porodních asistentek a 34 (31 %) dětských sester pracujících v Jihočeském kraji v nemocnicích, v těhotenských poradnách a v poradnách praktického pediatra. Výzkumné soubory netvořily příliš velké počty respondentek, jelikož téma duly není mezi veřejností ještě tolik rozšířeno. Protože byla každá skupina respondentek zpracována samostatně, byl jejich příslušný počet považován nadále za 100 %. Cíle bakalářské práce měly zjistit, zda mají matky zájem o ovlivnění porodu ze strany duly, jak jsou porodní asistentky a dětské sestry informovány o náplni činnosti duly a zda je přítomnost duly při porodu přínosem pro práci porodní asistentky a dětské sestry. Všechny stanovené cíle byly splněny. První hypotéza, která předpokládala pozitivní hodnocení matek duly jako doprovodu k porodu, byla potvrzena. Druhá hypotéza, v níž bylo na základě získaných zkušeností z praxe předpokládáno, že porodní asistentky jsou více informovány o náplni činnosti duly při porodu, byla potvrzena. Třetí hypotéza, jež předpokládala vnímání přítomnosti duly při porodu ze strany porodních asistentek pozitivněji než hodnocení dětských sester, byla též potvrzena. Bakalářská práce bude prospěšná jak matkám rozhodujícím se o doprovodu duly k porodu, tak porodním asistentkám a dětským sestrám, jež se setkávají v porodnicích a poradnách s matkami v doprovodu duly.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.