Žádný přesný výsledek pro ""Museum nebyl nalezen, zkusme místo něj použít Museum ...

Žádný přesný výsledek pro execution"" nebyl nalezen, zkusme místo něj použít execution ...
Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.04 vteřin. 
Považské vojnové múzeum
Všelko, Miroslav ; Novotný, Petr (oponent) ; Müller, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práca rieši návrh moderného Považského vojnového múzea. Budova je situovaná v centre mesta Považská Bystrica. Jedná sa o reprezentatívny 4 podlažný objekt s plochými jednoplášťovými strechami, určený pre širokú verejnosť. Objekt je rozdelený na dva dilatačné celky. A to časť múzeum a časť administratíva. Časť múzeum je monolitický železobetónový skelet s ľahkou jednoplášťovou fasádou. Časť administratíva je murovaný konštrukčný systém a slúžiť bude predovšetkým zamestnancom. Práca obsahuje projektovú dokumentáciu pre realizáciu stavby, vrátane konštrukčných detailov a ďalších posudkov.
Galerijní a muzejní edukace na prvním stupni ZŠ
Lišmanová, Aneta ; Kitzbergerová, Leonora (vedoucí práce) ; Novotná, Magdalena (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na aktuální pozici oboru galerijní a muzejní edukace, který je ovlivněn vědními disciplínami pedagogikou a muzeologií. Teoretická část na základě odborné literatury definuje pojmy spojené s tématem práce (galerijní/muzejní pedagogika a pedagog, pozice galerijního/muzejního pedagoga v rámci instituce, Rámcový vzdělávací program atd.). Hledá možnosti a meze spolupráce základní školy s galerií/muzeem jako institucí, která má vzdělávací potenciál. Didaktická práce je založena na kvalitativním výzkumu, jenž využívá především metod otevřeného kódování videonahrávek ze zrealizovaných programů. Cílem práce je porovnat rozdíly a shody při realizaci edukačních programů mezi 1. a 5. ročníkem. Na základě stanovených cílů hodnotí jejich naplnění v souladu se školními vzdělávacími programy, neboť jsou klíčové pro spolupráci galerie/muzea a školy. Diplomová práce je zaměřena především na koncepci, realizaci a reflexi třífázového edukačního programu. Didaktická část dále odhaluje možnou návaznost na mezipředmětové vztahy. Ve výtvarné části je zpracováno téma autorské knihy na motivy výstavy Květy Pacovské: Maximum Contrast.
Sloučení Národního muzea a Náprstkova muzea jako příklad vztahů kulturních institucí a zemských úřadů za první republiky
Egrová, Miroslava ; Woitschová, Klára (vedoucí práce) ; Jůn, Libor (oponent)
Cílem práce je přiblížit komplikovaný proces připojování Náprstkova muzea k Národnímu muzeu trvající celé období první Československé republiky. V tomto procesu výraznou roli sehrávaly jak politické reprezentace své doby, tak především velmi sofistikované soudobé vztahy Zemského úřadu jako výkonného orgánu České země a tehdejších kulturních institucí, nehledě na to, zda již byly v majetku zemském, státním či soukromém. Práce se zabývá taktéž vznikem obou institucí a jejich stavem a problémy před vstupem do nového státu. Pro komplexní pohled práce shrnuje i vývoj Náprstkova muzea po roce 1938. Průběh tohoto specifického propojení obou institucí je zajímavou sondou do reálného průběhu soudobé zemské správy se všemi jejími problémy, z nichž nevýraznější byl nedostatek financí. Bakalářská práce čerpá zejména z fondů Archivu Národního muzea a Národního archivu a dosavadní publikované literatury, bohužel nikoliv bohaté. Klíčová slova Národní muzeum, Náprstkovo muzeum, správa, zemská správa, paměťové instituce, zemské úřady, první republika, kulturní instituce
Výuka základů chemie v mimoškolním prostředí jako prostředek rozvoje přírodovědné gramotnosti
Čábelová, Simona ; Rusek, Martin (vedoucí práce) ; Bílek, Martin (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá aspektem mimoškolního vzdělávání chemie v kontextu konceptu přírodovědné gramotnosti. Tento koncept je zde přiblížen v souvislosti s RVP ZV a Kontextuálního modelu učení. Na základě popisu jednotlivých kontextů zmíněného modelu je navrhnuta alternativní varianta exkurze v rámci Muzea pražského vodárenství, Podolské vodárny v Praze. Praktická část se zabývá srovnáním efektivity "klasického" pojetí exkurze muzea a zmíněné alternativní varianty. Celý koncept se drží schématu pedagogického experimentu. Srovnání je provedeno na základě tří testování u dvou skupin. První, kontrolní skupina, absolvovala exkurzi standardním způsobem pod vedením průvodce muzea. Druhá, experimentální skupina absolvovala exkurzi vedenou alternativním, navrženým způsobem. Na základě prvního testování - pretestů, je zanalyzována výchozí znalost žáků. Druhé testování je formou posttestů, které bylo realizováno okamžitě po dokončení obou variant exkurze. Třetí testování je formou retenčního testu měsíc po absolvování exkurze. Tato testování proběhla formou didaktického testu. Výsledky testování byly zanalyzovány pomocí statistických metod. Výsledky práce poukazují na značný význam způsobu vedení exkurze a na velký přínos mimoškolního vzdělávání jako součásti běžné výuky. Původně deskriptivní Kontextuální...
Řetězové provázení jako prostředek výchovy ke vztahu ke kulturně historickému dědictví
RAMDANOVÁ, Jitka
Předmětem diplomové práce je problematika muzejní edukace v autentickém prostředí, konkrétně možný způsob využití techniky řetězového provázení při zprostředkování kulturně historického dědictví určitého místa širší veřejnosti. Cílem práce je v teoretické části vymezit pojem řetězového provázení v kontextu výchovy ke vztahu ke kulturnímu dědictví a k muzejní edukaci. Praktická část obsahuje charakteristiku a analýzu příkladů praktických realizací řetězového provázení po čtyřech historických objektech i vlastního tvůrčího projektu řetězového provázení po Ateliéru Zdenky Braunerové, který byl připravován a realizován ve spolupráci muzea a základní školy. Praktická část také obsahuje návrh možného východiska pro další spolupráci Středočeského muzea a Základní školy v Roztokách.
Galerijní a muzejní edukace na prvním stupni ZŠ
Lišmanová, Aneta ; Kitzbergerová, Leonora (vedoucí práce) ; Novotná, Magdalena (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na aktuální pozici oboru galerijní a muzejní edukace, který je ovlivněn vědními disciplínami pedagogikou a muzeologií. Teoretická část na základě odborné literatury definuje pojmy spojené s tématem práce (galerijní/muzejní pedagogika a pedagog, pozice galerijního/muzejního pedagoga v rámci instituce, Rámcový vzdělávací program atd.). Hledá možnosti a meze spolupráce základní školy s galerií/muzeem jako institucí, která má vzdělávací potenciál. Didaktická práce je založena na kvalitativním výzkumu, jenž využívá především metod otevřeného kódování videonahrávek ze zrealizovaných programů. Cílem práce je porovnat rozdíly a shody při realizaci edukačních programů mezi 1. a 5. ročníkem. Na základě stanovených cílů hodnotí jejich naplnění v souladu se školními vzdělávacími programy, neboť jsou klíčové pro spolupráci galerie/muzea a školy. Diplomová práce je zaměřena především na koncepci, realizaci a reflexi třífázového edukačního programu. Didaktická část dále odhaluje možnou návaznost na mezipředmětové vztahy. Ve výtvarné části je zpracováno téma autorské knihy na motivy výstavy Květy Pacovské: Maximum Contrast.
Diskursivní prostor mezi galerií a školou
Jursová, Tereza ; Fulková, Marie (vedoucí práce) ; Raudenský, Martin (oponent)
Tato práce zkoumá funkci výtvarného vzdělávání na úrovni vybraných evropských a českých státních dokumentů, na úrovni pražských galerií a muzeí na Praze 1, které nabízí edukační programy pro školní skupiny, na úrovni jednotlivých edukačních pracovníků galerií, muzeí a výtvarného oboru na ZUŠ v Praze 1. Obsah práce vychází z dat sbíraných a analyzovaných metodou zakotvené teorie kvalitativního výzkumu. Výzkumná data prochází napříč celým textem, ukazují vazby mezi sebou a souvislosti s teoretickými texty. Text je rozdělen na dvě části. První část se zaměřuje na teoretická a výzkumná zjištění, jsou zde obsažena východiska celé práce, výpovědi o umění a vzdělávání z pohledu různých diskursů, vznik galerijní a muzejní pedagogiky, současné trendy galerijní a muzejní edukace, pozice galerijních a muzejních pedagogů, kompetence pedagogů, metodologie, výsledky a zhodnocení výzkumné sondy. Druhá část se zabývá didaktickým zpracováním výstavy "Po sametu". Je zde popsána příprava, realizace a reflexe galerijní edukační praxe. Klíčová slova: diskurs, galerie, umělecké muzeum, umělecká škola, metody kvalitativního výzkumu
Považské vojnové múzeum
Všelko, Miroslav ; Novotný, Petr (oponent) ; Müller, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práca rieši návrh moderného Považského vojnového múzea. Budova je situovaná v centre mesta Považská Bystrica. Jedná sa o reprezentatívny 4 podlažný objekt s plochými jednoplášťovými strechami, určený pre širokú verejnosť. Objekt je rozdelený na dva dilatačné celky. A to časť múzeum a časť administratíva. Časť múzeum je monolitický železobetónový skelet s ľahkou jednoplášťovou fasádou. Časť administratíva je murovaný konštrukčný systém a slúžiť bude predovšetkým zamestnancom. Práca obsahuje projektovú dokumentáciu pre realizáciu stavby, vrátane konštrukčných detailov a ďalších posudkov.
Výukový program o lidových zvycích a tradicích v průběhu roku využívající expozice Prácheňského muzea v Písku
KOUBOVÁ, Klára
Cílem bakalářské práce je vypracování návrhu výukového programu na téma Lidové zvyky a tradice s využitím stálých expozic Prácheňského muzea v Písku, nedílnou součástí je i popis realizace tohoto programu a následné zhodnocení. Práce nejprve teoreticky vymezuje předmět muzejní pedagogiky, její cíle, metody, zohledňuje zásady při tvorbě muzejně-pedagogických programů a rovněž pravidla pro přípravu pracovních listů. Pro časové ukotvení práce následuje kapitola mapující současnost muzejní pedagogiky na jihu Čech, kdy mimo Prácheňské muzeum v Písku byla na začátku roku 2015 dotazníkovou metodou zjištěna situace v sedmi dalších velkých muzeích (Alšova jihočeská galerie, Jihočeské muzeum v Českých Budějovicích, Regionální muzeum v Českém Krumlově, Muzeum Jindřichohradecka, Prachatické muzeum, Muzeum středního Pootaví Strakonice a Husitské muzeum v Táboře). Ve třetí a zároveň stěžejní kapitole se práce věnuje návrhu muzejního programu o adventu, popisuje jeho následnou realizaci, ke které došlo před Vánoci roku 2014 se dvěma třídami Obchodní akademie a jazykové školy Písek, a také jej hodnotí.
Sbírka rukopisů a starých tisků muzea ve Strakonicích
HATOVÁ, Hana
Předkládaná diplomová práce se zabývá soupisem rukopisů a starých tisků uložených ve sbírkovém fondu muzejní knihovny ve Strakonicích. Po celkovém průzkumu fondu bylo vyčleněno 83 rukopisů, jeden prvotisk a 291 titulů starých tisků. Na základě vytvořených seznamů byl proveden podrobný popis, rozbor a analýza. Práce je rozdělena do pěti kapitol. V úvodní kapitole je představen účel diplomové práce a kritika použitých pramenů a literatury. Do této kapitoly je včleněna krátká pasáž se všeobecnými informacemi o muzeích a jejich knihovnách. Druhá kapitola se stručně věnuje historii muzea ve Strakonicích. Další kapitola informuje o dějinách a vývoji strakonické muzejní knihovny. Čtvrtá kapitola blíže popisuje rukopisnou sbírku, prvotisk a staré tisky. Sbírka starých tisků byla podrobena jazykovému, časovému a místnímu popisu. Poté následuje rozbor tiskařů a nakladatelů, zmínky o provenienci starých tisků (exlibris, poznámky v textech, razítka atd.) a rozdělení knih do tematických skupin s konkrétními příklady tisků. Závěrečná kapitola obsahuje celkové shrnutí a význam diplomové práce. Ke konci diplomové práce je připojený seznam pramenů a literatury, seznam zkratek, seznam obrazových příloh (tabulky, grafy, fotografie). Součástí práce jsou také komentáře k vytvořeným soupisům a rozsáhlé seznamy rukopisů a starých tisků.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.