Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Volný čas rodin s dětmi předškolního věku v kontextu života na venkově
LAPŠANSKÁ, Lenka
Práce je empirickou kvalitativní studií zabývající se způsoby trávení volného času u rodin s dětmi předškolního věku v prostředí venkova. Teoretické ukotvení práce nachází v propojení třech podoblastí sociologického výzkumu - sociologie rodiny, životního způsobu a venkova - přičemž navazuje na aktuální rozpravu především v českých sociálních vědách. Empirická část představuje případovou studii ve vybraném regionu Českokrumlovska, který je specifický menší hustotou osídlení a venkovským způsobem života. Data budou získána prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů. Práce chce zodpovědět otázku po způsobech trávení volného času rodičů s dětmi ve venkovském prostředí. Práce bude zpracována podle Metodické pomůcky ke zpracování závěrečných prací.
Postoje rodičů předškolních dětí a volnočasových pedagogů v benešovském regionu k pohybovým aktivitám
Křížková, Iva ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Hronzová, Marie (oponent)
Práce je zaměřena na prozkoumání postojů lidí, kteří ve výchovném procesu velkou měrou ovlivňují vývoj dítěte i jeho postoje, k pohybovým aktivitám. Osobní postoje vychovávajících jsou velmi podstatným faktorem i ve výchově ke vztahu k pohybu u svěřených či vlastních dětí. Pomocí Wearova dotazníku byly zjištěny postoje rodičů předškolních dětí a lidí, kteří se věnují volnočasovým aktivitám dětí a mládeže.
Hodnoty a hodnotové orientace žáků osmých tříd na vesnici a ve městě
Laurová, Lucie ; Tuček, Milan (vedoucí práce) ; Soukup, Petr (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou hodnot na dvou úrovních. První úroveň se týká hodnotových orientací české a britské společnosti - posouzení, do jaké míry působí liberální tradice a rozdílný stupeň modernizace na hodnoty dospělé populace s cílem zjistit, do jaké míry jsou hodnoty rozdílné. Druhá úroveň se zabývá rozdílností hodnot náctiletých na vesnici a ve městě. Na úrovni dospělých byly zjištěny rozdíly hodnot ve městě a na venkově, z toho důvodu bylo cílem druhé části zjistit, jestli tato rozdílnost vlivem prostředí platí i u dospívajících. První část vychází z analýzy dosud nejnovějších dat EVS z roku 2008, v druhé části byl proveden výzkum mezi dvěma sty žáky osmých tříd základních škol. Výzkum náctiletých potvrdil rozdílnosti v hodnotách vyplývajících z analýzy evropského výzkumu, přičemž generační analýza potvrdila přibližování hodnot na vesnici a ve městě v České republice k Velké Británii v mladé generaci 15 - 29 let. Do budoucna se očekává další sbližování hodnot nezávisle na místě bydliště a větší přiblížení moderní západní Evropě. Klíčová slova: hodnoty, hodnotové orientace, prostředí, město, vesnice, volný čas, životní způsob, modernizace
Zvláštnosti životního způsobu na moravském venkově
Schneiderová, Romana
Obsahem bakalářské práce je zhodnocení literatury o životním způsobu a zvláštnostech životního způsobu obyvatel venkova. Práce se zaměřuje zejména na zvláštnosti životního způsobu v etnografickém regionu Haná. V praktické části je zachycen život v Brodku u Prostějova z hlediska polohy, demografické situace, pracovních příležitostí, vyjížďky za prací a společenského života. V následující části práce jsou zpracované informace získané z anket, které jsou zaměřeny na odlišnosti života na venkově a ve městě. Největší odlišnosti jsou zaznamenány v trávení volného času, v pracovních příležitostech a související vyjížďkou za prací, v lepších mezilidských vztazích, v dodržování tradic a používání nářečí na venkově. V poslední části práce je srovnání života mladých lidí na venkově a ve městě. Jejich život se nejvíce liší v množství volného času a dojížďkou za prací či do školy. Z práce je patrné, že i v dnešní době je rozdíl v životním způsobu lidí z venkova a měst.
Postoje rodičů předškolních dětí a volnočasových pedagogů v benešovském regionu k pohybovým aktivitám
Křížková, Iva ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Hronzová, Marie (oponent)
Práce je zaměřena na prozkoumání postojů lidí, kteří ve výchovném procesu velkou měrou ovlivňují vývoj dítěte i jeho postoje, k pohybovým aktivitám. Osobní postoje vychovávajících jsou velmi podstatným faktorem i ve výchově ke vztahu k pohybu u svěřených či vlastních dětí. Pomocí Wearova dotazníku byly zjištěny postoje rodičů předškolních dětí a lidí, kteří se věnují volnočasovým aktivitám dětí a mládeže.
Venkovská rodina a domácnost
Vacek, Jan ; Majerová, Věra (vedoucí práce) ; Petra, Petra (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá analýzou života venkovských rodin obce Nehvizdy. V teoretické části jsou objasňovány základní pojmy práce, jako jsou rodina, životní styl a venkov, přičemž celá tato část je zpracována na základě prostudování dostupné odborné literatury. Hlavním cílem práce je objasnit, zda a nakolik venkovské rodiny žijí tradičním způsobem života a jak se tento životní způsob shoduje, či liší s nově přistěhovalými obyvateli satelitní čtvrti zkoumané obce. Pro tyto potřeby byla provedena empirická sonda. Sběr dat proběhl formou anonymních dotazníků. Z výsledků dotazníkového šetření vyplynulo, že rozdíl mezi starými a novými obyvateli obce není příliš velký. Původní obyvatelé obce o něco více preferují tradiční venkovský způsob života, většinu času věnují domácímu hospodářství, obdělávají pole nebo větší zahradu a podobně. Některé tyto činnosti se objevují i u nově přistěhovalých obyvatel satelitní čtvrti. Obyvatelé satelitu také o něco častěji preferují veřejný život před rodinným životem. Celkově obyvatelé původní zástavby zastávají tradiční zásady a formy venkovského života silněji než noví obyvatelé satelitů. Dílčím cílem bylo zjistit, jaký význam zaujímá rodina v hodnotovém žebříčku místních obyvatel. Z výsledků dotazníkového šetření vyplynulo, že rodina je, bez rozdílu zda jde o původní, či nové obyvatele, velmi důležitá.
Životní dráhy z pohledu žen na počátku seniorského věku.
KEŇOVÁ, Hedvika
Tématem bakalářské práce jsou životní dráhy z pohledu žen na počátku seniorského věku. Stanovené téma je zvoleno pro jeho aktuálnost a teprve rozvíjející se publikaci v dané problematice zejména z kvalitativního hlediska. Hlavním cílem práce je zjistit důležité životní události a mezníky, jež ovlivnily životy žen, které se v dnešní době nacházejí na počátku seniorského věku. Dále, jak je ovlivnily konkrétní důležité okamžiky v životě a jak je vnímají dnes. Téma je zaměřeno na životní příběhy žen a na jejich souvislost s důležitými historickými událostmi, které nastaly v průběhu jejich života. V teoretické části je pomocí písemných dokumentů shrnuto dosavadní poznání tohoto tématu. Zpracováno je zde studium životních drah, charakteristické mezníky v životě žen v kontextu s historickými událostmi a společenským prostředím. Výzkumná část bakalářské práce je zpracována kvalitativně. Pro sběr dat byla využita metoda oral-history, technika biografického rozhovoru. K vyhodnocení byla zvolena metoda zachycení vzorců, díky které byly popsány shodné vzorce v životech žen. V diskuzi byla využita metoda vytváření trsů. Na základě této metody a stanovených oblastí života a kategorií, bylo cílem jednak přiblížit jednotlivé životní příběhy žen obohacené jejich výpověďmi, tak odpovědět na dvě stanovené výzkumné otázky. Na základě vyhodnocení získaných dat bylo na první výzkumnou otázku, která zněla: v čem spatřují respondentky hlavní rozdíly životního způsobu v době na počátku své aktivní dráhy nyní, odpovězeno, že hlavní změnou v životě žen byla změna uspořádání společnosti, ve které žily na počátku svých životních drah a nyní. V souvislosti s touto změnou se odvíjely další změny v jejich životě. Ženy vnímají proměny v rodinném i pracovním životě, kde je změnou př. nejistota práce. Druhá výzkumná otázka zněla: jaké hlavní životní události ovlivnily životní způsob těchto žen? V čem a jak především? Mezi nejčastěji uváděné životní události, které ovlivnily jejich způsob života lze zařadit možnost studia či rozhodnutí o oboru studia jejich rodiči, sňatek, mateřství, úmrtí blízké osoby a zjištění vážného onemocnění. Bakalářská práce se zabývá aktuálním sociologickým tématem a snaží se tuto problematiku přiblížit jak široké veřejnosti, tak studentům předmětu sociologie. Přínosem může být i pro studenty humanitních oborů jako je sociální práce, kde lze využít zejména individuální přístup k jednotlivci a jeho životnímu příběhu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.